“Novo vrijeme – vrijeme za ruralni turizam” naziv je 4. međunarodnog kongresa održanog ovog vikenda u Supetru na Braču koji je okupio oko 250 sudionika iz 15 zemalja koji su raspravljali o aktualnim temama i trendovima u ruralnom turizmu, koji je iz godine u godinu sve zastupljeniji.
– Pred nama je zadatak da svijetu približimo Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju bogate i raznovrsne ponude. Upravo u tom procesu do posebnog izražaja dolazi kontinentalni turizam i srodne grane selektivnih oblika turizma. Ruralni turizam ima puno prostora za rast i razvoj. Riječ je o proizvodu za koji interes pokazuju gosti iz velikih urbanih sredina i gradova koji žele uživati u prirodi, miru te koji preferiraju autentičan doživljaj i domaće uzgojenu hranu. Svjetski je trend autohtono i prirodno, ono što Hrvatska sve od Slavonije, pa do Imotske krajine obilno posjeduje – istaknuo je Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.
– U Dalmatinskoj zagori samo je dva posto prostora iskorišteno za ruralni turizam, a potencijala u Splitsko-dalmatinskoj županiji za ovu vrstu turizma ima oko 70 posto – podaci su koje je iznio Joško Stella, direktor Turističke zajednice SDŽ-a, koja je drugi put domaćin kongresa. Diana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj “Klub članova Selo”, istaknula je kako je od ukupnih 500 turističkih OPG-ova u Hrvatskoj oko 80 posto izletničkih, što znači da imaju kušaonice i nude posjet imanju, a da ih samo 20 posto ima smještajne kapacitete. Kaže da bi se to moglo promijeniti uz širu potporu i državne i lokalne razine, ali i banaka s ciljanim kreditima.
– Većina OPG-ova koji se bave i turizmom je profitabilna i likvidna, no nedostaje im novca za ulaganje u promociju, a teško dolaze do kredita jer bankama se to ne čini isplativo – ocjenjuje Katica, ističući kako još nema nacionalnog kataloga ni brošure ruralnog turizma, a smatra i da bi trebalo donijeti primjereniju zakonsku regulativu.