Izbornik
Naslovnica Gradovi Karlovac
grad karlovac

Karlovac dobio najbolje rješenje struke za uređenje glavne gradske osi

Gradonačelnik Damir Mandić i tim koji je tražio da se pronađe u struci najbolje riješenje za grad
1/4
Foto: Karlovac
Iz Udruženja hrvatskih arhitekata poručuju da bi odluka Grada Karlovca da najbolja arhitektonsko-urbanistička rješenja traže kroz javne natječaje i struku, trebala biti primjer drugim sredinama u Hrvatskoj

Karlovčani do kraja svibnja na 2. katu MV Trenda na gradskoj tržnici imaju prilike vidjeti izložbu svih radova pristiglih na natječaj za središnji dio glavne gradske osi koji je raspisao Grad Karlovac kako bi dobio najbolje, u struci usuglašeno rješenje za uređenje dijela grada uz takozvanu brzu cestu, pothodnik, autobusni kolodvor te izgled budućeg nebodera u Nazorovoj ulici koji privatni investitor, po natječaju, planira graditi. Grad Karlovac raspisao je i financirao natječaj na koji je pristiglo 15 radova, a provoditelj i organizator bilo je Udruženje hrvatskih arhitekata. Ocjenjivački sud najboljim je proglasio arhitektonsko-urbanističko rješenje kojemu su autori Vedran Pedišić, Stipe Gašpar, Maja Benković, Gordana Gregurić Miočić, Erick Velasco Farrera i Marina Petrač.

Kvalitetan urbanizam

– Ova je izložba završni korak natječajnog procesa, ali tek početak višegodišnjeg procesa realizacije onoga što smo odabrali kao najbolje rješenje. Arhitektura i urbanizam su spori, ali se kroz odnos prema tim temama pokazuje zrelost jedne zajednice da upravlja svojim prostorom i da razmišlja na dobrobit svih svojih građana. Ovaj natječaj uistinu je primjer za koji se nadam da će slijediti drugi gradovi u Hrvatskoj. Karlovac se pokazao nevjerojatno ekipiranim, imate gradsku upravu koja je sposobna, koja radi, poduzima prave korake kako bi zaštitila prostor i kako bi njime što bolje upravljala – kazala je Maja Furlan Zimmermann, predsjednica UHA, podsjetivši da je ovo treći natječaj na kojem Udruženje i Grad surađuju, prethodili su mu natječaji za bivšu vojarnu Luščić i ŠRC Koranu, no ovdje je riječ o najkompleksnijoj lokaciji.

Na njoj su autori nagrađenog rada, pojasnio je jedan od njih Stipe Gašpar iz Sangrad +AVP, htjeli povezati autobusni i željeznički kolodvor koji su grupirani u jednu građevinu s dvije razine.

– Tu je i garaža u Sarajevskoj gdje zapravo dobivamo jedan objedinjeni terminal koji funkcionira po park & ride sistemu i gdje će Karlovčani lagano moći doći do tog kolodvora i biti u Zagrebu za 15 minuta. Imamo dva kružna toka kako bi se lakše koristio autobusni kolodvor, kako bi autobusi puno lakše ulazili i izlazili i kako bi time i sam grad bio bolje autobusno povezan. Pothodnik smo otvorili otvorom kroz taj kružni tok kako bi dobio svjetlo i zelenilo i postao puno ugodniji za prolazak i za korištenje i riješili smo ulaz za invalide i bicikliste. Tu je i stambeno-poslovni neboder u Nazorovoj s 18 etaža koji smo probali smjestiti da što manje smeta ostalim zgradama, da zauzima što manje trga zbog komercijalnih sadržaja – pojasnio je S. Gašpar i dodao da su ispod nebodera planirane dvije podzemne garaže, jedna za građane, a jedna za stanare.

– Cilj nam je bio dokazati da uz kvalitetan urbanizam nitko ne gubi, ni privatni investitor ni javni interes. Probali smo sve maksimalno zadovoljiti kroz jedinstven arhitektonski jezik. Ovo je standard koji smo postavili, ali ono što je još bitnije, sada se nadam da ćemo imati dobre sugovornike za dijalog da do tog rješenja na kraju i dođe. Tu je jako puno aktera: od Hrvatskih željeznica, Hrvatskih cesta, Grada, privatnog investitora, tako da se nadam da će svi imati razumijevanja i da ćemo uspjeti dosegnuti taj standard koji smo postavili, a koji je dosta visok za hrvatske prilike – pojasnio je Stipe Gašpar. Jedan od prvih projekata koji će se raditi jest gradnja stambeno-poslovne zgrade u Nazorovoj ulici, što investitor čeka, čime će sada zapuštena lokacija napokon biti uređena i dobiti i poseban trg.

Suglasje javnog i privatnog

– Natječaj je pokazao ono što si sve vrijeme dajemo u zadatak – tražiti suglasje javnog i općeg dobra i struke i u ovom smo slučaju to stvarno uspjeli. Ovdje imamo jednu parcelu, privatnog vlasnika koji je uz normalan razgovor prihvatio pravila koja je odredio Grad, koja smo kao predstavnici javnog dobra stavili na stol i rekli: "Idemo ovim putem." Mislim da je ovo natječaj koji će biti primjer, kojeg će mnogi u Hrvatskoj pa i šire slijediti. Sada imamo iskustvo, imamo i znanje i imamo element koji je jako bitan u cijeloj ovoj priči, a to je element vizije. Mi imamo viziju budućnosti našeg grada i ne sumnjam da ćemo u tome uspjeti. Ako je ovo standard u Karlovcu ispod kojeg se više ne može, mislim da svi možemo osjećati ponos – kazao je gradonačelnik Damir Mandić.

tradicionalna prvosvibanjska biciklijada Grad Karlovac Prvosvibanjska biciklijada – nešto je duža, ali puno zabavnija storyeditor/2024-03-22/zvijezda_radovi_2.jpg Samo ulaganja u Zvijezdu iz EU projekta i Grada vrijedna su gotovo 16 milijuna eura Stara karlovačka jezgra u velikom projektu kojim će dobiti novo lice geotermalna istražna bušotina grad karlovac Na dubini od 2,5 km želimo doći do tople vode koja će grijati grad