Ljepote Slavonije predstavljene su protekloga tjedna u Njemačkoj, a najbolja je to pozivnica građanima te zemlje da uz jadransku obalu istraže i hrvatski kontinent.
Turistički sajam F.re.e., koji se protezao na 88.000 četvornih metara sajamskog prostora u Münchenu, bio je povod za dvodnevno predstavljanje turističke ponude Slavonije. Više od 1300 izlagača iz 70 zemalja ovaj sajam čini najposjećenijom manifestacijom u Bavarskoj.
Hrvatska je predstavila 24 destinacije, no najveći je naglasak bio na gradu Zagrebu i Slavoniji.
U ime pet slavonskih županija sajam je posjetio osječko-baranjski župan Ivan Anušić.
Sve što mogu poželjeti
– Kontinent krije pregršt turističkih bisera, naših pet županija može ponuditi sve što turisti mogu poželjeti. Slavonski su aduti hrana, vino, priroda i dobri, gostoljubivi ljudi kakvih ima malo gdje. Bilo da želite obiteljski, adrenalinski, pustolovni odmor, zaljubljenik ste u prirodu, lov ili ribolov, ako vas zanimaju secesija, dvorci, vjerski ili lječilišni turizam, sve to nudi istok Hrvatske – rekao je župan Anušić.
Do sada je Hrvatska na europskim sajmovima promovirala ponajviše morske destinacije, no ove je godine naglasak upravo na kontinentalnom turizmu. Stoga je na sajmu održana i konferencija za medije gdje su pred pedesetak novinara Bavarce u Slavoniju pozvali ministar turizma Gari Cappelli, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, osječko-baranjski župan Ivan Anušić te direktor I.D Riva toursa Selimir Ognjenović.
– Slavonija je naša najveća turistička tajna i biser koji uistinu ima što za ponuditi, Bavarci vrlo dobro poznaju Hrvatsku, a veseli me činjenica da sve češće otkrivaju i kontinentalnu Hrvatsku – kazao je Staničić.
Bogatu urbanu ponudu Zagreba, prošlogodišnjeg šampiona hrvatskog turizma, predstavila je direktorica turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld naglašavajući kako se dolaskom u Zagreb turistima "otvaraju" vrata prema Slavoniji te je pozvala Bavarce da posjete Zagreb i Slavoniju.
– Tri milijuna turista godišnje iz Njemačke dolazi u Hrvatsku, a upravo ih je 1,2 milijuna iz Bavarske. Münchenski sajam uvijek nam je pokazatelj što će se događati ove turističke godine. Nijemci su ti koji procjenjuju kvalitetu hrvatskog turizma jer kada se tri milijuna turista vrate u Njemačku itekako imaju o čemu pričati – rekao je ministar turizma Gari Capelli.
Hrvatski je štand na sajmu, poslije bavarskog, bio najveći i tijekom cijelog dana prepun posjetitelja koji su tražili informaciju više upravo o Slavoniji, uživajući u okusima, mirisima i zvucima istoka Hrvatske.
Posjetitelji su uživali u delicijama koje je za njih spravljao kuhar Hrvatske nogometne reprezentacije i glavni kuhar Hotela Osijek Tomica Đukić. Kontinentalni biser Slavonija privukao je i nogometne legende, pa je Giovane Élber, proslavljeni bivši igrač FC Bayern Münchena za svoju iduću destinaciju za odmor odabrao Slavoniju.
Slavonija se, osim na F.re.e. sajmu, predstavila i u press roomu uglednog časopisa München Merkur brojnim čitateljima, ali i tour operatorima koji u svoju turističku ponudu žele uvrstiti hrvatski kontinent.
Velik interes medija
– “Hrvatska turistička tajna” – tako su nas nazvali brojni novinari koji su posjetili naš štand na sajmu i dvije konferencije za medije koje smo organizirali u Münchenu. Drago mi je što smo ih našim turističkim filmom te predstavljanjem eno i gastro ponude zaintrigirali za otkrivanje te tajne – zaključio je župan Anušić.
Prošle se godine u Münchenu u organizaciji I.D. Rive i direktora Selimira Ognjenovća Bavarcima predstavila Osječko-baranjska županija, a nekoliko mjeseci kasnije I.D. Riva dovela je u Slavoniju i Baranju brojne turiste.
Porast broja turista zasigurno će i nakon ovogodišnjeg sajma bilježiti svih pet slavonskih županija kao jedinstvena turistička destinacija.