GLOBalnie Międzynarodowe targi turystyki u poljskim Katowicama bio je prvi od posljednja dva koraka ovogodišnjeg destinacijskog brendiranja otoka Vira širom Europe, a došao je nakon berlinskog ITB-a i zagrebačkog sajma Place2Go. Voditelj Turističke agencije Vir turizam Mate Čulina i agencijski djelatnik Srđan Liverić već su odradili posao na jugu Poljske pa će nakon Katowica sudjelovati na turističkom sajmu u Varšavi čime će u poljskoj metropoli zaokružiti priču sa šestim virskim emitivnim turističkim tržištem, izvijestili su s Vira.
– Po onomu što smo vidjeli na GLOBalnie sajmu, možemo zaključiti kako u Poljskoj za Hrvatsku i otok Vir postoji izniman interes. Naš otok Poljacima nije nepoznat – istaknuo je voditelj Čulina.
Pored Virana svoje turističke proizvode u Poljskoj predstavljaju još Istra, Kvarner i dalmatinske destinacije pa je iz Varšave do sajma u Katowicama stigla i Agnieszka Stasiak, viša marketinška savjetnica u uredu Hrvatske turističke zajednice u Poljskoj. Poljaci su, kako se navodi, inače gosti čiji broj na otoku Viru rapidno raste zadnjih nekoliko godina, a svoj su vrhunac doživjeli rekordne 2018. kada je noćilo 65.975 poljskih turista, dok je turističke dolaske ostvarilo njih 7821.
U noćenjima su Poljaci, navode s Vira, tako nadmašili raniju 2017. za 21 posto (prije 54.539 noćenja), čime su postali šesta najbrojnija nacija virskog turizma, dok je dolazaka bilo 20,8 posto više (u 2017. bilo je 6474 dolazaka).
– Zadržavanje ili povećanje takvog trenda rasta noćenja i dolazaka poljskih gostiju znači da će za dvije godine Vir imati oko 100 tisuća noćenja i približno 10.000 turističkih dolazaka Poljaka – poručili su s Vira.