– Predsezona je u Splitsko-dalmatinskoj županiji odlična. Samo u jednom danu, 1. lipnja, imali smo 8500 dolazaka. Prema podacima e-visitora od početka godine imali smo 544.682 dolaska i 1,967.000 noćenja, što je fenomenalno. U dolascima smo 30 posto, a u noćenjima 20 posto bolji nego prošle godine – iznijela je dobre turističke brojke Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, koja je uoči početka glavne turističke sezone održala koordinaciju sa svim direktorima turističkih zajednica s područja županije.
Autohtonost i tradicija
– Razgovarali smo o tome što očekujemo od sezone, dogovarali projekte koje ćemo zajedno raditi, određivali manifestacije kojima ćemo se kao regija predstaviti. Želim istaknuti naš novi brend, projekt dalmatinske marende s čijom promocijom sada zajedno krećemo – najavila je Vladović.
Marendu žele predstaviti kao autentični dalmatinski obrok i originalni turistički proizvod. Brendirat će objekte i proizvođače koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način.
– Brendirat ćemo samo one koji njeguju tradiciju, bilo da je riječ o ugostiteljima, maslinarima, vinarima, proizvođačima sira... Nije bitan broj izdanih certifikata, važno je da označava kvalitetu, ali cilj nam je da iz svake turističke zajednice s vremenom brendiramo bar jednog poduzetnika. Cilj nam je potaknuti ljude da se okrenu našim provjerenim tradicijskim proizvodima, idemo na kvalitetu. Želja nam je izravno povezati proizvođače i ugostitelje, da to bude prava, autentična priča. U projekt će biti uključena i Splitsko-dalmatinska županija – kaže Vladović koja najavljuje kako će cijeli projekt dalmatinske marende uskoro biti detaljnije predstavljen.
Najavljuje i kampanju promocije dalmatinske kulture i dalmatinskog ‘šušura’.
– Opet ćemo u prvi plan stavljati manifestacije koje su samo dalmatinske. Naravno, promovirat ćemo i koncerte i Splitski festival, ali želimo najveću pozornost dati originalnim manifestacijama poput puhijade, hrapaćuše, potezanja Mrduje.... To su naše unikatne manifestacije. Pokušavamo se brendirati uz pomoć što više posebnosti Dalmacije – govori Vladović.
Trenutačno su na terenu, kaže, brojne televizijske i novinarske ekipe iz cijelog svijeta.
Raznovrsnot i dostupnost
– Želimo pokazati kako je Dalmacija ‘dohvatljiva’, odnosno da se u razdoblju od pet do sedam dana može puno toga vidjeti – i Dalmatinska zagora i otoci, može se biti i na partyju na plaži i uživati u večeri uz gitare u konobi. Evo, jutros sam bila na Braču zajedno s hodočasnicima, sudionicima prvog hodočašća Camino Brač, sada je oko podne i već sam u Splitu, a poslijepodne idem u Sinj u Muzej Alke. Sve je vrlo raznovrsno i dostupno. Dalmacija je lijepa boutique destinacija u kojoj je sve nadohvat ruke – kazuje direktorica županijskog TZ-a Ivana Vladović.
– Sastali smo se da vidimo što nas veže, koje su naše posebnosti i kako ćemo to što bolje prezentirati koristeći suvremene tehnologije, uz kvalitetne tekstove i vrhunske fotografije – kaže Vladović.