Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Solinski gradonačelnik i vijećnici dobili jamstva HC-a za realizaciju niza projekata

Nadvožnjak na Širini, dodatna rampa kod Salona Malla, spojna cesta Mravince – TTTS

Foto: Milan Šabić/PIXSELL
Do gradnje rampe pokraj Salona malla, Hrvatske ceste kao privremeno rješenje postavit će semafore na rotoru Bilice, i tako prolaz iz Splita prema Solinu kroz najopasniji rotor u Hrvatskoj učiniti bar malo sigurnijim

Posljednja sjednica solinskog Gradskog vijeća na kojoj se raspravljalo o realizaciji projekata iz nadležnosti Hrvatskih cesta na području Solina i šire splitske aglomeracije, rezultirala je čvrstim jamstvima Uprave Hrvatskih cesta da će realizirati brojne infrastrukturne projekte splitske prometne aglomeracije, nakon čega će se uvelike smanjiti prometne gužve na solinskom području.

Zaključci projekta U županiji najviše sade jabuke, kruške, šljive i breskve

Naime, na poziv gradonačelnika Dalibora Ninčevića sjednici, na kojoj se raspravljalo o planovima i dinamici realizacije projekata iz nadležnosti Hrvatskih cesta, nazočili su i doc. dr. Goran Puž, predstojnik ureda Uprave Hrvatskih cesta, Goran Ištuk iz poslovne jedinice Hrvatskih cesta Split te Hrvoje Balić, voditelj Službe za građenje ŽUC-a.

Nesrazmjer ulaganja

Gradonačelnik Ninčević i solinski gradski vijećnici izrazili su nezadovoljstvo dinamikom kojom Hrvatske ceste provode realizaciju projekata, a posebno nepoštivanjem preuzetih i utvrđenih rokova iz sporazuma između Grada Solina i Hrvatskih cesta, potpisanog još 8. siječnja 2018. godine.

– Već desetljećima postoji neshvatljiv nesrazmjer ulaganja Hrvatskih cesta u gradnju prometne infrastrukture na jugu Hrvatske, posebno u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Razlog ovakvom nesrazmjeru leži u svima nama – upozorio je u uvodu Ninčević i dodao kako su se tek unatrag dvije-tri godine, otkako su zajednički počeli ‘gurati’ projekte, misleći na zajedničko djelovanje Splitsko dalmatinske županije i svih okolnih gradova, te zahvaljujući razumijevanju Hrvatske vlade, neke stvari počele pomicati s mjesta, ali, upozorio je, još uvijek nedovoljno brzo.

Naveo je da su građani Solina koji se nalaze u svakodnevnoj gužvi na ulicama svoga grada Solina koji je žila kucavica ulaska u drugi najveći grad u Hrvatskoj, Split, argumentirano nezadovoljni.

Održana II. Poduzetnička sinergija grada Solina Solin je drugi grad u Hrvatskoj po otvaranju obrta, a raste i žensko poduzetništvo

– Glede dogovora, u tom kontekstu Grad Solin i Gradsko vijeće grada Solina pozdravljaju i podržavaju dugo očekivani početak niza aktivnosti koje imaju za cilj rješavanje prometnih problema splitske prometne aglomeracije, a koji uključuju rekonstrukciju raskrižja Širina u Solinu, drugog raskrižja u RH po veličini i opterećenju, gradnju nadvožnjaka/rampi na Poljičkoj cesti na ulazu u Split, realizacija projekta čvor Mravince – čvor TTS, dogradnju rampi s ceste DC-8 iz pravca Splita na novi nadvožnjak pored Trgovačkog centra u Solinu i odvojka iz pravca Solina na DC-8, kada to već nije napravljeno onda je trebalo biti, prilikom projektiranja i gradnje samog nadvožnjaka – istaknuo je Ninčević.

Iako solinski vijećnici i gradonačelnik te sama solinska gradska uprava iskazuju zahvalnost na aktivnostima u pripremi za gradnju projekata prometne infrastrukture, oni dijele mišljenje stanovnika na ovom području, a to je da dinamika i realizacija istih nije zadovoljavajuća.

Nakon prezentacije i rasprave čelnici Hrvatskih cesta dali su čvrsta jamstva za nekoliko konkretnih projekata. Krajem ove ili početkom 2021. godine započet će radovi na rekonstrukciji raskrižja Širina. Sagradit će se nadvožnjak dužine 442 metra koji će imati dva odvojena kolnika s dva vozna traka. Procijenjena vrijednost radova je 135 milijuna kuna. Izgradit će se spojna cesta čvor Mravince - čvor TTTS dužine 2,5 km, uključujući pristupne ceste. Vrijednost ove investicije je 250 milijuna kuna, a predviđa se da će gradnja početi krajem 2020. godine.

Grad Solin se predstavio u EU parlamentu Antičku Salonu žele upisati na listu svjetske baštine

Gradnja dodatne rampe na denivelaciji križanja D-8 iz pravca Splita na Matoševu ulicu, pokraj Salona malla, za solinska naselja Priko Vode, Mravince i Kučine započet će nakon turističke sezone. Vrijednost radova procijenjena je na 15 milijuna kuna.

Jednoglasno usvojeni zaključci

Sagradit će se dodatne rampe na D8 prema ulici Domovinskog rata i prema Poljičkoj cesti i time rasteretiti ulaz u grad Split. Vrijednost ovih radova je 35 milijuna kuna, a radova bi trebali biti započeti 2021 godine.

Do gradnje rampe pokraj Salona malla, Hrvatske ceste kao privremeno rješenje postavit će semafore na rotoru Bilice, i tako prolaz iz Splita prema Solinu kroz najopasniji rotor u Hrvatskoj učiniti bar malo sigurnijim.

Svi navedeni projekti i iznosi nalaze se u planu nabave Hrvatskih cesta za 2020. godinu. Zaključci su usvojeni jednoglasno, a njihovu realizaciju, uz solinsko Povjerenstvo, kontinuirano će pratiti i predstavnici Gradskog vijeća, među kojima su i vladajući i oporba.