Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Razgovor sa splitsko-dalmatinskim županom Blaženkom Bobanom

I dalje ću dosađivati ministru prometa

Blaženko Boban
1/4
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Što se tiče prometnice do Omiša očekujemo u idućoj godini gradnju nadvožnjaka nad rijekom Cetinom i tunel na poljičkoj strani

Blaženko Boban splitsko-dalmatinski župan provodi radno ljeto. Može ga se sresti po svim dijelovima županije, od Sinja na Alki, do Hvara na obilježavanju 150. obljetnice turizma, pa čak i na vrhu Mosora, gdje je najavio veliku akciju obnove opožarenih šuma. Gasio je i požar s omiškim vatrogascima kada su im izgorjela vozila. 
S obzirom na to da je stalno na putu jako dobro je upoznat u kakvom su stanju prometnice u cijeloj županiji i gužvama na cestama, osobito izraženim tijekom ljeta. I Vlada RH na sjednici u Splitu donijela je niz prometnih projekata. Razgovarali smo s Bobanom što se čini da bi Split, ali i Splitsko-dalmatinska županija, riješili prometne poteškoće.


Svečana sjednica u povodu dana Staroga Grada na Hvaru, najstarijeg grada u Hrvatskoj Župan na Hvaru u povodu Dana Starog Grada i blagdana sv. Roka: Gradnju luksuznog resorta proglasit će strateškim projektom

Na sjednici Vlade u svibnju definirani su projekti vezani za prometnu povezanost splitske aglomeracije i cijele Splitsko-dalmatinske županije. Je li se počelo raditi?

Od sjednice Vlade prošlo je četiri mjeseca i nekih posebnih pomaka nije bilo. Razumijem da je ljetna pauza, ali ipak sam neki dan kada je predsjednik Vlade bio u Splitu iskoristio priliku i dogovorio sastanak početkom rujna u Zagrebu u njegovu kabinetu s ministrom prometa Olegom Butkovićem i ravnateljem HC-a Josipom Škorićem. Smatram se odgovornim za sveukupni život u mojoj županiji iako nemam nadležnosti nad državnim tvrtkama koje rukovode cestama.


Što očekujete od tog sastanka?

Već sam ih izvijestio kako očekujem točnu dinamiku svih do sada provedenih aktivnosti i plan za naredni period. Moram reći kako je dosad formirano povjerenstvo za tunel Kozjak i na čelu mu je Boris Majić iz HC-a, a Županija je imenovala svog člana. Imali smo nekoliko sastanaka i rečeno mi je da za 18 mjeseci možemo očekivati sam početak radova na sjevernoj strani portala tunela i spoj s autocestom, izlaz Vučevica.

Turnir u balotama Dugi Rat Prvi “politički” turnir u Dugom Ratu Ima li u Dalmaciji išta tradicionalnije od balota?!


Ministar Butković je na otvaranju čiovskog mosta novinarima rekao kako ste mu svaki dan dosađivali.

Da, a ja sam mu odgovorio da ću mu dosađivati i u buduće za nastavak aktivnosti. Trogirani su dobili čiovski most, dovršena je brza cesta do Splita, ali zbog zagušenosti prometa od Trogira do Omiša, njezin nastavak je iznimno važan. Očekujemo da ćemo vidjeti dinamiku i te ceste Solin – Omiš. Što se tiče prometnice do Omiša očekujemo kroz 2019. nadvožnjak nad rijekom Cetinom i tunel na poljičkoj strani kako bi barem bajpasirali magistralu s tugarskom cestom do završetka ovog projekta. Tako bi promet išao u zamosorje, a proširenje ceste kroz Žrnovnicu radi naša Županijska uprava za ceste do konca godine. Osim toga, imam neke informacije da će se u 2019. godini raditi nadvožnjak na Širini u Solinu, gdje danas nastaju prometni čepovi, a radila bi se još jedna traka na Dragovodama na ulazu u Split.


Ostaje projekt Ravča-Drvenik i cesta Zagvozd-Imotski?

I to su teme o kojima planiram razgovarati s Butkovićem i Škorićem. U papirnatom smislu, gdje stoje i do kud se došlo sa studijama? Inzistirat ćemo precizne datume aktivnosti vezanim za ove prometnice. Sazrelo je vrijeme i nadam se da će i drugi shvatiti da i splitska aglomeracija izgradi prometnu infrastrukturu poput Rijeke, Zagreba i Osijeka. Neću im dati mira dok ne budemo imali kompletan dinamični kalendar aktivnosti za svaku prometnicu koja je na sjednici vlade 4. 5. 2018. definirana.


Splitsko-dalmatinska županija Dugoročno planiranje turizma Prvi u Hrvatskoj izradili studiju turističkih kapaciteta

Omišani kažu kako više ne vjeruju obećanjima koja slušaju 30 godina i da tunel ne vodi nigdje. Što je ovaj put drugačije?

Ja vjerujem našoj upornosti i taj tunel neće voditi nigdje. Moram reći da smo i sami odgovorni za ono što smo u 25 godina prometno zaostali za drugim većim centrima u Hrvatskoj. Dio odgovornosti je na nama. Struka mora dati zadnju riječ, a politika treba dati samo okvire. Na žalost mnogi projekti bi bili gotovi pa i ovaj o kojem govorimo da se politika nije uplitala u struku i nije se provodilo kako je struka zacrtala. Jedinstvo i zajedništvo lokalnih političara mora biti kada je u pitanju komunalna infrastruktura ovog podneblja. Ne smije se dogoditi da tko zna iz kojih razloga oponenti politički traže zamjerke, odgađaju projekte. Zadar se izgradio zajedništvom, jedinstvom lokalnih političara i zajednički nastupom prema Zagrebu i nacionalnoj razini. Zadrani se u Zadru politički nadmeću, a kada prođu sv. Rok zajednički nastupaju. Na žalost, u našem bazenu je to obrnuto. Ovdje se tetošimo, a kada prođemo Dugopolje nemamo zajednički nastup ni za rješavanje infrastrukture, a kamoli ostalih problema. To želim promijeniti. Osim što imam izvrsnu suradnju s Oparom, gradonačelnikom Splita vjerujem da su i ostali shvatili da je ključ uspjeha u zajedništvu.

Kada ćete na godišnji odmor?

Kad mi prođe ovaj mandat, 2021. godine. 

Djelatnici Splitske županije u dresovima Podrška vatrenima Djelatnici Splitsko - dalmatinske županije u dresovima