Sustav javnih bicikala Nextbike najavio je proširenje mreže kombiniranim biciklima koje karakterizira povezani uobičajeni pogon pedalama i pogon na elektromotor, a nakon manjih pilot projekata, novih 20 elektro i 30 klasičnih bicikala bit će postavljeno u Splitu i Dugopolju.
Obilježavajući šestu godišnjicu postojanja, osnivači Nextbikea Krešimir Dvorski i Ante Gustin podsjetili su kako se od skromnih početaka, njihova mreža javnih bicikala proširila na 20 gradova u Hrvatskoj i 11 u regiji.
Dvorski je izrazio zadovoljstvo brojem korisnika, kojih je sada oko 50.000, ali i istaknuo kako se do kraja ove godine planira sustavnije uključivanje u javni prijevoz te širenje mreže bicikala s elektromotorom.
Gustin je kazao da je projekt distribuiranja elektro-klasičnih bicikala već započet lani i spomenuo male projekte u Velikoj Gorici, Ivanić Gradu, Sisku i sl., gdje su postavljena dva ili tri primjerka.
- Ove godine će na osam lokacija u Splitu biti postavljeno 20 bicikala s elektromotorom te 30 klasičnih. Zadar će također na šest lokacija dobiti još 10 elektro i 20 klasičnih bicikala, a konstantno se radi na proširenju mreže - poručio je.
Nextbike korištenje bicikala potiče i nudeći povoljne cijene, naglasio je Gustin, pa tako članovi za godišnji iznos od 200 kuna, u svim gradovima gdje postoji mreža, mogu koristiti i klasične i kombinirane bicikle.
Ističući da se bicikl s elektromotorom razlikuje od električnog bicikla, pozvao je korisnike da bez straha pristupe vožnji jer se kombinirani bicikl ne razlikuje od klasičnog te ne bi trebalo biti straha od, primjerice dodavanja gasa i slično jer postavljeni motor samo umanjuje otpor i olakšava vožnju pri većem opterećenju.
Davor Lisicin iz Udruge za sigurnost u prometu je upozorio na stradavanja biciklista kazavši kako je u proteklih pet godina u biciklističkom prometu poginulo 125 ljudi. Istaknuvši da je prošle godine zabilježen prvi slučaj pogibije biciklista na biciklističkoj stazi naglasio je kako je broj prometnih nezgoda povećan za 60 posto te je, većinom na području grada Zagreba, zabilježeno 44 biciklističke nezgode.
Na temelju šest godina iskustva u vođenju edukativnih radionica za bicikliste, građanima je preporučio da se prometno obrazuju, odnosno nauče osnovna pravila sudjelovanja u prometu ali i unaprijede vještinu vožnje jer je po zakonu bicikl vozilo, a biciklist vozač, kao i vozač automobila ili motocikla.