Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Dionica od Vučevice do Kaštela ima tunel od 2525 m, tri nadvožnjaka, dva vijadukta

'Radovima na tunelu Kozjak kreće megaprojekt novog ulaza u Split'

storyeditor/2024-02-22/PXL_190224_110352598.jpg
1/3
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL Ministar Butković rekao je kako Hrvatske ceste provode niz strateških projekata, a jedan od takvih je i novi ulaz u Split, koji uključuje i pristupnu cestu koju su počeli graditi još prošle godine
Uveden je u posao izvođač radova, tvrtka CRBC, koji će u roku od tri godine sagraditi tunel Kozjak i cestu od Vučevice do magistrale u Kaštel Kambelovcu. Vrijednost ugovora je 74,6 milijuna eura

Danas, ovim otvaranjem nove stranice i početkom radova na tunelu Kozjak, kreće megaprojekt za Splitsko-dalmatinsku županiju i aglomeraciju od Trogira do Omiša. Više od 250 tisuća ljudi u aglomeraciji drugog najvećeg grada u Republici Hrvatskoj ima jedan polovični ulaz. Posebno je ovo velik projekt za grad Split. Iznimno je vrijedan projekt koji puno donosi građanima i turistima. Blizu smo Lećevice, gdje ćemo za koju godinu odvoziti komunalni otpad. Ovo će biti najbrža trasa prema Lećevici, ali i prema Zračnoj luci "Sveti Jeronim" i prema novom ulazu u Split – rekao je splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban prilikom uvođenja u posao na tunelu Kozjak i spojnoj cesti od čvorišta Vučevica na A1 do čvorišta na D8 u Kaštelima, izvođača radova, kineske tvrtke CRBC, koja je sagradila i Pelješki most. Riječ je o ugovoru vrijednom 74,6 milijuna eura bez PDV-a. Rok je tri godine.

U drugoj fazi most

Riječ je o prvoj fazi velikoga projekta Novoga ulaza u Split, koji u drugoj fazi predviđa i most od Kaštela do Splita.

– Znam da će svaki građanin završetkom ovoga projekta imati izniman benefit. Živim u Solinu i svako jutro i poslijepodne prolazim kroz gužve. Ako ćemo se samo baviti demagogijom te ne raditi i prosvjedovati, onda nismo zaslužili da išta imamo. Vrijeme je da drugi grad u Republici Hrvatskoj dobije adekvatnu infrastrukturu, prave luke i vrijeme je da ovaj dio postane integrirani dio Hrvatske u pravom smislu te riječi – istaknuo je župan Boban odgovarajući tako skupini prosvjednika iz Kaštela koji su došli izraziti negodovanje odabranom rutom preko Kaštel Kambelovca, ali i lošom cestovnom infrastrukturom u Splitu i okolici.

– Mislim da nije problem na nacionalnoj razini. Vidite u čemu je problem, vidite kako se događa otpor kad započnemo bilo koje gradilište. Sada je vrijeme i ovo je generacija koja mora iskoristiti EU fondove te blagonaklonost Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskih cesta te stati uz bok sa svim razvijenim gradovima u Republici Hrvatskoj. U ovoj trasi, gdje je potpisan ugovor, ide se na Kaštel Kambelovac, a trasa u razmatranju je i na Sućurac. Plan ove trase postoji od 2012. godine. Taj plan egzistira preko županijskog plana i plana grada Kaštela. On je prošao sve, i javno savjetovanje te sve što je potrebno, preko čega smo dobili legalitet i legitimitet ove trase, temeljem čega smo u konačnici dobili i građevinsku dozvolu – zaključio je Boban.

Ministar Butković rekao je kako Hrvatske ceste provode niz strateških projekata, a jedan od takvih je i novi ulaz u Split, koji uključuje i pristupnu cestu koju su počeli graditi još prošle godine.

Župan Boban i ministar Butković obišli su i radove u sklopu projekta gradnje novog putničkog terminala u Gradskoj luci Split
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL Župan Boban i ministar Butković obišli su i radove u sklopu projekta gradnje novog putničkog terminala u Gradskoj luci Split

– U drugoj fazi je novi ulaz u Split, gdje se priprema studijska dokumentacija. Izrađena je maritimna studija i treba poštovati sigurnost plovidbe, pa će širina plovnog puta biti 200 metara, visina mosta 55 metara kao i na Pelješkom mostu – izjavio je ministar Butković.

Josip Škorić rekao je kako se radi o najkompleksnijoj dionici od čvora Vučevica do Kaštela, koja se sastoji od tunela dugog 2525 metara, tri nadvožnjaka, dva vijadukta, cestarskih prolaza te zidova zaštite od buke.

Maritimna studija

– Paralelno s tim predat ćemo zahtjev za građevinsku dozvolu za zadnju dionicu, odnosno spoj s državnom cestom D8, i smatram da bismo u jednakom roku uspjeli tada završiti i samo čvorište na ovoj cesti. To je prva faza ovog velikog projekta, a u drugoj fazi predviđen je spoj na Kopilicu, odnosno gradnja mosta preko Kaštelanskog zaljeva. Taj dio priče još je na razini studija. Naime, izradili smo maritimnu studiju i u razgovorima smo s Lučkom kapetanijom. Definirali smo uvjete plovidbe, odnosno otvora na tom mostu i vrlo brzo krećemo i u izradu dokumentacije za tu drugu fazu – istaknuo je Škorić.

Župan Boban i ministar Butković obišli su i radove u sklopu projekta gradnje novog putničkog terminala u Gradskoj luci Split, za čiju je provedbu osigurano 6,8 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Ukupna vrijednost projekta je 17 milijuna eura i jedan je od najvećih lučkih pomorskih projekata danas u Hrvatskoj.

storyeditor/2024-02-23/zgb_b_fo.jpg Završen spoj s državnom cestom D1 U gospodarskoj zoni u općini Luka asaltirana cesta: Ovo je donedavno bio poljski put storyeditor/2024-02-23/foto_nenad_milic.jpg Baranja ima podjednak broj sunčanih sati kao i Hvar Winter Wine & Walk okupio 150 sudionika koji su se šetali i degustirali storyeditor/2024-02-23/Otresnica_1.jpg Naselje Trušanci konačno dobilo asfalt Asfaltom rješavamo problem jer nećemo nasipavati kamen