Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske provodi aktivnost identifikacije učenika četvrtog razreda na darovitost u području prirodoslovlja, a u tomu sudjeluju ukupno 2162 učenika iz Osječko-baranjske i Virovitičko-podravske županije.
Naime, uz pomoć školskih koordinatora iz ukupno 79 osnovnoškolskih ustanova u ove dvije županije proveden je cjelokupni postupak testiranja, koji obuhvaća prikupljanje podataka i dokumentacije, pripremu učitelja, roditelja i učenika za postupak identifikacije te sam postupak testiranja učenika. U testiranju se ne koriste klasični zadaci iz matematike, već zadaci koji omogućuju uočavanje potencijala učenika, njihove matematičke kreativnosti i načina rješavanja problema, pri čemu ponekad zaključak o potencijalnoj darovitosti iznenadi i samog učenika i njegova nastavnika, jer učenik inače nije zainteresiran, motiviran ili aktivan na nastavi matematike.
Rano uočavanje potencijalne darovitosti omogućuje i pravovremeno pružanje podrške cjelokupnom razvoju darovitog djeteta, zbog čega su prednosti ovog testiranja za svakog učenika nemjerljive. Identifikacijom potencijalno darovite djece obuhvaćaju se i oni učenici koji nisu iznimno daroviti u području, već imaju potencijala razvoj i rast, što je jako važno.
Testiranjem u ovoj dobi skreće se pozornost na identificirane učenike i potiče se njihova okolina na djelovanje koje će omogućiti rast potencijala. Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske priprema aktivnosti podrške učiteljima i roditeljima darovite djece.