Što je važnije, novac ili ljubav? Pitanje je to oko kojeg će se u bilo kojem trenutku povesti žustre rasprave, bilo da ga spomenete dok ste na kavi s prijateljima, kod kuće s obitelji ili na poslu s kolegama, pa tako iznimka nisu ni učenici OŠ Antuna Augustinčića koji su se međusobno zamalo potukli dok su raspravljali na tu temu.
– Ma nije baš da su se skoro potukli, ali bilo je jako napeto jer im je bilo teško naći afirmacijske i negacijske argumente za tu tezu koja im se dosta svidjela jer je bila i prikladna njihovim godinama– govori Dragana Balić, profesorica povijesti u OŠ Augusta Augustinčića, koja je u toj školi nedavno pokrenula debatni klub nazvan Augustinčići.
Roditelji i pretilost djece
Interes djece bio je jako velik, a nakon početne selekcije u klubu je ostalo 12 učenika koji se, raspoređeni u četiri ekipe, nalaze jednom tjedno i debatiraju o raznim temama iz naše svakidašnjice. Neke su teme, poput ove gore spomenute, prilagođene njihovom uzrastu, ali ima i onih “pravih odraslih”, pa se tako rasprave povedu i oko toga smiju li javne osobe iznositi svoja politička stajališta u javnosti, jesu li roditelji odgovorni za pretilost svoje djece...
– U početku im je to sve bilo pomalo smiješno i nejasno, ali kad su usvojili neka osnovna pravila debate doista su počeli zvučati odraslo, kad ih slušate nikada ne biste rekli da su to djeca od trinaest-četrnaest godina koja raspravljaju o važnim životnim pitanjima – kazuje profesorica Balić koja ističe kako je najveća prednost debatnog kluba što učenici sudjelovanjem u debatama razvijaju kritičko mišljenje i uče se sagledavati stvari iz različitih perspektiva, što je pogotovo važno u njihovoj dobi gdje će onda formirati svoja mišljenja na temelju raznih argumenata, a ne na osnovu tuđih mišljenja.
Negdje istovremeno kad je pokrenut debatni klub profesorica Eva Delač, koja predaje matematiku u istoj školi, odlučila je među učenicima pokrenuti još jedan hvale vrijedan projekt – volonterski klub također nazvan Augistinčići.
Popravili ocjene
– U školi smo gledali kako da povežemo djecu da uče jedni s drugima po američkom sistemu tutoringa, pa smo pokrenuli volonterski klub u kojem stariji učenici pomažu učiti mlađima, s njima pišu zadaće, rade nekakve prezentacije i slično. Ideja je da se učenici nalaze jedan sat tjedno, a prije toga profesori daju konkretne upute tim starijim učenicima na što da obrate pozornost kad rade s mlađima. To za sada daje rezultata, dosta njih je popravilo svoje ocjene – kazuje profesorica Eva Delač koja otkriva i kako će učenici koji su sudjelovali u volontiranju na neki način biti nagrađeni, ali još ne želi otkrivati na koji točno način.
Osim što jedni drugima pomažu u učenju, članovi kluba volontiraju i u azilu, rade sa starijima, prikupljaju školski pribor i odjeću za one slabijeg imovinskog statusa, odlaze čitati djeci u vrtiće ili se igrati s njima...