Zajednica ponuditelja koju čine tvrtke Colas Hrvatska iz Varaždina i Tegra iz Čakovca dobile su 24 milijuna kuna vrijedan posao rekonstrukcije spoja na granični prijelaz Goričan.
– Rok za dovršetak radova je 16 mjeseci. Sastoje se od rušenja postojećeg nadvožnjaka i krakova čvora te izgradnje novog nadvožnjaka i krakova. Time će se osigurati bolji i sigurniji pristup autocesti. Postavit će se i nova LED rasvjeta, prometna signalizacija i oprema ceste – rekao je predsjednik uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan.
Rekonstrukcija spoja
Spoj na granični prijelaz Goričan uređen je tijekom izgradnje autoceste Goričan – Zagreb kao spoj izgrađene dionice Čakovec – Goričan na postojeći prijelaz. Kad je naknadno izgrađena dionica između Goričana i granice s Mađarskom, uključujući most preko rijeke Mure i novi granični prijelaz na mađarskoj strani na autocesti, međunarodnim dokumentima utvrđeno je da stari granični prijelaz služi za promet teretnih vozila, mopeda i biciklista, a novi za promet osobnih vozila. Skorim ulaskom Hrvatske u Schengen postojeći granični prijelaz na kojem su izgrađeni motel, nekoliko restorana, špedicija i benzinska postaja, ostat će izvan funkcije za koju je izgrađen. Kako bi se ipak mogli zadržati, projektirana je rekonstrukcija spoja kojom bi se omogućio pristup iz svih smjerova, a omogućit će i dodatne turističke i ugostiteljske aktivnosti.
– Na projektu radimo više od šest godina i on nadilazi interes Goričana, pa i županije. Kroz prijelaz je lani prošlo 5,5 milijuna putnika, 1,4 milijuna osobnih vozila i 150.000 kamiona, s tendencijom rasta od 30 posto, zbog novog pravilnika o zabrani prometa kamiona iznad 7,5 tona na prijelazu Mursko Središće. Dnevno prolazi između 900 i 1000 kamiona i čeka se dva sata za prelazak granice – napominje načelnik Goričana Mario Moharić, uvjeren da će stari granični prijelaz "doživjeti renesansu".
Župan Matija Posavec posebno je zahvalio članu uprave Hrvatskih autocesta Stjepanu Baranašiću, Međimurcu koji je na tu dužnost izabran prije osam mjeseci.
Izvađen iz ladice
U samo osam mjeseci projekt je izvađen iz ladice, uz podršku uprave, i krenulo se u realizaciju. Izvođači radova imaju razrađenu strategiju kako omogućiti nesmetano odvijanje prometa i paralaelno raditi na projektu. – Za Međimurje i sjever Hrvatske ovo je velik projekt – zaključio je Posavec. Radovi bi trebali početi u roku dva tjedna.