Izbornik
Naslovnica Gradovi Ivanec
Razgovor s gradonačelnikom Ivanca Miloradom Batinićem

Brza cesta Varaždin-Macelj izvukla bi nas iz prometne izolacije i ubrzala razvoj

Milorad Batinić, gradonačelnik Ivanca
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Milorad Batinić, koji se na čelu Ivanca nalazi već tri mandata, najviše žali što se u četiri godine nije uspio realizirati projekt gradnje brze ceste Varaždin – Macelj jer bi brza cesta dovela i više investitora, a i turistički djelatnici bi od nje imali koristi

Grad Ivanec dobio je proračun težak 31 milijun kuna. Koji su najveći i najvažniji projekti za koje je predviđen novac?

Nastavak gradnje druge faze Muzeja planinarstva, dovršenje gradnje društvenih domova Kaniža, Osečka, Vuglovec i Gečkovec, te početak gradnje doma u Škriljevcu, rekonstrukcija i modernizacija nerazvrstanih cesta... Predvidjeli smo i novac za nastavak gradnje javne rasvjete i početak gradnje reciklažnog dvorišta građevinskog otpada. Najveći projekt koji nas čeka je svakako odvodnja i pročišćavanje otpadnih voda - aglomeracija Ivanec, koji bi, prema najavama iz Hrvatskih voda, trebao početi u drugoj polovici godine. Imamo i nekoliko europskih projekata, a jedan od najvećih je rekonstrukcija nerazvrstane ceste težak oko tri milijuna kuna. Dio novca osiguravamo mi, a najveći dio za cestu dolazi od europskih fondova, kao i za društveni dom u Škriljevcu.

U većini gradova oporba proziva vlast da je napuhala proračune zbog lokalnih izbora u svibnju. Je li proračun Grada Ivanca realno planiran?

Ovo mi je treći mandat i uvijek smo proračun nastojali postaviti na realnim osnovama. Uvijek smo, naravno, planirali i kapitalne pomoći, no nikad proračun nije bio napuhan. Čak su i na Gradskom vijeću oporbeni vijećnici pitali nismo li možda premalo ambiciozno planirali prihode. Proračun je realno planiran, kao i rashodi. Nadam da ćemo ostvariti kapitalne pomoći iz resornih ministarstva i europskih fondova, pa će se proračun u cijelosti realizirati.

Koliko novca očekujete iz vanjskih izvora i od koga najviše?

Od europskog novca za nerazvrstanu cestu očekujemo oko tri milijuna kuna, te milijun kuna za dom u Škriljevcu, što je ukupno četiri milijuna kuna, plus dva do dva i pol milijuna od resornih ministarstva i domaćih fondova.

Koliko ćete novca ove godine izgubiti zbog porezne reforme?

S osnova porezne reforme svakako ćemo ostati bez milijun i pol kuna, i to pod uvjetom da će se kompenzacijske mjere na bazi rasta iz 2016. godine, koje je najavio ministar financija, i ostvariti.

Kako stojite s kandidaturama za sredstva iz EU projekata?

Imamo spremne sve projekte, čekamo samo da se raspišu natječaji. Imamo i dosta projekata u pripremi. Među njima je i gradnja kanalizacije u Bedencu, koji smo kandidirali preko komunalne tvrtke Ivkom. Rečeno je da će se u prvom tromjesečju obaviti vrednovanje projekta i nadamo se pozitivnom rješenju. Vrijedan je oko 4,6 milijuna kuna.

Kako vam središnja državna vlast može pomoći oko pristupa novcu iz EU fondova?

Najviše pojednostavljenjem procedure prilikom kandidiranja, i da se dugoročno definiraju ciljevi koji se misle ostvariti europskim novcem.

Kakvo je trenutno stanje gospodarstva na području Ivanca? Ima li najava dolazaka novih investitora?

Krajem siječnja imat ćemo završni sastanak s jednim investitorom. Na njegovo traženje neću otkriti njegovo ime jer je to zasad poslovna tajna. U Ivancu se smanjuje stopa nezaposlenosti. Polovicom prošle godine bili na oko šest posto, a sad smo na 5,3 posto. Od 2014. raste broj registriranih tvrtki, broj zaposlenih u njima je veći za tri posto, ivanečko gospodarstvo ima suficit izvoza u odnosu na uvoz... Ono što nas ne veseli je prosječna neto plaća koja je oko 3800 kuna. Nastojat ćemo, zajedno s gospodarstvenicima, da se ona poveća.

Ima li neki projekt za koji vam je žao što ga niste uspjeli realizirati u protekle gotovo četiri godine?

Manje više sve što smo zacrtali, to smo i ostvarili. Neke projekte nismo kadri radi financija izrealizirati u jednoj godini, pa radimo fazno u dvije, tri godine, ovisno o veličini projekta. Svakako mi je žao što se u protekle četiri godine nije uspio realizirati projekt gradnje brze ceste Varaždin – Macelj. Nadam se da će nova Vlada imati razumijevanja i nastaviti tamo gdje je prethodna stala. Pripremljena je sva dokumentacija za izradu i donošenje glavnog projekta. Mi smo kao jedinica lokalne samouprave bili spremni pomoći u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, a vjerujem i ostale kolege gradonačelnici i načelnici, no stvar je politike Vlade i Hrvatskih cesta kad će se krenuti s tim projektom.

Što bi ta brza cesta značila Ivancu?

Ivanec i zapadni dio Varaždinske županije je u prometnoj izolaciji, iako to možda ne izgleda tako. Svi investitori koji su dolazili i raspitivali se za zemljište, i ovi postojeći, kažu da od jedne ili do druge autoceste kamionu s robom treba i po 50 minuta vožnje kroz državne i županijske ceste. To je njima veliko opterećenje u troškovima. Brzom cestom povećala bi se i brzina prometovanja, a i turistički djelatnici bi od nje imali koristi. To bi bio injektor dodatnog razvoja.