Unatoč izazovima u poslovanju uzrokovanih koronakrizom, karlovačka gradska tvrtka Čistoća prošlu je godinu završila pozitivnim poslovanjem, s istim brojem djelatnika, ali i odrađenim brojnim projektima i ulaganjima koji će doprinijeti još boljoj usluzi za korisnike, njih oko 21.000 fizičkih i oko 1500 pravnih osoba.
Manji broj divljih deponija
– Investirano je u nabavu specijalnih komunalnih vozila oko 5 milijuna kuna, nabavljena su specijalna autosmetlarska vozila s teleskopskom rukom, teretno kombi-kiper vozilo, nabavljen je kompaktor, malo teretno vozilo i minismećar. Kako bismo omogućili korisnicima odvajanje otpada, instalirali smo setove polupodzemnih kontejnera za papir, plastiku i miješani komunalni otpad u užem središtu grada. Podijelili smo za 1300 kućanstava vrtne kompostere u šest gradskih i dva mjesna odbora. Uz postojeće reciklažno dvorište na Ilovcu koje je građanima na raspolaganju od 2016. godine i u kojem mogu odložiti 48 vrsta otpada od čega 22 vrste opasnog, od 2017. godine građanima je na raspolaganju i mobilno reciklažno dvorište te Reciklažno dvorište Mala Švarča. Na 20 lokacija postavljeni su kontejneri za tekstil, a u sklopu pilot-projekta u pojedinim mjesnim odborima i gradskim četvrtima odvajaju se papir i plastika putem vrećica ili kanti od 120 litara – kazao je Tomislav Polić, direktor Čistoće Karlovac.
Podsjetio je na veću aktivnost sakupljanja otpada na gradskim ulicama, parkovima gdje su postavili dodatke kante za smeće, s obzirom na to da su građani tijekom prošle i ove godine više pili ‘kave za van’, pa je prepoznata potreba postavljanja većeg broja kanti za smeće diljem grada. Naveo je i da su građani puno koristili u Hrvatskoj jedinstvenu uslugu besplatnog odvoza glomaznog otpada jednom godišnje, zbog čega je smanjen broj divljih deponija po obližnjim šumama i livadama diljem okolice.
– Interes građana za odvoz glomaznog otpada je velik, pa je tako, ilustracije radi, riječ o 766 tona u 2017. i 1350 tona u 2020. godini. To onda znači da je na divljim deponijima u 2017. godini bilo 159 tona otpada, a u 2020. tek 23 tone otpada – kazao je T. Polić.
Dodao je da je do sada postavljeno 80 zvona za staklo te 500 kontejnera od 1100 litara od kojih je 250 za papir, a 250 za plastiku. U suradnji s Gradom Karlovcem, građanima je lani omogućeno odlaganje građevinskog otpada koji sadrži azbest, u količini većoj od 200 kg, bez naknade. Od listopada do prosinca prošle godine građani su na odlagalište Ilovac dovezli 207,21 tona takvog otpada.
– Ova i iduća godina za tvrtku će biti izazovna, a najveće investicije i ulaganja bit će u vozni park. Planiramo podijeliti 21.000 spremnika za papir i plastiku manjeg volumena te 1100 spremnika za biootpad. Spremnici su nabavljeni putem Projekta nabave spremnika za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada sufinanciranog u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. koji provode resorno ministarstvo i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u suradnji s Gradom Karlovcem. Vrijednost projekta je veća od šest milijuna kuna, od čega Grad sufinancira 916.000 kuna. Postupci nabave čija se realizacija očekuje tijekom ove i iduće godine vrijednosti je oko 12 milijuna kuna. Planiramo kupiti specijalno komunalno vozilo, tzv. autosmetlar, pritom treba naglasiti da smo se javili i prošli na natječaju Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja za to vozilo u kojem Ministarstvo financira 80 posto sredstava; ukupan iznos je oko 1,8 milijuna kuna, i sad nam predstoji potpisivanje ugovora, dva specijalna vozila autosmetlara s potisnom pločom, autosmetlar za biootpad, specijalno vozilo navlakač s integriranom dizalicom, dva autopodizača i mini dvokomorni smećar – kazao je direktor Polić.
Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić zadovoljan je realizacijom dogovorenog Plana koji je, kako kaže, 2017. postavljen strateški, a postavljanje infrastrukture za odvajanje komunalnog otpada po gradu vezan je uz financiranje iz fondova EU.
Cijena ista od 2013.
– Nadam se da bi u ovoj godini nabava čitave infrastrukture za odvajanje komunalnog otpada trebala biti riješena, jer će se odvajanje otpada u konačnici reflektirati na kvalitetu života građana. Cijena odvoza otpada od 2013. je ista i nadam se da ćemo u ovim okvirima i s ovim cijenama uspjeti uspostaviti realni sustav odvajanja otpada, a one troškove koje iziskuje novi sustav sufinancirat ćemo europskim novcem kroz Fond za zaštitu okoliša – dodao je gradonačelnik D. Mandić.