Od ovog tjedna vozači će osjetno lakše disati na prometnicama u Koprivnici koje su prilično opterećene zbog brojnih radova diljem grada.
Glavni uzrok prometnih gužvi ovaj je tjedan konačno uklonjen: Hrvatske ceste potvrdile su da se od ponedjeljka za sav promet opet otvara nadvožnjak nad prugom na državnoj cesti DC2 na južnom ulazu u Koprivnicu koji je zbog obnove bio zatvoren od 21. ožujka.
Treba rušiti dvije kuće
– Planirani rok završetka radova je 30. lipnja. Međutim, zbog vremenskih uvjeta (kiša) koji iznimno utječu na tehnološki slijed samog završetka radova oni će biti završeni 2. srpnja – rekli su u Hrvatskim cestama i dodali kako se zbog toga nadvožnjak otvara tek u ponedjeljak u 9 sati.
To je ujedno bio i glavni uvjet da počnu novi kapitalni prometni radovi odmah do tog nadvožnjaka, odnosno na križanju državnih cesta DC2 (Koprivnica – Osijek) i DC41 (Koprivnica – Zagreb). Na tom križanju, naime, ovih dana počinje gradnja velikog rotora. Radovi će stajati oko 777.000 eura.
Dionica državne ceste DC2 i DC41 na kojoj se predviđa izgradnja kružnog toka čini čvorište za tri važna prometna pravca Varaždin – Križevci – Đurđevac, te je jedno od jače prometno opterećenih raskrižja u Koprivnici, tim više jer je i glavni tranzitni pravac prema Mađarskoj do graničnog prijelaza Gola.
U Hrvatskim cestama tumače kako će tijekom gradnje rotora doći do poteškoća u prometu zbog privremene regulacije. Promet rotorom u izgadnji uglavnom će biti omogućen, osim u određenoj fazi radova kad se predviđa i mogućnost potpunog zatvaranja dijela državne ceste DC2 od Križevačke ceste do Starigradske ulice.
Predviđeni rok završetka radova je četiri mjeseca od datuma uvođenja izvoditelja u posao.
Dionica DC2 i DC41 su prometno opterećene svim kategorijama vozila, a prosječno svaki dan oko 8500 vozila prolazi u smjeru Đurđevca, oko 4500 u smjeru Križevaca i oko 3900 u smjeru Botova, odnosno mađarske granice.
Zbog gradnje rotora na križanju državnih cesta DC2 i DC41, prema projektnoj dokumentaciji i troškovniku, treba srušiti i dvije kuće s pomoćnim gospodarskim objektima.
Izrada idejnog projekta
No to nije sve kad je riječ o rotorima u Koprivnici. Tijekom iduće godine planirana je i izgradnja rotora na Starogradskoj ulici kod zgrade Hrvatskog autokluba i mosta preko potoka. Riječ je o problematičnom križanju s čestim prometnim nesrećama.
Osim toga, gradske vlasti i Hrvatske ceste odlučile su zajednički pokrenuti projekt gradnje velikoga rotora na spoju državnih cesta DC2 i DC20 te Starčevićeve ulice kod Podravkinih silosa i problematičnog podvožnjaka. Grad je već naručio izradu idejnog projekta za izgradnju kružnog raskrižja na spoju tih cesta. Kružno raskrižje na spoju državnih cesta DC2 i DC20 te Starčevićeve ulice zamijenio bi postojeće semafore koji reguliraju promet s četiri strane: na cestama prema Zagrebu, Varaždinu, industrijskoj zoni Danici i prema Podravki u Starčevićevoj.