Težak je 37,34 tone, nosivost mu je 52,66 tona, maksimalna brzina 100 kilometara na sat, bez obzira je li natovaren ili prazan. Ima četiri osovine, dug je preko 15 metara, utovarna duljina mu je 11,2 metara, a širina 2,72. To je "SELF PROP RAIL", samohodni vagon za prijevoz rasutog tereta iz serije Eams-z, proizvod domaće pameti koji bi željeznicama diljem svijeta mogao donijeti velike uštede prilikom rekonstrukcije i izgradnje željezničke infrastrukture.
Nakon Berlina, Istanbula i Niša, čakovečka tvrtka Radionica željezničkih vozila, u vlasništvu HŽ-a, predstavila je svoju novu inovaciju i na međunarodnom sajmu ARCA u Zagrebu, gdje je za samohodni vagon osvojila i glavnu nagradu.
Projekt vrijedan 900 tisuća eura
- Taj je vagon jedinstven u svijetu i dobio je patentnu zaštitu. Spreman je za komercijalizaciju i nadam se da će prvu primjenu imati u Hrvatskoj, pa da s tom referencom možemo na šira tržišta - kaže direktor Dražen Vidović. Vagon bi se mogao koristiti i tijekom rekonstrukcije i izgradnje pruge Dugo Selo - Križevci, za potrebe HŽ Infrastrukture. U čakovečkoj tvrtki pojašnjavaju da vagon ne treba lokomotivu za premještanje i pokretanje tijekom istovarnog procesa, štedi energiju, ljudske resurse i skraćuje vrijeme prijevoza i istovara. Zahvaljujući hidraulici i prilagodljivim vratima s tri strane, omogućava rasipanje materijala u kontroliranim uvjetima.
U projekt se ušlo s ciljem da se u pet godina do 20 posto smanji potrošnja energije prilikom izgradnje i rekonstrukcije željeznica, kao i emisija ugljičnog dioksida, te drugih zagađivača. Potencijalo tržište je cijela Europska unija, koja je i sufinancirala njegovu izradu preko programa Eco-innovation, pokrivši polovicu od 900.000 eura uloženih u projekt, ali i države izvan EU. Prototip se izrađivao tri godine, a inženjerima RŽV-a pomagali su i stručnjaci s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Nećemo stati na ovom vagonu, idemo dalje
- Zainteresiranih za kupnju već imamo - kaže Vidović. Tvrtka zapošljava 150 radnika u Čakovcu i 90 u bjelovarskom pogonu, koji joj je pripojen 2013. godine. RŽV je, uz ostalo, sudjelovao i u izgradnji tramvaja i vlakova za Končar. Radionica je osnovana 1945. godine, a u sadašnjem obliku posluje od 1993. Pođe li sve po planu, tvrtka bi radi proizvodnje novog vagona povećala kapacitete i zaposlila nove radnike, a već se radi i na novim inovacijama.
- Nećemo stati na ovom vagonu, idemo dalje - ističe Vidović.