Izbornik
Naslovnica Gradovi Pula
javni servis

Projekt Bičikleta se širi, sada još jedna lokacija u gradu

Bičikleta
1/11
Foto: Dusko Marusic/Pixsell
Električni bicikli građanima su dostupni na već poznatim lokacijama - Giardini 2 i Gradska tržnica Pula

Uspostavom nove, treće po redu lokacije u Puli na području autobusnog kolodvora nastavlja se širiti projekt javnog gradskog servisa za prijevoz biciklima pod nazivom 'Bičikleta'.

- Svaki grad koji razmišlja o održivom razvoju mora razmišljati i o održivom prometu i potrebno je uspostavljati nove sustave mobilnosti poput ovog. Grad Pula aktivno promiče modernizaciju gradskog prijevoza podizanjem kvalitete usluge prijevoza za sve građane, ali i posjetitelje i okrećemo se alternativnim načinima prijevoza - kazao je pulski gradonačelnik Boris Miletić prilikom današnjeg predstavljanja nove lokacije električnih bicikli. Miletić je dodao kako se ovakvim projektima pridonosi očuvanju okoliša, smanjuje se emisija stakleničkih plinova i doprinosi ublažavanju klimatskih promjena, a ujedno se i podiže kvaliteta života svih građana.

Sustav usluge urbanog alternativnog prijevoza 'Bičikleta' prvi je javni servis za prijevoz biciklima na području Pule, a električni bicikli građanima su osim nove lokacije na autobusnom kolodvoru, dostupni na već poznatim lokacijama - Giardini 2 i Gradska tržnica Pula (pored restorana Markat - ex Sljeme), priopćili su iz gradske uprave.

- Kao dodatna vrijednost sustavu zabilježen je velik interes i od strane turista odnosno sezonskih korisnika te je pokrenuta nadogradnja sustava i postavljena nova dodatna lokacija na autobusnom kolodvoru Šijana. Drago nam je da u svom gradu otvaramo treću stanicu, a uskoro i četvrtu što čini ukupno 18 parkirnih mjesta i 18 električnih bicikala i sa novih 400 RFID kartica brojka korisnika će narasti na 700 - kazao je direktor tvrtke UTE Kristijan Ivančić koja je zaslužna za samu implementaciju.

U dvije godine korištenja sustava 'Bičikleta' od strane građana Pule i turista ostvareno ukupno 4.814 pojedinačnih najmova, a prosječna prijeđena duljina po jednom najmu iznosila je 7,2 km čime je postignuta značajna ušteda u emisiji CO2. Korištenje pojedine bicikle po danu iznosi 3,8 puta, prosječno vrijeme trajanja vožnje 1 sat i 15 minuta, a prosječno korištenje bicikle po korisniku iznosi 12 korištenja.

Sustavom električnih bicikli upravljat će komunalno poduzeće Pulaparking, a jednokratnom uplatom od 100 kn za troškove izrade kartice, svi zainteresirani moći će neograničeno koristiti bicikle tijekom cijele godine. Izradu kartice moguće je ostvariti u uredu na Giardinima. Pri kraju su i pripremni radovi za postavljanjem četvrte lokacije i to na Verudeli koje se očekuje početkom travnja ove godine.