Gradonačelnik Mato Franković organizirao je inicijalni sastanak oko realizacije projekta "Camino Dubrovnik", pješačke turističko-hodočasničke staze u dužini od oko 120 kilometara od benediktinskog samostana sv. Jakova u Dubrovniku do crkve sv. Jakova u Međugorju.
Naime, Bratovština sv. Jakova u Hrvatskoj, kao dio Nadbratovštine sv. Jakova iz Santiago de Compostele, nositelj je projekta Camino Hrvatska te su dubrovačkom gradonačelniku Frankoviću predložili da se osmisli dionica koja bi povezala Dubrovnik i Međugorje.
Put dug šest dana
Na radnom sastanku uz tajnika Bratovštine Vedrana Pražena i predstavnika novoosnovane podružnice sv. Jakova u Međugorju bili su i predstavnici općina Dubrovačko primorje, Ravno, Neum i Čitluk te Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona/županije i Turističke zajednice grada Dubrovnika, odnosno svi oni čijim bi područjem buduća staza prolazila.
Kako je na sastanku kazao gradonačelnik Franković, Grad Dubrovnik je s radošću prihvatio navedenu inicijativu, a kojom bi u šestodnevnom putovanju povezali benediktinski samostan u Dubrovniku (sagrađen 1222. godine) i crkvu sv. Jakova u Međugorju (stara crkva iz 1897. godine nadograđena i završena, odnosno posvećena 1969. godine).
Cilj je, rekao je, pritom povezati krajeve koje nastanjuje dominantno katoličko stanovništvo, ali i unaprijediti turističku ponudu i sadržaje. Na taj bi način, osim popularizacije vjere i hodočašća, podigli razinu turističke ponude i potaknuli snažniji razvoj predjelima kroz koja bi taj put prolazio.
Također, valorizirali bi i široj javnosti predstavili bogatu kulturnu i prirodnu baštinu ovih predjela.
Disperzija turista
Isto tako, Camino Dubrovnik, rekao je Franković, jako bi se dobro uklopio u projekt "Respect the City" jer bi ovaj novi turistički proizvod pridonio i disperziji turista.
Izrazio je spremnost da Grad Dubrovnik financijski podrži projekt označavanjem i uređivanjem staze te najavio da će se cjelokupni projekt, zajedno s općinama kroz koje Camino prolazi, prijaviti i na fondove Europske unije. Planira se i velika marketinška akcija kako bi se ovaj novi proizvod u turizmu promovirao.