Izbornik
Naslovnica Gradovi
Zauvijek riješen jedan od najvećih prometnih problema

Novi podvožnjak u Osijeku pušten u promet prije roka

PODVOŽNJAK rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti
1/3
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Na ovoj je dionici vlak prolazio oko 30 puta dnevno, zbog čega se na pružnom prijelazu ukupno stajalo oko dva i pol sata, podsjetio je na otvaranju osječki gradonačelnik Ivan Radić

Podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, na južnom ulazu u grad Osijek, pušten je u promet u petak ujutro, četiri mjeseca prije završetka samoga projekta. Riječ je o realizaciji kapitalne investicije kojom se rješava gorući problem prometnih zastoja u jednoj od najprometnijih ulica, takozvanoj Čepinskoj cesti.

Priželjkivan 50 godina
– Osječani su podvožnjak čekali više od 50 godina, a danas je konačno otvoren. Time je jedan od najvećih prometnih problema grada Osijeka zauvijek riješen. Na ovoj je dionici vlak prolazio oko 30 puta dnevno, zbog čega se na pružnom prijelazu ukupno stajalo oko 2,5 sati – rekao je osječki gradonačelnik Ivan Radić.

Vrijednost radova je 7,1 milijun eura, pri čemu je 85 posto sufinancirano iz Kohezijskog fonda, a 15 posto iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Grad Osijek iz svoga proračuna za ovu investiciju nije morao izdvojiti ni cent.

Radovi su započeli u studenom 2021., a završili su i prije roka, odnosno za godinu i devet mjeseci. Izgrađena su dva mosta, željeznički i cestovni, biciklistička i pješačka staza, javna rasvjeta, ali i sanitarno-fekalna i oborinska kanalizacija. Sve to omogućava kontinuirani promet, bez prekidanja prometnih trasa. Nema više opasnosti ni za pješake, koji su prije morali prelaziti preko pružnog prijelaza. Zasađeno je i 57 novih stabala.

– Nema stajanja. Plan je do kraja ove godine dovršiti intrazonsku cestu koja povezuje podvožnjak i autobusni kolodvor, čime ćemo dodatno rasteretiti ne samo podvožnjak već i kružni tok. Uz to, u tijeku je još jedan veliki infrastrukturni projekt, a to je modernizacija tramvajske mreže vrijedna 35 milijuna eura, nakon koje nam slijedi i nabava novih niskopodnih tramvaja. Stoga možemo reći da uistinu svjedočimo prometnoj renesansi grada Osijeka – kazao je gradonačelnik Radić.

Oleg Butković, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture, progovorio je tom prilikom i o drugim prometno-infrastrukturnim projektima koji se provode na području Osijeka i Osječko-baranjske županije. Istaknuo je obnovu tramvajske infrastrukture, nabavu 25 novih autobusa i 10 niskopodnih tramvaja, rekonstrukciju terminala Zračne luke Osijek, željezničkog kolodvora, završetak koridora 5C, obilaznice Petrijevaca i Belog Manastira, te izgradnju Luke rasutih tereta.

– Ovo je vrlo bitan projekt za grad Osijek, što je i Ministarstvo prepoznalo kao jedno od tri "uska grla" – "crne točke" prometa u Hrvatskoj. Osijek je jedinstven grad u Hrvatskoj i može biti primjer drugim gradovima kako sve vidove prijevoza i prometa uključiti u investicijski ciklus te unapređivati sustav i, što je najbitnije, povećavati sigurnost prometa, jeftiniji i dostupniji gradski prijevoz. Tu Osijek prednjači – poručio je ministar Butković.

Ministar regionalnoga razvoja i fondova EU istaknuo je da je u Osijeku postignuta nova razvojna dinamika.

– Uz pomoć EU fondova realizirao se jedan od velikih kapitalnih projekata na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, ovog puta u sektoru prometa. Više od 400 milijuna eura je realizirano u mandatu Vlade iz europskih fondova, što je impresivna brojka projekata koji su realizirani u području javne, društvene, kulturne i gospodarske infrastrukture. Cijeli je niz strateških kapitalnih projekata koji svakim danom Osijek čine boljim, koji su napravili pozitivnu transformaciju Osijeka, a koja se osjeti iz cijele Hrvatske – istaknuo je ministar Erlić.

Bez ikakvih problema
Ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić napomenuo je da je projekt proveden bez ikakvih problema te da su sve projektne aktivnosti izvršene bez korekcija.

– To je primjer kako treba koristiti europska sredstva, a Grad Osijek i Osječko-baranjska županija pokazuju to i u provedbi drugih projekata. Naime, samo u SAFU-u imamo ugovore vrijedne više od 200 milijuna eura s područja grada Osijeka te 320 milijuna eura s područja Osječko-baranjske županije, čime su Osijek i OBŽ prvi u Hrvatskoj po povlačenju europskih sredstava – rekao je Jelić.

– Ovo je jedan od najvećih projekata na području Osijeka i Osječko-baranjske županije, uz dakako završetak 5C koridora, potom obnovu zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, ali i rekonstrukcije zgrade putničkog terminala Zračne luke Osijek. Uz izgradnju Regionalnog distribucijskog centra OBŽ-a za voće i povrće te Gospodarskog centra OBŽ-a navedene investicije će revitalizirati i pružiti dodanu vrijednost gospodarstvu grada Osijeka, Osječko-baranjske županije, ali i cijelog istoka Hrvatske – kazao je župan Ivan Anušić.

UŠTEDA OD 900.000 EURA Tehnički je projekt izrađen, godišnja ušteda u energiji iznosila bi 3,9 milijuna kilovatsati, dok bi financijska ušteda bila oko 900 tisuća eura Ušteda oko 900 tisuća eura godišnje Grad ide u kreditno zaduženje radi modernizacije javne rasvjete CENTAR će uz brigu o korisnicima nuditi i izvaninstitucionalne usluge za dodatnih 350 vanjskih korisnika Projekt vrijedan 12 milijuna eura U Nedelišću će se graditi centar za starije osobe POSJETITELJI su se okupili oko dugog stola sa 106 vrsta delicija Kukuruzijada u Martinskim Čepincima Vraća tradiciju okusima i mirisima djetinjstva