Izbornik
Naslovnica Županije Bjelovarsko-bilogorska
Područna škola u Klokočevcu

Učenici sami tražili da uče talijanski jezik, ali nema ocjena i ispitivanja

škola
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL/Ilustracija
Tijekom školskog projekta uvježbavali su pjesmu na talijanskom i svidjelo im se. Jeziku ih podučava učiteljica Sanela Klasan Mrzlečki

Učenici trećeg razreda Područne škole Klokočevac jedinstveni su u Hrvatskoj i to zbog učenja talijanskog jezika u obliku izvannastavne aktivnosti „Talijanska početnica“.

Dani poslova u turizmu Dani poslova u turizmu Učenici si ovdje mogu osigurati posao još tijekom obrazovanja

Priča o talijanskom jeziku u ovoj školi krenula je pripremom za nastup u sklopu školskog projekta kada su učenici, uvježbavajući recitacije i pjesmu na talijanskom jeziku, pokazali nevjerojatan interes, volju i vještine te lakoću u izgovoru i pamćenju na, do tada njima potpuno nepoznatom, stranom jeziku. Po završetku nastupa, učenici i roditelji zatražili su nastavak učenja talijanskog jezika te im je to i omogućila njihova razredna učiteljica Sanela Klasan Mrzlečki koja govori talijanski jezik te je i sama velika zaljubljenica u Italiju i njezin jezik.

Nema ocjena

– Za stvaranje motivacije za učenje stranog jezika odnosno usvajanje temeljnih znanja i vještina, bitan je, pa čak i presudan, prvi susret sa stranim jezikom odnosno način na koji se prezentira strani jezik, a učenici su ga doživjeli kao iznimno zabavnog pa se zato njihov interes za učenje talijanskog samo povećao – kazala je Sanela Klasan Mrzlečki. Dok u ostatku države učenici nižih razreda uglavnom uče samo engleski, mališani iz Klokočevca svoje su znanje obogatili dodatnim jezikom koji će im u životu svakako koristiti.

Osim jezika, uče i o talijanskoj kulturi, običajima, upoznaju se s dijelovima povijesti te proučavaju geografiju Italije. Učenje na ovakav način lišeno je bilo kakvog stresa od ocjene i ispitivanja, a učenicima je pružena mogućnost da razvijaju komunikacijsku kompetenciju te sebe doživljavaju kao dio jedne šire, u prvom redu, europske, zajednice.

Kroz igru, pjesmu i ples

– Učenje drugog stranog jezika u ranoj djetetovoj dobi razvija intelektualne sposobnosti, jača toleranciju i pozitivne stavove prema drugim kulturama, pridonosi razvoju govora na materinskom jeziku te stvaranju pozitivne slike o sebi i vlastitim sposobnostima. Učenjem stranih jezika odmalena dijete razvija pozitivan stav prema učenju – objasnila je učiteljica Sanela.

Uspješan se proces ranog učenja drugog stranog jezika u PŠ Klokočevac odvija isključivo kroz igru, pjesmu, pokret i ples, a ponajviše se koncentriraju na aktivnosti slušanja i govorenja.

Učiteljica Sanela Klasan Mrzlečki u talijanski se jezik zaljubila godinama prije te je presretna što je isti taj interes i ljubav uspjela prenijeti na svoje učenike koji, kao i ona, uživaju u svojoj izvannastavnoj aktivnosti.

Osnovna škola Čazma Peticija u Osnovnoj školi Čazmi Pobuna roditelja: tisuću potpisa uz zahtjev da školu preuzme grad Josip Bilandžija, gradonačelnik Garešnice Garešnica Područnoj školi nova fasada, stolarija, krovište