Izbornik
Naslovnica Gradovi
Dolaze i prvi niskopodni tramvaji

Modernizira se tramvajska infrastruktura, obnovljen podvožnjak

INFRASTRUKTURA je preduvjet i za ono što slijedi početkom 2025. godine, a to je dolazak prvog niskopodnog tramvaja u Osijek
1/4
Foto: Grad Osijek
Radovi su trajali pet mjeseci, a za to vrijeme, dok je cesta bila potpuno ili djelomično zatvorena, iskoristili smo situaciju kako bismo u potpunosti obnovili podvožnjak, rekao je gradonačelnik Radić

Projekt modernizacije tramvajske infrastrukture u Osijeku vrijedan 35 milijuna eura ide svojim tijekom, a obuhvaća obnovu 9,5 kilometara tramvajske mreže, 23 stajališta, 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne mreže. Naveo je to proteklog tjedna gradonačelnik Osijeka Ivan Radić pri obilasku završenih radova na tramvajskoj infrastrukturi u Vinkovačkoj ulici.

Inicijativa gradonačelnika
– Rađen je gornji i donji ustroj tramvajske pruge. Radovi su trajali pet mjeseci, a za to vrijeme, dok je cesta bila potpuno ili djelomično zatvorena, iskoristili smo situaciju kako bismo sasvim obnovili podvožnjak. Asfaltirali smo i sve četiri trake u dužini od 1045 metara, očistili i obojili potporne zidove, nosive stupove, ogradu s pješačko-biciklističkom stazom te obnovili javnu rasvjetu. Rekonstruirali smo sva stubišta, a također smo riješili i problem odvodnje, koju smo rekonstruirali. Uistinu možemo biti ponosni kako danas podvožnjak izgleda – istaknuo je gradonačelnik.

Podsjetio je kako se u gradu Osijeku u ovome trenutku provode projekti u vrijednosti 350 milijuna eura, a riječ je o čak 84 projekta.

– Ono na što smo svakako ponosni jest da je Grad Osijek, prema podacima Ministarstva financija za 2022. godinu, najuspješniji grad po povlačenju sredstava iz fondova Europske unije. Modernizacija tramvajske infrastrukture preduvjet je za dolazak deset novih niskopodnih tramvaja, vrijednosti 25 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, koji se izrađuju u tvrtki Končar, a prvi bi trebao doći u ožujku u 2025. Novi tramvaji će svakako dati bolju sigurnost, udobnost, kvalitetu i veći kapacitet. Ovo ne radimo samo za danas nego i za generacije koji dolaze iza nas – najavio je gradonačelnik Radić te zahvalio građanima na strpljenju zbog prometnih gužvi u onim dijelovima grada gdje se provode projekti.

Foto: Grad Osijek

Direktor tvrtke Gradski prijevoz putnika (GPP) Goran Pajnić izvijestio je kako projekt modernizacije tramvajske infrastrukture ulazi u zadnju godinu realizacije te da obuhvaća obnovu tramvajske infrastrukture, dok je obnova podvožnjaka realizirana na gradonačelnikovu inicijativu.

Niskopodni tramvaji
– Prije tjedan dana otvorili smo veliku dionicu D05, od Radićeve do Kuhačeve, u dužini od 760 metara. To nam je jedna vrlo bitna dionica koju želimo riješiti do početka ožujka iduće godine. Infrastruktura je preduvjet za ono što nam slijedi početkom 2025. godine, a to je prvi niskopodni tramvaj koji treba doći. Do kraja listopada iduće godine obnovili bismo kompletnu tramvajsku infrastrukturu, pustili tramvajski promet i vozili bismo prva četiri mjeseca s našim, starim tramvajima, a kako dolaze novi tako bismo stare rashodovali – rekao je Pajnić.

Iduće godine Osijek slavi 140 godina tramvaja. Kada je 10. rujna davne 1884. godine Osijekom počeo prometovati konjski tramvaj, bio je to prvorazredan događaj za grad i njegove građane. Osijek je toga dana dobio najsuvremeniji oblik javnog prijevoza, i to prvi ne samo u Hrvatskoj nego i cijeloj jugoistočnoj Europi. Od tada pa sve do danas, tramvaj je bio i ostao sastavni dio osječke svakodnevice, dio identiteta ovoga grada i simbol po kojem je Osijek prepoznatljiv.

Osječki je tramvaj vozio čak i kraljevsku obitelj. Britanski kralj Charles i kraljica Camilla, tada još uvijek princ od Walesa i vojvotkinja od Cornwalla, provozali su se osječkim tramvajem za vrijeme njihova posjeta Slavoniji i Baranji u ožujku 2016. godine.

Zbog velikog projekta rekonstrukcije tramvajske infrastrukture, tramvaji trenutačno ne voze osječkim ulicama, njihov je promet obustavljen 3. srpnja, a putnike prevoze autobusi.

Ukupan trošak projekta iznosi 498.000 eura 100 novih stabala Gradu 350.000 eura za pješačko-biciklističku stazu između naselja OSIM SKRBI u Centru za starije osobe bit će i drugih prilagođenih aktivnosti, a sve to oživjet će Dragljane Projekt bi trebao biti završen do lipnja 2026. Centar za starije u Dragljanima strateški je županijski projekt Očekujemo temperaturu vode do 80°C, kojom planiramo grijati poslovnu zonu Veliko Korenovo, a poslije i Grad Bjelovar Ugovor za financiranje aktivnosti prilagodbe klimatskim promjenama Neki pripremaju dozvole, a mi smo krenuli s projektom geotermalne bušotine