Privode se kraju radovi na obnovi glavne zgrade osječkog željezničkog kolodvora vrijedni oko četiri milijuna eura, a očekuje se da će završiti tijekom lipnja ove godine. Radove su u četvrtak obišli gradonačelnik Osijeka Ivan Radić, župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić sa suradnicima.
Izgrađena 1870.
Riječ je o zgradi izgrađenoj 1870. godine koja pripada zaštićenoj kulturnoj baštini, zbog čega je u njezinu obnovu morao biti uključen Konzervatorski odjel u Osijeku, podsjetio je voditelj projekta obnove Tomo Dubovečak.
– Zgradu smo zatekli u dosta lošem stanju. Prema zahtjevu konzervatora, vanjski izgled zgrade morao je biti vraćen u izvorno stanje, dok je interijer zgrade obnovom prilagođen službenim potrebama HŽ-a i potrebama putnika – rekao je Duboveček. Objasnio je kako obnova, uz pročelja i interijer, uključuje i nove instalacije te nove obloge podova i zidova.
Zadovoljstvo dinamikom radova i cjelokupnom obnovom izrazili su gradonačelnik Radić i župan Anušić, ocijenivši projekt izuzetno bitnim jer je zgrada kolodvora prvi susret s gradom i županijom.
– Do sada smo imali zgradu u derutnom stanju koja ne priliči gradu poput Osijeka. Za putnike koji u Osijek dolaze vlakom prvi vizualni dojam grada upravo je zgrada Željezničkog kolodvora i zato je izuzetno bitno da nije derutna, već nova, lijepa i funkcionalna – poručio je gradonačelnik Radić.
– Vrlo je to bitan projekt, za Osijek i Osječko-baranjsku županiju, kao i za sve putnike koji se koriste željeznicom, prvenstveno zbog uređenja i funkcionalnosti objekta koji je bio u zaista derutnom stanju. Uz taj projekt, završava i projekt u Laslovu, gdje se rade novi kolosijeci i peroni, što će olakšati i ubrzati komunikaciju vlakova između Osijeka i Vinkovaca te drugih destinacija na tom pravcu – kazao je župan Anušić.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je kako je na području Osječko - baranjske županije u tijeku realizacija mnogobrojnih projekata, također ističući završetak izgradnje kolodvorske zgrade i pothodnika Laslovo-Korođ, ali i modernizaciju devet željezničko cestovnih prijelaza. Dodao je kako je u pripremi i dokumentacija za prilagodbu Schengenu kolodvora u Erdutu te da je u tijeku i projektiranje dionice Okučani-Vinkovci, što se direktno tiče i Osijeka.
Gradi se podvožnjak
Gradonačelnik Radić podsjetio je kako je nedavno u suradnji s HŽ-om realiziran projekt pružnog prijelaza u Josipovcu, što je riješilo dugogodišnji prometni problem tamošnjih stanovnika, te dodao kako su na području Osijeka u tijeku veliki prometni infrastrukturni projekti.
– Gradi se podvožnjak u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, modernizira se tramvajska infrastruktura, došli su novi niskopodni autobusi, a pripremamo se za dolazak niskopodnih tramvaja i proširenje putničkog terminala u Zračnoj luci Osijek. Također ide izgradnja terminala za rasute terete u riječnoj Luci Osijek, a pri kraju je i faza ceste Osijek-Aljmaš koja prolazi kroz Nemetin i Sarvaš. Uskoro ćemo najaviti veliki projekt denivelacije kružnog toka na obilaznici, koja je također u rekonstrukciji kod čvora Frigis. Dobra prometna povezanost i dobra prometna infrastruktura preduvjeti su za razvoj gospodarstva – napomenuo je gradonačelnik.
Radić je istaknuo i kako Osijek bilježi rekordne gospodarske rezultate, odnosno najveću zaposlenost i rekordno nisku nezaposlenost u posljednjih deset godina.