Izbornik
Naslovnica Županije Osječko-baranjska
U punom su jeku radovi na projektu "Prometni centar Beli Manastir"

Promet će biti sigurniji, grad atraktivniji i razvijeniji, a građani zadovoljniji

Cilj je sigurnije kretanje pješaka, biciklista i motornih vozila te uređenje središnjih gradskih ulica
1/4
Foto: Grad Beli Manastir
Projekt će sufinancirati Europska unija u sklopu Operativnog programa konkurentnost i kohezija, Provedba Intervencijskog plana Grada Belog Manastira i Općine Darda. Vrijedan je 14,9 milijuna kuna, od čega su 2,2 milijuna sredstva Grada

Grad Beli Manastir nominirao je nedavno "Prometni centar BM" na poziv u sklopu Provedbe Intervencijskog plana Grada Belog Manastira i Općine Darda. Projekt je vrijedan 14,9 milijuna kuna, a od toga 2,2 milijuna kuna su sredstva Grada Belog Manastira. Njime će se obnoviti prometnice u središtu grada, čime će se znatno povećati sigurnost građana i atraktivnost grada. Planirana je obnova dijela ulice Dr. Franje Tuđmana u dužini od 452 metra, rekonstrukcija ulice Vladana Desnice dužinom od 933 metra te gradnja okretišta u ulici Imre Nagya. Okretište se financira iz drugih izvora.

Foto: Grad Beli Manastir

Gabrijela Žalac projekt vrijedan 32,4 milijuna kuna Potpisan ugovor za sufinanciranje PEER centra u Belom Manastiru

Započeli u kolovozu

Radovi su, pak, već u punom jeku. Obnovu u Ulici Dr. Franje Tuđmana, vrijednu približno 5,3 milijuna kuna, odrađuje osječka tvrtka Gravia još od 24. kolovoza prošle godine. Samo pet dana kasnije započela je i rekonstrukciju Ulice Vladana Desnice, vrijednu 8,2 milijuna kuna, a za koju je zadužen Osijek-Koteks.

– Prometni centar Belog Manastira do sada nije bio adekvatan za prometovanje, a samim time ni siguran, pa ga je potrebno sanirati. Nova i obnovljena infrastruktura doprinijet će atraktivnosti područja i smanjenju ukupne depopulacije, što je i krajnji cilj – ističu u gradskoj upravi.

Kolnik je u Ulici dr. Franje Tuđmana ispucan i išaran zakrpama, bankine nisu održavane, mjestimice su više od kolnika ili nisu utvrđene pa se voda zadržava uz rub ceste i stvaraju se lokve. Nema rubnjaka. Oborinska odvodnja riješena je zatvorenim sustavom kanalizacije, ali za jakih kiša nedovoljno je učinkovita, zbog nezadovoljavajućih poprečnih nagiba i zapuštenosti slivnika. Horizontalna prometna signalizacija postoji samo u zonama raskrižja. Betonske pješačke staze su neravne i ispucale. Kolni prilazi su rađeni neplanski i razlikuju se u izvedbi i tipu materijala. Nedostaje parkirališnih mjesta. Rekonstrukcija je planirana u duljini od 452 metra, u potezu od Školske ulice do Trga Slobode, a obnovit će se kolnik, pješačke staze, kolni ulazi i parkirališta, riješit će se oborinska odvodnja te urediti zeleni pojas i postaviti dekorativna rasvjeta.

Foto: Grad Beli Manastir

Zajednica športskih udruga Grada Belog Manastira Grad im za 170.000 kuna povećao proračun u 2019. godini

Cesta u Ulici Vladana Desnice, pak, nedovoljne je širine te nema uvjeta za siguran dvosmjerni promet, a predstavlja jedini pristup pravoslavnoj crkvi i mađarskom kulturnom centru. Nogostup na dijelovima nedostaje. Rekonstrukcijom će se postići ugodnije i sigurnije prometovanje u dužini od 930 metara, te bolja protočnost prometa kroz slijepi dio ulice kralja Zvonimira. Sagradit će se, naime, produžetak ceste u koridoru od Ulice kralja Tomislava do Ulice kralja Zvonimira, u dužini od 140 metara. Cilj je postići i bolju oborinsku odvodnju, nužnu za sigurniji promet - pješački, biciklistički i motorni, ali i bolju prometnu povezanost slijepog dijela ulice kralja Zvonimira s ostatkom grada, odnosno protočnost prometa u užem središtu grada.

Postojeći dio ulice Imre Nagya je slijepa dvosmjerna ulica širine kolnika od 3,30 do 3,70 metara i nema mogućnosti za okretanje osobnih i lakih dostavnih vozila. Planira se, stoga, izgradnja okretišta površine 43 četvorna metra, pri čemu je potrebno obnoviti dio postojeće prometnice uz okretište i prilagoditi završetak pješačko-biciklističke staze. Uredit će se i zeleni pojas.

Foto: Grad Beli Manastir

Nova radna mjesta

– Kako projekt uređenja prometnog centra Beli Manastir utječe na održivost razvoja lokalne zajednice i pridonosi podržavanju gospodarske i socijalne revitalizacije slabije razvijenog područja, tako je ujedno i razvojni potencijal za gospodarske aktivnosti. Nudi razvoj novih radnih mjesta, prvenstveno kroz razvoj turizma i poljoprivrede te promicanje društvene uključenosti, smanjenje siromaštva, te poboljšanje uvjeta života i razvoj privlačnosti naselja kao životne sredine – ističu u Gradu.

Specifični cilj projekta je sigurnije kretanje pješaka, biciklista i motornih vozila te uređenje središnjih gradskih ulica. Trajanje je predviđeno do prosinca ove godine. Sufinancirat će ga Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj i Europski socijalni fond, Provedba Intervencijskog plana Grada Belog Manastira i Općine Darda.

Beli Manastir Razgovor s Tomislavom Robom, gradonačelnikom Belog Manastira Kupnju prve nekretnine poticat ćemo s 15.000 kuna Regionalni dani EU fondova u Belom Manastiru REGIONALNI DANI EU FONDOVA Bez novca EU neki važni projekti ne bi bili ostvareni ni za 15 godina