Grad Pula ovih je dana predstavio aktivnosti i novi promotivni materijal nastao u sklopu projekta Pulski fortifikacijski sustav kao
novi kulturno-turistički proizvod. Ovim projektom želi se pokrenuti kotačiće prošlosti i aktivirati ogroman potencijal kulturne baštine
te ulaganjem u održivo korištenje kulturnih dobara povećati ponudu kulturnih i edukativnih sadržaja i događanja na dobrobit
prvenstveno svih stanovnika urbanog područja Pula, a i šire, te indirektnim utjecajem na održivi razvoj gospodarstva i turizma.
Kreiranje novih sadržaja
Kroz realizirane građevinske radove vidljivo je da se na prostoru obuhvata projekta dogodila znatna fizička promjena te su donedavno dva potpuno odvojena prostora – utvrda Kaštel i podzemni tuneli Zero strasse – profunkcionirali kao jedinstvena, već
prepoznata cjelina.
Novostvoreno okruženje će zasigurno dati dugo čekani vjetar u leđa za kreiranje novih sadržaja kulturne ponude, novih pratećih servisa i potpuno novog potencijala za materijalizaciju brojnih razvojnih mogućnosti u različitim sektorima od značaja za urbano područje Pule.
Nove aktivnosti predstavile su Ingrid Bulian, pročelnica Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša, i Lorena Dropulić, voditeljica projekta, predstavnica Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Pule. Naglasile su da je projekt “Pulski fortifikacijski sustav kao novi turistički proizvod” izvrstan primjer prepoznavanja potencijala koji vojna arhitektura, kao dio pulske kulturne baštine ima.
– Pokretačku snagu projekta uvijek čine ljudi, njihov trud i suradnja pa treba posebno naglasiti dosadašnje odlično partnerstvo
Grada, PPMI-a i Turističke zajednice Pula, gdje svatko svoju ulogu odrađuje profesionalno i posvećeno što se očituje već kroz do sada provedene aktivnosti i postignute rezultate pa stoga, ne treba dovoditi u sumnju i daljnje benefite koji će proizići do kraja provedbe projekta, a svakako i tijekom njegove eksploatacije – kazale su Bulian i Dropulić.
Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica TZ-a grada Pule, izrazila je veliko zadovoljstvo izgrađenim liftom za pristup Kaštelu i Povijesnom i pomorskom muzeju Istre koji je omogućio lakši pristup turistima treće životne dobi, vrlo značajnom segmentu u turističkim dolascima u Puli.
TZ Pule je do sada provela aktivnosti izrade vizualnog identiteta, izrađena je i web stranica na 4 jezika, kao i rollup-a za promidžbu projekta te stalna postava Visualie koja će se upaliti za advent.
Cinkopan Korotaj je predstavila i ostale planirane aktivnosti kao što je izrada promotivnog materijala odnosno suvenira, u planu
je i edukacija turističkih vodiča o novom turističkom proizvodu, dok je iduće godine planirano promovirati projekt po gradovima
te kroz godinu dovesti novinare i blogere iz inozemstva, angažirati animatore, organizirati predstave i koncerte, sve s ciljem promocije novog turističkog proizvoda “Pulskog fort centra”.
Gracijano Kešac, ravnatelj Povijesnog i pomorskog muzeja Istre – Museo storico e navale dell´Istria, kazao je da su dobar dio utvrde i tunelskih prostora kvalitetno sanirani i zaštićeni, a njihovim povezivanjem dizalom stvoren je prostor jedinstvene kulturne
destinacije.
– Nakon dvomjesečnog probnog rada, koji je iza nas, sa zadovoljstvom možemo reći kako je ta destinacija pokazala veliki potencijal u privlačenju posjetitelja. Uskoro ćemo imati i izložbu o pulskim fortifikacijama u produkciji Muzeja, za što je u tijeku izrada izložbenih elemenata i prilagodba scenografije prostoru, kao i priprema multimedije, koja će predstavljati sastavni dio izložbe – pojasnio je Gracijano Kešac.
Povećati posjećenost
Projekt će biti uključen i u adventska zbivanja u Puli tako što će se Posjetiteljski centar prigodno opremiti za vrijeme trajanja adventa te će time i pulski advent dobiti novu točku interesa.
U ovom projektu TZ Pula će spojiti povijesnu baštinu i moderne tehnologije te omogućiti turistima da na taj način upoznaju kulturnu baštinu, što je i svjetski trend. Primarni je cilj povećati posjećenost Kaštela koji je do sada zbog svoje slabije pristupačnosti zaostajao u broju posjeta za ostalim pulskim atrakcijama.