Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
ukinuta naplata tunelarine za Svetog Iliju

Konačno besplatno kroz Biokovo: 'Ljudi ovog dijela Dalmacije sada lakše žive'

Ukinuta naplata tunelarine kroz S. Iliju
1/6
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Od izgradnje tunela do danas dakle u protekle tri i pol godine ukupno je kroz tunel prošlo pet milijuna i 400 tisuća vozila. Godišnji prihod od tunelarine kretao se između 18 i 20 milijuna kuna

Za tunel Sveti Ilija kroz Biokovo više se ne plaća tunelarina. To je bio povod okupljanja župana Blaženka Bobana te gradonačelnika i načelnika devet općina i gradova s obje strane Biokova koji su pred podignutom rampom na ulazu u tunel u ponedjeljak ujutro nazdravili šampanjcem odluci vlade Andreja Plenkovića. Mještani Zagvozda dobrodošlicu su im poželjeli pjevajući gangu.

- Podizanje rampi točno u ponoć simbolično je označilo početak ravnomjernije i razvoja Hrvatske. Nije bilo pošteno da jedino žitelji Makarskog primorja plaćaju pristup autocesti, a da Imoćanima tunelarina bude toliko veliki izdatak. Jedan građevinski poduzetnik mi je rekao kako je godišnje oko 400.000 kuna plaćao tunelarinu za svoja vozila, a sezonci koji rade u Makarskoj pola zarade ostave na tunelu  - rekao je župan Blaženko Boban istaknuvši kako su Vlada i premijer pokazali razumijevanje za probleme ljudi ovoga dijela Dalmacije koji od prvog dana ove godine lakše žive. Dodao je i kako je cijena od 20 kuna u jednom pravcu bila neopravdano visoka.

Na pitanje od kojih novaca će se ubuduće održavati tunel, odgovorio je protupitanjem kako se održavaju tuneli od Dugopolja do Splita te riječka i šibenska obilaznica. Kaže i kako je nemoguće uvesti naplatu turistima jer kao članica EU-a moramo imati isti kriterij prema svima.

Ukinut će se ljetne gužve

Pitanje jesu li Makarani konačno shvatili važnost tunela, postavljeno zbog prosvjeda s južne strane Biokova kada se Sv. Ilija probijao, razljutilo je makarskog gradonačelnika Juru Brkana koji kaže da je njemu oduvijek jasan njegov značaj.

- Za Makarsku je ovaj tunel iznimno bitan. Mi smo dobili izlaz na autocestu na kojoj smo za 15 minuta, što je od velike važnosti turistima, ali i lokalnim stanovnicima. Sada će s ukidanjem tunelarine ukinuti u ljetne gužve pred tunelom. Bilo je nepravedno naplaćivati tunelarinu sve ove godine – rekao je Brkan.

Od izgradnje tunela do danas dakle u protekle tri i pol godine ukupno je kroz tunel prošlo pet milijuna i 400 tisuća vozila. Godišnji prihod od tunelarine kretao se između 18 i 20 milijuna kuna.

- Očekujem u budućnosti bolju povezanost Imotskog s autocestom – rekao je gradonačelnik Imotskoga Ivan Budalić i dodao kako će nakon prestanka naplate tunelarine u Imotskoj krajini ostajati oko četiri milijuna kuna godišnje, koliko su stanovnici trošili na plaćanje prolaska kroz Sv. Iliju.