Ako se navirite s obronaka Bilogore kod Špišić Bukovice prema Virovitici, jasno ćete vidjeti cestu koja vijuga kroz ovaj dio Slavonije. Gradi se, kako se ističe, "žila kucavica daljnjega gospodarskog razvoja" ovog dijela Virovitičko-podravske županije – brza cesta koja će ovaj dio Hrvatske kvalitetnije i brže spojiti s metropolom. Ta je cesta želja stanovnika već 30-ak godina. Počela se graditi u mandatu virovitičko-podravskog župana Igora Androvića, uz podršku Vlade RH i premijera Andreja Plenkovića, koji je svojedobno kazao kako je ova brza cesta jedan od prometnih prioriteta Hrvatske.
Brže u Zagreb
Lani su počeli radovi na najvažnijem projektu brze ceste prema Zagrebu, na dijelu od Virovitice do Bjelovara, uključujući čvor Virovitica i dionicu Virovitica – Špišić Bukovica, dužine 5,6 kilometara, a vrijednost im je 28,9 milijuna eura. Paralelno, s bjelovarske strane, radovi se izvode na dionici Farkaševac – Bjelovar, koja vrijedi 49,9 milijuna eura. Nedavno je potpisan ugovor za dionicu Bjelovar – Bulinac, dugu 9,38 kilometara i vrijednu 56 milijuna eura. Ukupna vrijednost svih ugovorenih radova iznosi 130 milijuna eura. Preostala dionica Bulinac – Špišić Bukovica, duga 30 kilometara, još čeka natječaj. Brza cesta do Bulinca gradit će se paralelno s ostale dvije dionice koje su već u gradnji: Farkaševac – Bjelovar te Virovitica – Špišić Bukovica. Očekuje se da će svi radovi biti završeni do kraja 2027. godine, što će omogućiti vožnju iz Virovitice u Zagreb za samo 60 minuta.
– Virovitičko-podravska županija jedina je županija koja nema ni kilometar brze ceste i ni kilometar autoceste, a to će se ovim projektom promijeniti. Brza cesta će puno značiti i za Viroviticu i cijelu Virovitičko-podravsku županiju. Ona će generirati i rast gospodarstva i rast životnog standarda, kako na području Virovitice tako i naše županije, ovog dijela Slavonije – naglasio je župan Igor Andrović.
Izvode se visoki nasipi
Trenutačno se izvode radovi na glavnoj trasi, ali i na čvorištu u Špišić Bukovici. Izvode se visoki nasipi na lokacijama gdje će biti objekti poput mosta Krajina, vijadukta Golo Brdo preko pruge te visokih nasipa oko tunela i na županijskoj cesti 42. Nasipavanje se obavlja prema određenim visinama objekata, a visoki nasip kao pristupna cesta prelazi preko tih objekata. Paralelno se izvode radovi na unutarnjoj odvodnji, uključujući oborinska okna i slivnike.
Inače, uz brzu cestu, radi se i na trasi buduće Podravske brze ceste (Varaždin – Ilok), dionica Suhopolje – Slatina, dužine 23 kilometra. Za tu dionicu izdana je lokacijska dozvola te se rješavaju imovinskopravni odnosi vezani za ishođenje građevinske dozvole, a procjena troškova gradnje je 58,3 milijuna eura. Uz nju, prošle godine izdana je i građevinska dozvola te su riješeni imovinskopravni odnosi za I. fazu obnove državne ceste D2, dionica Suhopolje – Sladojevci, koja je ukupne dužine 14,8 kilometara.