Šibensko-kninska županija u kolovozu 2018. godine pokrenula je projekt Taste Šibenik-Knin County s ciljem promoviranja i boljeg pozicioniranja županijskih vinara na vinskoj karti Hrvatske i šire.
Uz naglasak na činjenicu da je duga tradicija uzgoja vinove loze i proizvodnje vina, iz Županije ističu ovaj projekt.
– Nastavku te tradicije i povećanju površina pod vinovom lozom pridonijela je i sama Županija svojim Programom poticanja razvoja poljoprivredne proizvodnje, koji kontinuirano provodi od 2001. godine sufinancirajući nabavu i sadnju trajnih nasada više od 3,500.000 sadnica. Uglavnom je riječ o sadnicama vinove loze i maslina, a s Ministarstvom poljoprivrede, Vinoplodom vinarije Šibenik, i Udrugom vinogradara i vinara Primošten Županija je pokrenula i financirala pilot-projekt “Revitalizacija vinograda na položaju Bucavac - Primošten”. Projekt se provodio u razdoblju od 2007. do 2012. godine s ciljem vraćanja sjaja tom specifičnom spomeniku ljudskog truda i upornosti – istakli su iz Šibensko-kninske županije i podsjetili da je vinogradarstvo u županiji zastupljeno na oko 950.000 hektara s više od pet milijuna trsova, a što znači da su vinogradi u prosjeku ispod 1 ha.
Obuhvatili cijelu regiju
Uz tako male površine, rascjepkanost, nesređene imovinsko-pravne odnose, naše vinogradarstvo i vinarstvo nije, kako navode u Županiji, dosegnulo količinu proizvodnje koju su imali prije, no unatoč svim teškoćama napredak vinogradara i vinara je sve veći. Oni naime kontinuirano usvajaju nove tehnologije, educiraju se i uz predan rad i trud iz godine u godinu nude sve bolja i bolja vina.
Za ulazak na tržište, restorane, boutique prodaju tek rijetki su se izborili pa su se iz Županije odlučili pokrenuti projekt Taste Šibenik-Knin County čija je ideja stvoriti prepoznatljivu vinsku destinaciju, iskoristiti povijesnu, geografsku i sortnu posebnost.
Šibensko-kninska županija ima, naime, čak tri unikatne autohtone vinske sorte, babić, debit i lasina, a uz to poznate i priznate gastronomske poljoprivredne proizvode kao što su drniški pršut, sir iz mišine, dalmatinska pečenica, dalmatinska janjetina...
– Nazivom projekta nastojali smo obuhvatiti cijelu regiju, jer nam je cilj okupiti sve autohtone proizvođače u županiji u ovom projektu. Krenuli smo s vinom jer su naši vinari spremni, došli su do točke “polijetanja” na vinsku scenu. Prvi korak napravljen je u rujnu prošle godine putem digitalne promocije vina na društvenim mrežama, pa tako posjetitelji i konzumenti na Facebook i Instagram stranici projekta imaju priliku vidjeti atraktivne i zanimljive videouratke na temu babića i debita koji do sada imaju više od 120.000 pregleda te su u sklopu projekta fotografirani svi vinari u županiji i istaknute njihove posebnosti. U drugom koraku, u studenome 2018. godine, održana je prezentacija projekta na šibenskoj tvrđavi Barone gdje su se vinari iz cijele županije predstavili sa svojim vinima koje su posjetitelji imali prilike degustirati – naglašavaju u Županiji.
Veliko zanimanje za projekt
– Slobodno mogu reći da imamo izvanredna vina u županiji. Tu kvalitetu potvrđuju nagrade i priznanja brojnih sajmova i događanja, ali još uvijek većini je problem plasman vina – rekao je šibensko-kninski župan Goran Pauk te naglasio da je ideja ovog projekta bila stvoriti prepoznatljivu vinsku destinaciju.
Istodobno je i cilj projekta omogućiti platformu na kojoj će vinari dobivati, ali i dijeliti informacije vezane uz eno i gastroscenu.
– Cijeli projekt od samog pokretanja pobudio je veliku pažnju i interes i računamo kad bi samo jedan dio posjetitelja stranica postao kupac naših vina i drugih proizvoda, učinak je projekta velik. Taste Šibenik-Knin County nastavlja se i u ovoj godini s naglaskom na daljnju marketinšku promociju izvrsnosti županijskih vina i vinara – zaključili su iz Šibensko-kninske županije.