Izbornik
Naslovnica Gradovi Dubrovnik
dubrovnik

Dubrovnik prvi u Hrvatskoj testira zonu posebnog prometnog režima

storyeditor/2024-09-19/zagrebacka_ulica.JPG
1/2
Foto: DUBROVNIK Promet u Dubrovniku
U testnom razdoblju neće se primjenjivati kaznene odredbe, no svi gosti koji će iduće godine automobilima stići u Dubrovnik do povijesne jezgre autom će moći jedino ako imaju unaprijed osigurano parkirališno mjesto

Testna faza Zone posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre Dubrovnika započela je 1. rujna. Ovom najnovijom mjerom Grad Dubrovnik nastojat će smanjiti prometne gužve ne cestama i trajno riješiti problem prezagušenosti prometa. Aktivirani su ekrani upozorenja i semafori na ključnim prometnicama u gradu koji obavještavaju o približavanju i ulasku u zonu posebnog prometnog režima.

Zona obuhvaća čitavo područje oko povijesne jezgre, od Ilijine glavice, preko Zagrebačke ulice do Viktorije, preko Pila do Boninova. Testna faza traje do 1. studenog 2024., a od 1. ožujka 2025. počinje puna primjena s kaznenim odredbama. Naime, u zonu će smjeti ući samo oni koji imaju odobrenje, a da se približavaju području s posebnim režimom vozače će obavještavati prometna signalizacija na najbitnijim prometnim točkama. Grad Dubrovnik inicirao je i promjenu nacionalnog zakona što je omogućilo ograničavanje prometa oko povijesne jezgre, a prvi je grad u Hrvatskoj koji to uvodi.

Povlaštene parkirne karte

– Ovo je nužno želimo li smanjiti pritisak vozila i omogućiti kvalitetniji život svim našim sugrađanima. Ovu fazu provodimo kako bismo finalno testirali funkcioniranje zone i detektirali eventualne slabe točke – pojasnio je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

U ovom testnom razdoblju neće se primjenjivati kaznene odredbe, no svi oni koji će kao gosti iduće godine stići automobilima u Dubrovnik moraju znati kako do povijesne jezgre autom mogu jedino ako imaju unaprijed osigurano parkirališno mjesto. U tom će slučaju njihova registarska tablica trebati biti unesena u sustav, koji će ih tako prepoznati i odobriti im ulazak u zonu posebnog režima. Na službenoj web-stranici za podnošenje zahtjeva, koja će do tada biti u funkciji, trebat će ispuniti online obrazac s osobnim podacima i priložiti sve potrebne prateće dokumente.

Stanovnici Dubrovnika i susjednih općina imat će mogućnost ishoditi posebna odobrenja među kojima je i posjedovanje povlaštene parkirne karte (PPK), jednako kao i gospodarstvenici koji rade na ovom području. Novost je da će po istoj cijeni kao i stanovnici Dubrovnika PPK moći kupiti i stanovnici susjednih općina – Župe dubrovačke, Konavala i Dubrovačkog primorja. U sustav su već sada unesene sve PPK, a ujedno je povezan sustav Bus webshopa s podacima o autobusima i vozilima koja imaju zakupljeno mjesto za iskrcaj i ukrcaj na Pilama. U ovom će se razdoblju provesti i edukacija djelatnika po hotelima koji imaju svoja parking-mjesta kako bi do trenutka kada Zona bude u punoj primjeni, znali na koji način u sustav trebaju uvesti svoje korisnike. Uslijedit će i uputa za unošenje u sustav za sve vlasnike nekretnina koji imaju vlastita parkirališna mjesta na ovom području.

Zona posebnog prometnog režima u funkciji će biti od 1. ožujka do 31. studenog, a u preostalo vrijeme u godini zonom će se moći kretati svi, bez ikakvih ograničenja. Kako bi se povećala vidljivost ulaska u zonu, uz već postojeću signalizaciju planira se nakon skretanja za javnu garažu na Ilijinoj glavici ugraditi i dodatnu svjetlosnu signalizaciju uz koju će jasno biti istaknuto da samo nositelji odobrenja mogu ući u zonu. Do pune primjene ovdje će se izgraditi kružni tok.

Nova autobusna linija

Gradonačelnik Franković ujedno je najavio da od 1. ožujka iduće godine kreće i nova autobusna linija gradskog prijevoznika Libertas koja će kružiti na relaciji Zlatni potok – Pile – Ispod duba – Ilijina glavica, a koja će stanovnicima, ali i svima onima koji ne mogu automobilom ući u zonu, pružati uslugu prijevoza.

Odluku o ograničenju prometa donijelo je dubrovačko Gradsko vijeće, na temelju smjernica UNESCO-a i Plana upravljanja povijesnom jezgrom, ali i po uzoru na brojne gradove u svijetu koji imaju slične zone ograničenog prometa. Primjerice, u Londonu se više od 20 godina primjenjuje tzv. Congestion Charge, sustav u kojem se vozačima naplaćuje ulazak u centar grada tijekom određenih sati, s ciljem smanjenja prometa i emisije štetnih plinova.

Uvođenjem zone posebnog prometnog režima uz očuvanje povijesne jezgre aktualna gradska uprava radi i na poboljšanju kvalitete života u gradu, kao i podizanju svijesti o važnosti održivog prometnog sustava. Dubrovnik ovim korakom potvrđuje svoju predanost očuvanju kulturne baštine i zaštiti okoliša.

storyeditor/2024-09-06/Centar_privremeni_bazen__1_.jpg Izrađeno je idejno rješenje privremenog Centra u Gružu Grad Dubrovnik otvara Centar za djecu s teškoćama u razvoju storyeditor/2024-08-22/Lapadska_obala_zavrseno.JPG Temeljita obnova i dogradnja Lapadske obale vrijedna je 9,3 milijuna eura Novi dubrovački đir: Lapadska obala omiljena gradska šetnica storyeditor/2024-08-09/Stanovi_Bacic.jpg Dubrovnik Država Dubrovniku darovala četiri stana u povijesnoj jezgri