Istup premijera Andreja Plenkovića nakon proslave 30. obljetnice HDZ-a u Koprivnici bio je povod da čelnici grada sazovu izvanrednu konferenciju za novinare na kojoj su govorili o prometnici zvanoj čežnja – brzoj cesti prema Zagrebu.
“Ili zaboravljeno ili se lagalo”
Premijer je, naime, u medijskom istupu spomenuo kako će se brza cesta do Koprivnice i mađarske granice graditi po etapama. S druge strane, gradnja ceste od Farkaševca prema Bjelovaru kreće već ove godine jer su svi projekti pripremljeni. To je posebno zasmetalo gradonačelniku Mišela Jakšića i predsjednika Gradskog vijeća Ivana Pala.
– Sve ono što se govorilo u nedavnim razgovorima s premijerom u Koprivnici ili je zaboravljeno, ili nam se tada lagalo, ili se nije govorila cijela istina. O brzoj cesti Plenković danas govori kao o dijelu nekog svemirskog projekta koji će se graditi u fazama. Ako sve to ide usporedo s Bjelovarom, kao što se nama govorilo, kako onda premijer zna u lipu i centimetar koliko će se ove godine graditi do Bjelovara, a mi nismo ni spomenuti u svjetlu konkretnih radnji, od otkupa zemljišta do projekata – rekao je Jakšić na prošlotjednoj konferenciji za novinare.
Upozorio je i kako su neki drugi krajevi koji su dobili ceste očito imali mnogo veću snagu u svojim saborskim zastupnicima koji su uspjeli izlobirati da se ceste u njihovim krajevima grade.
– A mi imamo kolege Željka Lackovića i Mladena Mađera koji su isključivo zaokupljeni kome će se istržiti za budući mandat te Damira Felaka koji se više bavi unutarstranačkim izborima u HDZ-u, odnosno kome se prikloniti, nego lobiranju za brzu cestu – kaže čelnik Koprivnice.
Podsjeća kako se na sastancima koje su u Koprivnici vodili s premijerom i njegovim suradnicima govorilo kako će projekti brze ceste do Vojakovačkog Kloštra sigurno biti izrađeni do druge polovice 2020. godine. A na tim se sastancima govorilo i o mogućnosti da se najesen krene s radovima na toj dionici.
Trebalo se graditi usporedo
– Riječ je o dvotračnoj cesti. Imali smo tada raspravu je li bolja četverotračna ili dvotračna, pa smo zaključili da je bolje vrabac u ruci nego golub na grani. Sad je ispalo da nemamo ni tog obećanog vrapca – zaključuje Jakšić.
Predsjednik Gradskog vijeća Koprivnice Ivan Pal kaže kako mu nije jasno zašto središnja vlast ne sluša gospodarstvenike iz toga kraja koji se stalno žale na infrastrukturu.
– Ovo o čemu danas govorimo vlasti u Zagrebu konačno bi trebale vrlo ozbiljno shvatiti, a pogotovo ljudi iz našega kraja koji su dobili mandat da nas tamo zastupaju – zaključio je čelnik koprivničkoga Gradskog vijeća.
Brza cesta prema Koprivnici dio je podravsko-bilogorskog ipsilona s odvojcima nakon Virovitice prema Bjelovaru i Koprivnici. Godinama se obećavalo kako će se ti odvojci graditi istodobno, kilometar za kilometar, ali to se očito neće dogoditi. Cesta prema Bjelovaru ove se godine gradi, a ona prema Koprivnici ne.