Gradonačelnik Grada Dubrovnika i saborski zastupnik Mato Franković uputio je u saborsku proceduru prijedloge izmjena i dopuna zakonske regulative u području cestovnog prijevoza. Riječ je o prijedlozima izmjena i dopuna Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe.
Gradonačelnik, ujedno i saborski zastupnik, uputio je predložene izmjene i dopune u pisanoj formi potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću te potpredsjedniku Vlade i ministru unutarnjih poslova s ciljem da se upute u saborsku proceduru.
Nema suradnje platformi
– Svjedoci smo da autotaksi prijevoz često obavljaju osobe koje nemaju potrebne licence i dozvole, a najveći problem pritom stvaraju tzv. agregatori. Budući da digitalne platforme poput Ubera i Bolta nisu pokazale spremnost na suradnju u uvođenju reda, odlučio sam predložiti zakonske izmjene koje će jasno definirati pravila i osigurati maksimalnu kontrolu u autotaksi prijevozu – poručio je gradonačelnik Franković.
Predloženim zakonskim izmjenama Grada Dubrovnika uvela bi se kartica vozila koja bi vezivala vozilo uz vozača, čime bi se smanjila mogućnost manipulacije, a u prometnu bi se dozvolu morala upisati autotaksi djelatnost, kako se osobna vozila više ne bi mogla koristiti za prijevoz putnika. Također, autotaksi prijevoznici morali bi voditi evidenciju vozila s obvezom prijave svake promjene, a jedinicama lokalne samouprave dalo bi se pravo da odrede maksimalan broj vozila u evidenciji. Na taj bi se način, naglasio je gradonačelnik, u Dubrovniku moglo odrediti da jedan prijevoznik u evidenciji ima samo jedno vozilo, čime bi se spriječile manipulacije.
Novi prekršaji za prijevoznike
Novost je i da bi se dozvole izdavale isključivo na razini županija, što znači da bi licencu za rad u Dubrovačko-neretvanskoj županiji mogli dobiti samo oni prijevoznici koji su u njoj i registrirani. Time bi se spriječila praksa tzv. "taksi nomada", odnosno tvrtki koje se sezonski sele iz jedne županije u drugu.
Digitalne bi platforme zakonski bile obvezane da sve svoje vozače i vozila prije uključivanja u sustav provjere i upišu u odgovarajuće registre, čime bi se osigurala potpuna transparentnost i zaštita krajnjih korisnika usluge. Izmjenama se predviđa i uvođenje posebnih registarskih oznaka za autotaksi vozila, kao i definiranje najveće moguće cijene po kilometru, kako bi korisnici unaprijed znali iznos usluge. Nadalje, uveli bi se novi prekršaji za vozače i prijevoznike, dok bi se kazne mogle propisivati i digitalnim platformama koje ne poštuju zakon.
– Ovo je prijedlog u interesu građana, posjetitelja i svih onih koji se bave autotaksi djelatnošću na transparentan način – zaključio je gradonačelnik i saborski zastupnik Mato Franković.