Zovu je i malom Švicarskom te gradom blizanaca. Orahovica je jedan od oslonaca turizma Virovitičko-podravske županije. Ono što je čini turistički zanimljivom je čista i očuvana priroda, kulturno-povijesna baština te marljivi i gostoljubivi ljudi. Budući da je Orahovica gorska rivijera podno Ružice grada, istočnih vrata Parka prirode Papuk, turizam se bazira na manifestacijskom, rekreacijskom i gastro-enološkom turizmu. Nadaleko je poznata upravo po svojim turističkim manifestacijama, kojih se ondje tijekom godine održi čak 20.
Raznovrsni programi
– Organizacija tih manifestacija važna je zato što se baziramo upravo na tom obliku turizma. Raznim događanjima želimo privući turiste iz drugih mjesta u naš grad i ponosna sam što u tome i uspijevamo. Dolaze nam Osječani, Požežani, Brođani, čak i Zagrepčani. Održavanjem svih tih priredbi širi se glas o Orahovici kao turističkom odredištu – kaže Ana-Marija Petin, gradonačelnica Orahovice i predsjednica gradske Turističke zajednice.
Najveća turistička manifestacija svakako je Orahovačko proljeće, koje je prošle godine proslavilo 50. obljetnicu i koje svake godine okuplja velik broj posjetitelja. Proljeća su svugdje lijepa, ali kada proljeće široko otvori orahovačka vrata i zagrli ovaj prekrasni kraj, nigdje takve ljepote.
U raznovrsnom programu nađe se ponešto za svakoga - od izložbi, natjecanja i koncerata do Cvjetnoga korza – mimohoda mališana u maštovitim cvjetnim kostimima i tradicionalne smotre folklora. Lani je na Orahovačkom jezeru i Papuku prvi put održan i Papuk Extreme Challenge, prvi orahovački outdoor festival koji objedinjuje više različitih sportskih disciplina, od trčanja i plivanja do biciklizma. Na najvećem glazbenom festivalu u regiji Ferragosto Jamu, koji se održava početkom kolovoza, svakodnevno se okupi po 15 tisuća mladih. Tu su i Adventska čarolija, Bal pod maskama, Sajam vina i kulena...
Svi se osjećaju ugodno
– Spomenula bih i druge tradicionalne manifestacije poput Fišijade, Čobanijade i Kestenijade, koje možda imaju i sva druga veća mjesta u Hrvatskoj, ali koje nama sigurno znače puno. Na njima svoje kulinarsko umijeće i sposobnost pokazuju ne samo naši građani, nego i oni iz okolnih gradova koji dolaze u Orahovicu natjecati se u kuhanju fiša ili čobanca – ističe gradonačelnica.
Orahovicu i njezine manifestacije godišnje pohodi čak 250 tisuća posjetitelja. U turističku infrastrukturu, kulturne znamenitosti, manifestacije i turizam općenito Grad godišnje ulaže oko milijun kuna. Samo za Orahovačko proljeće izdvoji se više od 200 tisuća kuna. Cilj svih tih ulaganja je učiniti grad prepoznatljivim na turističkoj karti Hrvatske. U nadolazećem razdoblju radit će na dodatnom obogaćivanju sadržaja kako bi privukli što više ljudi.
– Ono što me veseli i čime sam veoma zadovoljna je to što nas ljudi sve više zovu i komentiraju da su naše manifestacije opuštene, prekrasne, da se ljudi druže, da se osjećaju jako ugodno kada dođu u naš grad i da će sigurno doći opet – istaknula je Petin.
Advenstka čarolija
Manifestacija koja kreće sredinom prosinca i traje i nekoliko dana u siječnju prvi je put održana 2017. Središnji gradski trg tih dana odiše blagdanskim ugođajem, a u izobilju programa svatko može pronaći nešto za sebe. Trg ispune prigodno uređene kućice u kojima svoje proizvode nude orahovački ugostitelji i vlasnici OPG-ova, tisuće lampica na boru, svijetleći anđeli, slama, drveni snjegovići… Sav blagdanski ugođaj i cijeli trg i središte grada tih dana ožive okupljanjem djece i građana.