Izbornik
Naslovnica Županije
Promocija autohtonih manifestacija

Dalmatinska marenda novi je certificirani turistički brend

OTOČIĆ MRDUJA vječni je razlog prepirki žitelja Brača i Šolte, koji se svađaju čiji je. Potezanje Mrduje profiliralo se u centralno događanje ovog kraja pa privlači pozornost kao originalna manifestacija
1/2
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Ususret turističkoj sezoni održana je koordinacija turističkih zajednica Splitsko-dalmatinske županije. Dogovarani su projekti i posebnosti kojima će zajednički promovirati dalmatinsku kulturu i ‘šušur’

– Predsezona je u Splitsko-dalmatinskoj županiji odlična. Samo u jednom danu, 1. lipnja, imali smo 8500 dolazaka. Prema podacima e-visitora od početka godine imali smo 544.682 dolaska i 1,967.000 noćenja, što je fenomenalno. U dolascima smo 30 posto, a u noćenjima 20 posto bolji nego prošle godine – iznijela je dobre turističke brojke Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, koja je uoči početka glavne turističke sezone održala koordinaciju sa svim direktorima turističkih zajednica s područja županije.

Autohtonost i tradicija
– Razgovarali smo o tome što očekujemo od sezone, dogovarali projekte koje ćemo zajedno raditi, određivali manifestacije kojima ćemo se kao regija predstaviti. Želim istaknuti naš novi brend, projekt dalmatinske marende s čijom promocijom sada zajedno krećemo – najavila je Vladović.

Marendu žele predstaviti kao autentični dalmatinski obrok i originalni turistički proizvod. Brendirat će objekte i proizvođače koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način.

– Brendirat ćemo samo one koji njeguju tradiciju, bilo da je riječ o ugostiteljima, maslinarima, vinarima, proizvođačima sira... Nije bitan broj izdanih certifikata, važno je da označava kvalitetu, ali cilj nam je da iz svake turističke zajednice s vremenom brendiramo bar jednog poduzetnika. Cilj nam je potaknuti ljude da se okrenu našim provjerenim tradicijskim proizvodima, idemo na kvalitetu. Želja nam je izravno povezati proizvođače i ugostitelje, da to bude prava, autentična priča. U projekt će biti uključena i Splitsko-dalmatinska županija – kaže Vladović koja najavljuje kako će cijeli projekt dalmatinske marende uskoro biti detaljnije predstavljen.

Najavljuje i kampanju promocije dalmatinske kulture i dalmatinskog ‘šušura’.

– Opet ćemo u prvi plan stavljati manifestacije koje su samo dalmatinske. Naravno, promovirat ćemo i koncerte i Splitski festival, ali želimo najveću pozornost dati originalnim manifestacijama poput puhijade, hrapaćuše, potezanja Mrduje.... To su naše unikatne manifestacije. Pokušavamo se brendirati uz pomoć što više posebnosti Dalmacije – govori Vladović.

Trenutačno su na terenu, kaže, brojne televizijske i novinarske ekipe iz cijelog svijeta.

Raznovrsnot i dostupnost
– Želimo pokazati kako je Dalmacija ‘dohvatljiva’, odnosno da se u razdoblju od pet do sedam dana može puno toga vidjeti – i Dalmatinska zagora i otoci, može se biti i na partyju na plaži i uživati u večeri uz gitare u konobi. Evo, jutros sam bila na Braču zajedno s hodočasnicima, sudionicima prvog hodočašća Camino Brač, sada je oko podne i već sam u Splitu, a poslijepodne idem u Sinj u Muzej Alke. Sve je vrlo raznovrsno i dostupno. Dalmacija je lijepa boutique destinacija u kojoj je sve nadohvat ruke – kazuje direktorica županijskog TZ-a Ivana Vladović.

– Sastali smo se da vidimo što nas veže, koje su naše posebnosti i kako ćemo to što bolje prezentirati koristeći suvremene tehnologije, uz kvalitetne tekstove i vrhunske fotografije – kaže Vladović.

Autor je animator Stjepan Milas, koji je za svoj prethodni animirani film Safe Vacation, izrađen u jeku korone, nagrađen 2020. godine visokim priznanjem na Međunarodnom festivalu turističkog filma ART&TUR Kako se ponašati u Gradu pod zaštitom UNESCO-a Dubrovnik crtanim filmom “Respect the city” educira goste OPĆINSKO VIJEĆE Čak 12 udruga dobilo je 20.000 eura, a o tome je odlučeno na 19. sjednici Ukupna investicija vrijedna je nešto više od 63,2 tisuće eura Uređuju parkiralište nogometnog kluba, obnavljaju zgradu općine ZAGREBAČKA ŽUPANIJA dodijelila je Velikoj Gorici putem javnog poziva za financiranje troškova saniranja šteta i obnove zgrada javne namjene oštećenih potresom ugovore vrijedne 2,9 milijuna eura Djeca, roditelji i učitelji sretni Za gradnju Područne škole Dubranec 2,8 milijuna eura