Da se u Slavoniji sve ozbiljnije radi na razvoju kontinentalnog turizma, pokazuje i sve veća vidljivost Osječko-baranjske županije, ali i cijele Slavonije na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu. Tako je bogata i autohtona ponuda istočne Hrvatske svoje mjesto našla i na nedavno održanim turističkim sajmovima u Münchenu i Berlinu.
– Prošle smo godine imali 890 ljudi koji su iz Münchena preko naše agencije isključivo turistički posjetili Slavoniju. Možda to nije puno u odnosu na milijunske brojke u turizmu, ali uvijek ponavljam kako se prema svakom gostu treba ponašati kao da je jedini, jer dok ne dođe prvi i drugi, neće doći ni treći pa onda i milijunti turist u Hrvatsku – kaže Selimir Ognjenović, vlasnik agencije Riva I.D. iz Münchena.
Okreću se prirodi
Tri milijuna turista godišnje iz Njemačke dolaze u Hrvatsku i iako su im do sada priobalne destinacije bile u fokusu, sve se više okreću odmoru u prirodi i na kontinentu.
– Kontinent krije pregršt turističkih bisera, naših pet županija može ponuditi sve što turisti mogu poželjeti. Slavonski su aduti hrana, vino, priroda i dobri, gostoljubivi ljudi kakvih ima malo gdje. Bilo da želite obiteljski odmor, adrenalinski, pustolovni, da ste zaljubljenik u prirodu, lov, ribolov, ako vas zanimaju secesija, dvorci, vjerski ili lječilišni turizam, sve to nudi istok Hrvatske – rezimira osječko-baranjski župan Ivan Anušić.
Uz pomoć sredstava koja će ove godine za brendiranje i promociju izdvojiti i Ministarstvo turizma te sustavnim i strateškim radom domaćih turističkih zajednica, gradova, općina i županija, Slavonija će na domaćem i stranom tržištu moći skrenuti svu pažnju na ljepote kontinenta.
– Očekuju nas u listopadu i Dani hrvatskog turizma, prvi put na kontinentu. Već smo u velikim pripremama, puno je toga što možemo ponuditi, a sigurna sam kako će se gosti, kad jednom dođu kod nas, rado i vratiti – uvjerena je pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam Tatjana Roth.
Jedan od aduta Osječko-baranjske županije svakako je Park prirode Kopački rit. Posjetilo ga je 33.098 osoba u prvih 9 mjeseci prošle godine, što je porast za 2174 posjetitelja u odnosu na isto razdoblje 2017. Kopački rit je i izvan hrvatskih granica poznat po atraktivnim močvarnim krajolicima i izuzetnom bogatstvu životinjskog svijeta, a upravo je promatranje brojnih vrsta ptica pravi "mamac" za inozemne turiste.
Porast broja kreveta
Sve su atraktivnije i manifestacije koje se organiziraju u Osječko-baranjskoj županiji, poput Pannonian Challenga, Večeri vina i umjetnosti i Zemlje bez granica u Osijeku, Wine & Bike Toura u Erdutu, Vinskog maratona u Baranji, DunavArt festivala...
– Slavonija kao jedinstvena turistička destinacija ima što za ponuditi tijekom sva četiri godišnja doba, a gosti svoj dolazak često vezuju upravo uz manifestacije, pa je tako za vrijeme održavanja Vinskog maratona u Zmajevu u Baranji jako teško naći slobodan krevet. Toga su sve svjesniji i privatni iznajmljivači, pa bilježimo značajan porast smještajnih kapaciteta – rekla je Ivana Jurić, direktorica županijskog TZ-a.
Da je razvoj turističke ponude jedna od strateških gospodarskih smjernica županije, govore i brojke. Osječko-baranjsku županiju posjetila su 188.562 turista 2017., a u 2018. izbrojeno ih je 202.287. Značajan je porast i broja gostiju s kruzera, pa je lani Dunavom i Dravom do Osijeka, Batine i Aljmaša stiglo 13.500 gostiju.