U Agenciji za ruralni razvoj Zadarske županije AGRRA-i predstavljena je regionalna oznaka “Kvaliteta zadarskog kraja” pod sloganom “Jedi dobro – živi zdravo”. Novi certifikat kvalitete označavat će tradicijske poljoprivredno-prehrambene proizvode s područja Zadarske županije namijenjene promociji i prodaji.
– Na razini EU postoje oznake izvornosti i geografskog podrijetla koje su namijenjene proizvodima koje imaju dugu tradiciju poput paške janjetine i paškog sira. S druge strane, za male proizvođače predviđene su regionalne oznake kvalitete. Kroz ovaj projekt, na kojem smo počeli raditi prije dvije godine, objedinit ćemo grupu tradicionalnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz zadarskog kraja regionalnom oznakom kvalitete čime ćemo dodatno povezati naše proizvođače – najavio je Daniel Segarić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo, vodno gospodarstvo, ruralni i otočni razvoj Zadarske županije.
Ciljevi projekta su zaštita i očuvanje proizvoda, poticanje proizvodnje, podizanje razine kvalitete te promocija i prodaja proizvoda.
Poticaj za promociju
– Glavna svrha uvođenja regionalne oznake jest da ona jamči podrijetlo i višu razinu kvalitete lokalnih proizvoda. U prvoj fazi projekta predviđeno je da će se oznakom obuhvatiti osnovne kategorije proizvoda kao što se meso i mesne prerađevine, riba, sirevi, svježe voće i povrće, ulja, vino, likeri te rakije – dodao je Vlado Kovačević, ravnatelj Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije.
Oznaka će biti zaštićena kao jamstveni žig u vlasništvu Zadarske županije, koja će zainteresiranim proizvođačima dodjeljivati pravo korištenja oznake nakon što povjerenstvo utvrdi ispunjavaju li tražene uvjete. Glavni kriteriji su da proizvodi potječu s područja Zadarske županije, da imaju tradicionalnu vrijednost i da ih proizvode registrirani proizvođači – OPG-ovi, obrti ili tvrtke.
– Na terenu očekujemo veliki interes proizvođača koji će tako dobiti dodatni poticaj za promociju i potvrdu autentičnosti svojih proizvoda. Smatramo da će to u budućnosti dovesti do dodatne lojalnosti potrošača, a s vremenom i do veće prodajne cijene tih proizvoda – istaknuo je autor projekta prof. dr. sc. Damir Kovačić koji je ujedno i osmislio projekt Seljačke tržnice u Zadru.