Predstavnici gradova i općina Zagrebačke županije potpisali su ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti 17,8 milijuna kuna. Inače, od spomenutog iznosa za projekte prometa i komunalne infrastrukture na području Zagrebačke županije dodijeljeno je ukupno 10,3 milijuna kuna, dok je za gospodarstvo, odnosno razvoj poduzetničkih zona i turističku infrastrukturu dodijeljeno 2,2 milijuna kuna.
U ime Grada Velike Gorice potpisnik je bio zamjenik gradonačelnika Krešimir Ačkar. Dodijeljena sredstva investirat će se u realizaciju projekata u gospodarstvu, komunalnoj infrastrukturi, poljoprivredi i prometu u općinama i gradovima, a Velika Gorica će financirati izgradnju toliko željenoga mosta u Kučama.
Kvalitetniji promet
– Nastavljamo s povlačenjem sredstava za Veliku Goricu. Potpisali smo ugovor sa Zagrebačkom županijom kojim smo privukli dodatnih milijun i sto tisuća kuna za sufinanciranje izgradnje Kučkoga mosta čija će izgradnja početi ove jeseni – rekao je Ačkar.
Naime, plan je da na mjestu postojećeg, dotrajalog drvenog mosta u Kučama nikne novi armiranobetonski most dugačak šezdeset metara. Po završetku radova trebao bi osigurati ne samo kvalitetniji promet, nego i brži, veći i sigurniji protok vode.
Most bi, k tomu, bio otvoren za sav promet, a u konačnoj realizaciji projekta mostom bi mogla prometovati i vozila teža od dvadeset tona. Isto tako, Grad Velika Gorica i Hrvatske vode dogovorili su zajedničko sufinanciranje projekta kojem će Hrvatske vode pridonijeti s minimalno tri milijuna kuna, a bespovratna sredstva dodijeljena iz Zagrebačke županije itekako će pomoći i ubrzati cijeli projekt.
Nekoliko opcija bilo u igri
Podsjetimo, most je lani neko vrijeme bio zatvoren za sav promet, a ta je odluka naišla na nezadovoljstvo, ne samo stanovnika Kuča, nego i Rakitovca, Turopolja, Novoga Čiča, Gornjeg Podotočja te Vukovine. Zbog manjka financija, u opticaju je bilo nekoliko ideja što učiniti s drvenim mostom koji je postao i nesiguran za promet. Naime, jedno se vrijeme zahtijevala i rekonstrukcija postojećeg mosta, ali to se ipak pokazalo nemogućom misijom s obzirom na stanje mosta.
Na prijelazu preko Odre mogu se, zapravo, izgraditi tri varijante mosta: pješački za 3,8 milijuna kuna, cestovni s najvećom dopuštenom težinom vozila do pet tona za 4,5 milijuna kuna i betonski za 6 milijuna kuna, za koji su se nadležni na kraju i odlučili. Opcija je bila i izgradnja mosta na zapadnijoj lokaciji od dosadašnje, prema Vukovini. Taj bi most išao preko nasipa i bio bi najbolje rješenje, ali i najskuplje, budući da bi u tom slučaju trebalo investirati i u otkup zemljišta za pristupnu cestu.