Izbornik
Naslovnica Gradovi Šibenik
Završen prvi dio velikog šibenskog projekta

Rješenje prometno-logističkog centra autobusnog prijevoza

Foto: Šibenik
Dokumentom se predviđa u prvoj etapi gradnje uređenje prostora za parkiranje i smještaj 50 autobusa javnoga gradskog prijevoza i 80 osobnih automobila

Grad Šibenik izrađuje dokumentaciju za Prometno-logistički centar javnog autobusnog gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi. Prvi korak, programsko  idejno rješenje centra, odrađen je u suradnji s arhitektonskim uredom G.D.-Arh. d.o.o., kojemu je direktor Dario Gabrić, redovni profesor Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, koji je radio na projektu nove baze javnog autobusnog prijevoznika Promet Split u bivšoj vojarni Dračevac.

Prva etapa

– Izradili smo programsko idejno rješenje prometno-logističkog centra koje obuhvaća sve bitne tekstualne i grafičke priloge potrebne za jasno definiranje svih prostorno-funkcionalnih elemenata novog autobusnog kompleksa na Podima, od opisa i prikaza urbanističkog, prometnog i arhitektonskog rješenja, uključivo 3D prikaze i nacrte, opis strukture i prostornih dispozicija funkcija i sadržaja. Uključen je prijedlog faznosti izgradnje, opis koncepcije sustava nosivih konstrukcija, koncept sustava za korištenje obnovljivih izvora energije i zaštite od požara – kazao je zamjenik šibenskoga gradonačelnika, mr. sc. Danijel Mileta.

Programskim idejnim rješenjem prve etape gradnje na površini od 22.600 m2 predvidio se prostor za parkiranje i smještaj 50 
autobusa javnoga gradskog prijevoza i 80 osobnih automobila. Zatim punionice za dizelsko gorivo i za struju, adekvatnoga kapaciteta i režima rada za potpuno zadovoljenje potreba navedenog broja autobusa, praonica kojoj mogu pristupiti i drugi autobusi, stanica za tehnički pregled, prostori za  servis  i održavanja vozila. Tu je uredski prostor, solarna elektrana ili drugi izvori obnovljive energije, dodatno parkiralište za 20 turističkih autobusa, prostor za odmor vozača te drugi prostori i sadržaji.

Cijeli se prostor u možebitnoj drugoj etapi može povećati za još 4900 m2, čime bi bio omogućen prihvat još 40-ak autobusa 
s potrebnim sadržajem.

Konkretni koraci

– Ovo su konkretni koraci prema gradnji suvremenog centra šibenskog javnog gradskog prometa koji bi bio u vlasništvu Grada, ujedno i koraci unaprjeđenja kvalitete autobusnog prijevoza na području Šibenika. Novi europski  natječaji za bespovratna sredstva 
predviđaju sufinanciranje gradnje ovakvih centara, ali i kupnje autobusa poduzećima koja su u  vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Prvih modernih 11 niskopodnih 12-metarskih autobusa već smo nabavili i od jeseni će prometovati na najfrekventnijim gradskim linijama. U završnici smo izrade studije koja će nam pokazati kako bi trebale izgledati optimalne gradske linije, koliko bi polazaka trebale imati, koje tipove i koliko autobusa trebamo, a pri kraju je i informatizacija 17 autobusnih stajališta i ugibališta. Sljedeći nam je korak izrada idejnog projekta prometno-logističkog centra autobusnog prijevoza, a na osnovi rješenja koje smo upravo zgotovili – rezimirao je Mileta.