Nakon završetka radova vrijednih 17,2 milijuna eura i unapređenju infrastrukture, Luka Brod od početka ove godine u punom je pogonu.
Lani je počeo probni rad i već je u prvoj godini u luci pretovareno oko 2200 kontejnera. Ovogodišnji rezultati bit će još bolji. Samo u prvih šest mjeseci pretovareno je oko 3100 kontejnera, a do kraja godine plan je da taj broj naraste na oko 6000. Riječ je o robi iz Kine i manjim dijelom iz Južnoafričke Republike koja u Rijeku dolazi brodovima, a potom se do Slavonskog Broda transportira željeznicom. Željeznicom se roba odvozi i u suprotnom smjeru.
Svaki dan jedan vlak
U luku trenutačno pristižu dva vlaka tjedno, a cilj u budućnosti je jedan vlak dnevno, čime bi se došlo na željenu razinu pretovara robe od 2 do 2,5 milijuna tona godišnje.
U luci se također vrši nesmetan pretovar sirove nafte, drugog najviše zastupljenog tereta.
– Dosadašnjim rezultatima smo zadovoljni, osobito ako uzmemo u obzir da se u Luci Slavonski Brod nikad nisu pretovarali kontejneri. Planiramo sagraditi tri skladišta – jedno skladište mješovite robe, drugo plinsko i treće skladište naftnih derivata, tako da u idućih pet godina taj projekt može samo napredovati – rekao je Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu.
Uz pomoć Vlade RH kupljeni su jedno zatvoreno i dva otvorena skladišta te zemljište površine 30 tisuća četvornih metara, koje je predviđeno za skladištenje robe.
– Luka će zaživljavati iz godine u godinu. Infrastrukturni radovi u pogledu pretovarnog i carinskog dijela završeni su u cijelosti, dok je gospodarski dio završen oko 85 posto. Preostalih 15 posto, koji se odnose na dio cestovne i dio podzemne infrastrukture, planiramo završiti do kraja ove godine – ističe Jurić.
Osposobiti i riječni put
Položaj Luke Slavonski Brod na lijevoj obali rijeke Save, četiri kilometra jugoistočno od središta grada, povoljan je za riječni promet sa srednjom i južnom Europom. Međutim, taj promet još nije zaživio. Do kraja ove godine trebale bi se sanirati kritične točke na Savi kod Novog Grada i Slavonskog Šamca, gdje je rijeka plitka. Cilj je produljiti plovnu sezonu, kako bi se u perspektivi u funkciju stavio i riječni put.
– Luka Brod je luka od posebnog državnog interesa, tu su kontejnerski terminali i druge mogućnosti. To je takoreći poslovna zona – rekao je brodsko-posavski župan Danijel Marušić prilikom nedavnog obilaska luke.
Cestovnom i željezničkom infrastrukturom brodska je luka povezana s međunarodnim prometnim koridorima kao i s gospodarskim subjektima iz samog grada. U Slavonskom Brodu sijeku se dva paneuropska koridora (C5 I 10), što tom gradu daje savršenu pozicioniranost za logističko opsluživanje Slavonije, Bosne i dijelova Mađarske i Srbije.