Na području Osječko-baranjske županije provode se najveća ulaganja u prometnu infrastrukturu od završetka Domovinskog rata: od Koridora 5C i drugih cestovnih dionica preko poboljšanja tramvajskog i autobusnog prijevoza u Osijeku do projekata u zračnom, željezničkom i riječnom prijevozu.
Podvožnjak u Ulici L.B.Mandića
O trenutačnom stanju projekata, osobito onih čije su pripreme u završnoj fazi, osječko-baranjski župan Ivan Anušić razgovarao je na radnom sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, državnim tajnikom Josipom Bilaverom te predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem i predsjednikom Uprave Hrvatskih autocesta dr. sc. Borisom Huzjanom.
– Nakon faze obnove u ratu oštećene infrastrukture, sada gradimo novu, nove ceste i objekte i sve što život čini kvalitetnijim, a ovo područje privlačnijim za investiranje i rast gospodarstva. Istina, u pripremama i provođenju projekata nastanu i određeni proceduralni problemi jer je uglavnom riječ o sredstvima europskih fondova za čije su korištenje predviđene temeljite i zahtjevne procedure, kako i treba biti, a to zahtijeva i nešto vremena – kaže župan Anušić.
– U Hrvatskoj danas provodimo veliki investicijski ciklus u prometnoj infrastrukturi, vrijedan više od 20 milijardi kuna, te su nam izuzetno važna i ulaganja u ovoj županiji. Jedan od najznačajnijih projekata je Koridor 5C za čiju je gradnju potvrđeno financiranje iz EBRD-a. Još ove godine bit će objavljen natječaj, i to po pravilima EBRD-a, a potom krećemo u odabir izvođača radova vrijednih više od 700 milijuna kuna – kazao je ministar Oleg Butković.
Ministar je naveo i da su na području grada Osijeka aktualni projekti u vrijednosti gotovo milijardu kuna.
– Na inicijativu župana i njegovih suradnika razmatrali smo mogućnost financiranja izgradnje podvožnjaka u Ulici L. B. Mandića u Osijeku vrijednog 95 milijuna kuna. Složili smo se da će Ministarstvo podržati projekt, a financirao bi se 85 posto iz EU dok bi 15 posto novca dalo bi Ministarstvo. Nedavno smo isporučili devet novih autobusa u Osijek, a pripremamo isporuku još osam. Razgovarali smo i o nabavi 24 nova tramvaja, projektu vrijednom 360 milijuna kuna, no nažalost obnova tramvajske infrastrukture u Osijeku vrijedna 250 milijuna kuna još nije krenula. Zato apeliram na Grad Osijek da što prije raspiše javni natječaj jer smo prije dvije godine potpisali ugovor o bespovratnim sredstvima – rekao je ministar te zahvalio županu što potiče da se upravo na hrvatskom istoku rade tako veliki projekti.
Na sastanku je zaključeno da će se vrlo brzo raspisati natječaj za obnovu zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, što je potvrdio i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture. Radi se i projekt obnove kolodvora Laslovo - Korođ, dogovoreni su modeli financiranja obnove Zračne luke Osijek i gradnje terminala Lučke uprave Osijek.
Obilaznica Belog Manastira
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da će radovi na obilaznici Petrijevaca biti završeni do početka lipnja iduće godine, a projekt je vrijedan 70 milijuna kuna.
Do kraja godine bit će objavljen natječaj za obilaznicu Belog Manastira u vrijednosti oko 60 milijuna kuna, a upravo počinje javno savjetovanje za rekonstrukciju državne ceste od mjesta Normanci do Osijeka, vrijednu 90 milijuna kuna. Nakon obnove te dionice stječu se uvjeti za obnovu državne ceste od Osijeka do Donjeg Miholjca.
Za dionicu ceste od Osijeka do Aljmaša sljedeće ljeto raspisat će se natječaj za prvu fazu, a to je proširenje kolnika, gradnja biciklističke staze i zatvorenog sustava odvodnje. Do 2021. godine obnovili bi tu dionicu, a onda nastavili radove dalje od Aljmaša.
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan na kraju je naglasio da će gradnja Koridora 5C na području Baranje, uz financiranje EBRD-a i HBOR-a, koštati oko 100 milijuna eura. Natječaj će biti raspisan do kraja ove godine, početak radova očekuje na proljeće iduće godine, a završetak radova do Belog Manastira 2022. godine. Preostalih pet kilometara se sada projektira, izdavanje građevne dozvole očekuje se krajem iduće godine i onda slijedi početak radova, pa bi cijela dionica Koridora 5C bila završena krajem 2023. godine.