U Centru kulture, u Virovitici, 06. lipnja održana je peta konferencija o sajmovanju: Trendovi i iskustva u transformaciji sajamske industrije, a u okviru obilježavanja Svjetskog dana sajmova (Global Exhibitions Day), te u organizaciji i pod pokroviteljstvom „Suvremene trgovine“, Hrvatske gospodarske komore, Virovitičko-podravske županije i grada Virovitice.
Na konferenciji je bilo nazočno više od sto sudionika iz sedam zemalja: BiH, Crne Gore, Hrvatske, Mađarske, Njemačke, Slovenije i Srbije, a među njima i predsjednik Gospodarske/Privredne komore Federacije BiH iz Mostara Marko Šantić i ataše u Odjelu za ekonomske poslove Veleposlanstva Mađarske u RH Botond Márk Riczkó.
U uvodnom dijelu nazočnima se u ime organizatora obratio direktor i glavni urednik „Suvremene trgovine“ Srećko Sertić istaknuvši da se sajmovi u Europi, koji još uvijek čine više od 65 posto svih relevantnih sajamskih priredbi u svijetu, nalaze pred novim investicijskim ciklusom.
– Više od 5 milijardi eura uložit će se u sajamske prostore i posebno sajamsku infrastrukturu u narednih 10 godina. Cilj je zadržati primat i osposobiti se za konkurentsku bitku u budućnosti - rekao je Srećko Sertić.
Nazočnima se obratio i gradonačelnik Virovitice Ivica Kirin koji je, govoreći o sajmu Viroexpo, kazao kako je ta manifestacija dokaz koliko daleko može dogurati jedna maja ideja.
– Virovitica nema hotele, udaljena je od svih autocesta, nemamo nikakve pretpostavke za razvoj ovakve manifestacije, osim dobre volje ljudi u institucijama koji dokazuju da je zajedničkim djelovanjem sve moguće. Sljedeće je u planu gradnja hale za Viroexpo, imamo zainteresirane investitore za gradnju hotela i u Virovitici se događaju stvari koje su nekada bile nezamislive, velikim dijelom zahvaljujući Viroexpu - rekao je gradonačelnik Ivica Kirin.
Josip Zaher, potpredsjednik HGK- za turizam trgovinu i financije, izrazio je kako mu je zadovoljstvo što se ova manifestacija danas održava u Virovitici i što se u jednom nevelikom gradu organizira sajam koji je odavno nadišao lokalne razmjere te postao međunarodnog karaktera.
– Želio bih istaknuti da je sajam još uvijek prilika za potvrdu statusa na tržištu, kao i mjesto za pronalazak novih tržišta na koje bi tvrtke mogle plasirati svoje proizvode i usluge. Unatoč sve prisutnijim Internet modelima komuniciranja i prodaje, sajam kao direktni marketing kojeg karakterizira komunikacija licem u lice ostaje i dalje vodeći element koji bitno doprinosi lancu prodaje, plasmana, opskrbe - istaknuo je Josip Zaher.
Virovitičko-podravski župan Igor Andrović rekao je kako su Grad Virovitica i Virovitičko-podravska županija tradicionalno sajamski grad i županija.
– Osim sajma Viroexpo koji je međunarodno poznat, imamo još nekoliko sajmova. To je sajam Agroexpo koji smo pokrenuli prije nekoliko godina i koji je lokalnog karaktera, ali i tu se iz godine u godinu povećava broj izlagača iz drugih gradova i županija. Imamo i Izložbu malih životinja koja je također postala brend našeg grada i županije, naglasio je Igor Andrović.
Konferenciju je otvorio ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric koji je pohvalio timski rad Grada i Županije, dviju komora i turističkih zajednica.
– Radilo se korak po korak i Međunarodni sajam Viroexpo danas je pokretač razvoja. Prije dvije do tri godine Viroexpo se održavao u bivšoj Virovitičanki, no gospodarstvenik je tražio taj prostor za otvaranje pogona. Sajam koji je bio progresivan je ustupio prostor poduzetniku za daljnji razvoj i nova radna mjesta – rekao je Tomislav Petric.
U radnom dijelu izlaganja su održali: Ante Gavranović koji je održao prezentaciju o Tri dimenzije sajmovanja – Stanje i promjene – uvjet napretka – opći pregled sajamske industrije.
Prof.dr. Zvonko Pavlek predstavio je Najnovije trendove u svjetskoj sajamskoj industriji, prof-dr. Nikola Knego govorio je o Promjenama u očekivanju izlagača i posjetitelja.
Davor Okičić iz Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore održao je prezentaciju o Posebnoj ulozi i značenju regionalnih sajmova (njemačka iskustva).
Direktor HGK Županijske komore Virovitica Milan Vanđura održao je prezentaciju o 23 godine sajma Viroexpo u funkciji regionalnog razvoja.
Održan je i panel: Kakve koristi ima gospodarstvo od nastupa na sajmovima, u kojem su sudjelovali predstavnici najznačajnijih sajmova iz svih zemalja sudionica konferencije
U panelu su sudjelovali: sa Zagrebačkog velesajma Zoran Ušurić, direktorica marketinga i informiranja u Končaru Renata Godek, direktor sajma Viroexpo Bojan Mijok, predsjednik OO sajma Zagorski gospodarski zbor i predsjednik ŽK Krapina Josip Grilec, voditelj međunarodnih poslova sajma Gazdanapok Szentlorinc iz Mađarske Robert Gyorvari, direktor Celjskog sajma Robert Otorepec, direktor sajma Ekobis iz Bihaća i generalni sekretar Privredne komore Unsko-sanskog kantona Nihan Šušnjar, direktor sajma ZR Biznet iz Zrenjanina i direktor Regionalne privredne komore Srednjebanatskog upravnog okruga Predrag Stankov, direktor Bjelovarskog sajma Davorin Posavac i direktor Osječkog sajma Alen Vukašinović.
Suvremena trgovina je prihvatila Viroviticu za domaćina ovog stručnog događaja, nakon Zagreba i Opatije, a u nominaciji s ostalim velikim sajmovima i urbanim središtima iz Republike Hrvatske, primarno zbog izuzetnih rezultata u dosadašnjoj organizaciji i realizaciji „Viroexpa“ međunarodnog sajma gospodarstva, obrtništva i poljoprivrede.