Romska djeca koja su uključena u neki od predškolskih programa, tvrde stručnjaci, spremnija su za svladavanje gradova u osnovnoj školi i kasnije se lakše integriraju u obrazovni sustav od djece koja su u vrtiću provela kraće vrijeme. U Međimurskoj županiji, koja je daleko odmakla u obrazovanju romske djece, osmišljen je još jedan projekt nazvan "Iškulica – školica jednakih mogućnosti u obrazovanju". Djeca predškolske dobi i učenici romske nacionalne manjine uključit će se u predškolske programe i programe produženog boravka, sve kako bi se lakše i u potpunosti integrirali u osnovnoškolsko obrazovanje. Projekt će se provoditi do kraja studenog 2019. godine.
Financiranje iz fonda EU
Nepovoljan socioekonomski položaj, nepoznavanje hrvatskog jezika kad dođu u prvi razred i nedostatak motivacije istaknuti su kao najčešći razlozi nepovoljnog obrazovnog statusa pripadnika romske zajednice. Nažalost, često izostaje i potpora roditelja koji ne dolaze na roditeljske sastanke.
– Neredovito pohađaju nastavu, ostvaruju slabije rezultate i ne koriste svoje potencijale, što u konačnici rezultira ranim napuštanjem školovanja, višestrukom diskriminacijom i marginalizacijom – rečeno je na predstavljanju projekta EU vrijednog 1,66 milijuna kuna.
– U predškolski program uključeno je 148 djece iz osnovne škole Mala Subotica, Podturen, Macinec i Dječjeg vrtića Maslačak iz Murskog Središća. Produženi boravak provodi se u osnovnim školama Podturen, Mala Subotica, Kotoriba i Orehovica, a uključena su 173 učenika. Djeci će se osigurati dodatna potpora u pisanju domaćih zadaća, svladavanju jezika te stjecanju komunikacijskih i socijalnih vještina – objasnila je voditeljica projekta Maja Odrčić Mikulić.
– Projekt se financira iz Europskog socijalnog fonda. Zaposlit će se osam učitelja razredne nastave – kaže pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i šport Međimurske županije Branko Sušec. Osigurat će im se sudjelovanje na radionicama na kojima će učiti kako raditi s romskom djecom. Djeci koja sudjeluju u programima financira se prijevoz od romskog naselja do ustanove u kojoj se odvija program.
U Mađarskoj trogodišnja predškola
– Ovim projektom želimo pružiti potporu toj djeci te želimo osigurati uvjete za poboljšanje njihovih postignuća i uspješniju socijalizaciju. Posljednjih godina uočavamo pozitivne primjere u obrazovanju Roma, posebice u srednjim školama što nam pokazuje da je ulaganje u obrazovanje dugoročno isplativo – rekla je zamjenica župana Sandra Herman.
U nekim državama odlučili su se na dulju predškolu za romsku djecu pa je tako u Mađarskoj uvedena obvezna trogodišnja predškola.