Izbornik
Naslovnica Gradovi
Prvi vlak u Osijek je stigao 1870.

Zgradi kolodvora vraćen je izgled kakav je imala kad je sagrađena

Zdanje je sagrađeno 1870., a dograđivano je 1898. i 1920. godine. Njegovom je obnovom Osijek napokon dobio željeznički kolodvor kakav zavređuje metropola istočne Slavonije i Baranje
1/3
Foto: Osijek
Kolodvorska je zgrada, koja je dio zaštićene kulturno-povijesne cjeline Osijeka, u cijelosti renovirana u protekle dvije i pol godine, u suradnji s konzervatorima

Mnogima je vlak, uz osobni automobil, omiljeno prijevozno sredstvo za udaljenija putovanja. Onima koji željeznicom stižu u Osijek, kolodvor je poput svojevrsnih vrata grada.

Završila je proteklog mjeseca obnova zgrade osječkog željezničkog kolodvora, vrijedna oko četiri milijuna eura, bez PDV-a. Zdanje je to sagrađeno davne 1870. te dograđivano 1898. i 1920. godine, a njegovom je obnovom Osijek napokon dobio željeznički kolodvor kakav zavređuje metropola istočne Slavonije i Baranje te primjeren potrebama svih putnika u 21. stoljeću.

Prvi vlak stigao 1870.
Inače, prvi vlak stigao je u Osijek 20. prosinca spomenute 1870. godine. Cijeli je grad toga dana bio na nogama. Limena glazba i folkloraši, ali i kordon vojske u svečanim odorama ponosno su stajali uz tračnice, dok se uokolo užurbano i uzbuđeno "muvalo" kolodvorsko osoblje, također u svečanom ruhu, ali i s bijelim rukavicama. Građani su se doslovce naguravali da vide to čudo tehnike. I skromna zgrada kolodvora, okićena cvijećem i zastavama, izgledala je raskošno...

Obnova te zgrade trajala je protekle dvije i pol godine. Radovi su obuhvaćali obnovu pročelja zgrade, reorganizaciju i uređenje interijera, sanaciju peronske nadstrešnice i uređenje površine ispod nadstrešnice. Osim konstrukcijske i građevinske obnove, izvedene su i kompletno nove elektroinstalacije, instalacije vodovoda i odvodnje, grijanja, hlađenja i klimatizacije, rasvjete te videonadzora.

– Zgrada je u cijelosti renovirana, u suradnji s konzervatorima. Vratili smo joj oblik kakav je imala kada je sagrađena. Prije nekakvih 100 godina zgrada je bila ožbukana u bijelo, to smo skinuli, a osim toga uredili smo iznutra sve instalacije te digli zgradu na onaj nivo kakav treba biti za radnike i za putnike – istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, prilikom nedavnog obilaska obnovljene zgrade.

Gradonačelnik Radić izrazio je zadovoljstvo što Osijek konačno ima lijepu zgradu željezničkog kolodvora, koja je dio zaštićene kulturno-povijesne cjeline Osijeka i kao takva upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske.

– Zgrada je bila u izuzetno lošem, čak i derutnom stanju, a sada napokon imamo zdanje kakvo zaslužuje slavonska metropola – rekao je osječki gradonačelnik.

Radić je podsjetio kako se na području Osijeka trenutačno provode prometno-infrastrukturni projekti vrijedni više od 100 milijuna eura.

– Nedavno smo u promet pustili podvožnjak, uskoro ćemo otvoriti i Vinkovačku cestu. U Zračnoj luci Osijek se proširuje putnički terminal u vrijednosti 11,3 milijuna eura. Modernizira se tramvajska infrastruktura. Nedavno su došli novi autobusi i radimo sve za pripremu novih niskopodnih tramvaja, koji će doći u proljeće 2025. godine. U gradu Osijeku nema stajanja, nastavljamo dalje raditi i siguran sam da će građani to i osjetiti – poručio je gradonačelnik Radić.

Prvi kontakt s gradom
Zadovoljstvo obnovom kolodvorske zgrade izrazio je i župan Anušić, koji je istaknuo kako je kolodvorska zgrada prvi kontakt putnika koji u Osijek i Osječko-baranjsku županiju dolaze vlakom.

– Nama je ključno da je ta zgrada napokon onakva kakva treba biti. Putnik koji dolazi u Osijek i Osječko-baranjsku županiju sada će najprije ugledati prekrasnu zgradu u njezinu izvornom obliku. Napokon rješavamo sve one stvari koje su godinama bile problem. Otvorili smo nedavno i podvožnjak na Čepinskoj. Na svim tim aktivnostima rade i Grad Osijek i Osječko-baranjska županija i ministarstva, i ovo je jedan od takvih projekata u nizu – kazao je osječko-baranjski župan Anušić.

Iz HŽ-a najavljuju da će do proljeća iduće godine raspisati natječaj za remont pruge od Osijeka do Koške.

Kolodvorska se zgrada nalazi u sklopu zaštićene kulturno-povijesne cjeline grada Osijeka upisane u Registar kulturnih dobara Hrvatske te su na njezinu obnovu primjenjivani svi propisi koji se odnose na zaštićena kulturna dobra.U skladu s time, rezultat obnove je kulturno-povijesno pročelje zgrade s modernim interijerom i energetski učinkovitim instalacijama, što je čini jednom od posebnijih kolodvorskih zgrada u Hrvatskoj.

Projektom ITEO – popularizacija STEM-a u Međimurju, uspjeli smo ostvariti maksimalni opseg aktivnosti Pprojekt ITEO, popularizacija STEM-a u Međimurju Cilj je što više mladih uključiti u područje STEM-a Zbog sve većeg interesa posjetitelja novost je da Medeni vlak na kirvaj s daškom prošlosti do Novske vozi iz smjera Zagreba i Vinkovaca i 14. i 15. listopada Skečevi, posebno uređeni prostori, pjesma, ples, sadržaj za djecu Uz gospodu i seljake tu su putnici namjernici, prosjaci i gatara PannEx Reload Projekt "PannEx Reload" Destinacija s gastronomskim predznakom