Dubrovački gradonačelnik Mato Franković prezentirao je projekt Respect the City (Poštujmo Grad) na 15. Svjetskom kongresu Udruge gradova kulturne baštine (OWHC) u Poljskoj. Tema ovogodišnjeg kongresa je “Nasljeđe i turizam: lokalna zajednica i posjetitelji – podjela odgovornosti“. Projekt Respect the City izabran je između brojnih prijavljenih projekata više od 300 gradova članova OWHC-a kao primjer dobre prakse, odnosno kao strategija koja se uspješno suočava s problemom prezasićenosti te osigurava bolju raspodjelu posjetitelja i suzbija negativne učinke novog fenomena “overtourisma” koji pogađa sve veći broj turističkih gradova.
Suradnja
Znanstveni simpozij uključio je i članove UNESCO-a i ICOMOS-a. Grad Dubrovnik je tako, zahvaljujući primjeni strateškog projekta Poštujmo Grad, postao poželjan primjer koji će zasigurno slijediti i druge svjetske destinacije suočene s problemom velikog broja turista. Riječ je o inicijativi održivog i odgovornog upravljanja destinacijom koja je već u svom početku, 2017. godine, privukla pažnju stranih medija i globalne stručne turističke javnosti.
Zbog potrebe sustavnog djelovanja izrađen je vizualni identitet projekta i komunikacijski plan, usmjeren svim posjetiteljima Grada i njegovim stanovnicima. Izrađene su ploče s informacijama za goste koje piktogramima informiraju o prihvatljivim aktivnostima unutar stare gradske jezgre kao zaštićene spomeničke baštine. Velike obostrane ploče s pravilima Poštujmo Grad i vizualom Orlandove godine postavljene su na dvije lokacije u gruškoj luci kroz koju godišnje prođe milijun posjetitelja.
Ista pravila su predstavljena privatnim iznajmljivačima, turističkim vodičima i tiskana na letke dostupne u infocentrima Turističke zajednice. Novi plakati postavljeni su na svim ulazima u staru gradsku jezgru i u gradskoj luci, na autobusnim stanicama i autobusima javnog prijevoza, u gradskim muzejima i infocentrima, na Lokrumu i brodovima koji voze do ovog gradskog otočića. Logo je i na vidikovcu te zračnoj luci, a društvene mreže su dvojezične za bolju komunikaciju.
U suradnji s Turističkom zajednicom Grada Dubrovnika, Lučkom upravom, Sanitatom Dubrovnik, Libertasom i drugim suradnicima, logotip projekta i ključne poruke aplicirat će se na suncobrane na pjaci, majice komunalnih redara i sve vanjske elemente gradskih službi i tvrtki. Logotip projekta RTC istaknut je i na velikoj strati u staroj gradskoj jezgri, kako bi postao nezaobilazan i prepoznatljiv svima, kao izraz poštovanja prema kulturi koja je već 40 godina upisana na listu UNESCO-ve svjetske baštine, ali i građanima bez kojih nema živog Grada.
Komunikacijski alati
Inicijativa je pokrenuta i na društvenim mrežama, kako bi se različitim komunikacijskim alatima došlo do što šire javnosti, s ciljem povećanja svijesti o nužnosti očuvanja baštine, kao i osiguravanju kvalitetnog života lokalnog stanovništva te najboljeg iskustva Grada za posjetitelje.
Aktivnostima unutar ovog sveobuhvatnog projekta Dubrovnik se profilira kao primjer grada koji je počeo upravljati svojim turizmom na održiv način. Među brojnim mjerama koje se provode kroz ovaj projekt su bolji raspored dolazaka i odlazaka kruzera, smanjen broj stolova i ostalih sadržaja na javnim površinama, koordinacija svih službi za vrijeme velikog broja turista u gradu, prijedlog za uvođenje turističke pristojbe putnicima s kruzera, web-aplikacija za predviđanje broja posjetitelja u povijesnoj jezgri, uvođenje smart parking tehnologije te mnoge druge.