Zadarska županija ove godine očekuje daljnji rast turizma, a uz dobre najave s tržišta tomu bi trebale pridonijeti i nove investicije u objekte i sadržaje, pogotovo za stvaranje doživljaja, čime žele postati još poželjnija destinacija kroz cijelu godinu, ističe direktorica županijske TZ Mihaela Kadija.
- Zadarska županija 2016. je završila uspješno, s više noćenja nego u godini prije ili 11,5 milijuna, a nastavak rasta očekujemo i ove godine, čemu će zasigurno pridonijeti i niz investicija u objekte, infrastrukturu i sadržaje. Ulažu postojeći hotelijeri, kampovi, ali i drugi iz privatnog kao i javni sektor, uključujući i županijsku te druge turističke zajednice u promociju, potpore putničkim agencijama i drugim partnerima, edukaciju za obiteljski smještaj, suradnju s medijima, agentima i drugima - kaže Kadija.
Kroz sve projekte naglašava se važnost stvaranja doživljaja za turiste, što je i poanta svih promotivnih materijala TZ, od opće brošure Regija Zadar do brojnih novo izdanih dodatnih brošura za proizvode posebnih interesa, od kampinga (u čemu je ta Županija i jedna od poželjnijih destinacija u Hrvatskoj) i aktivnog odmora, do brošura Experience Zadar Region (s programima županijskih turističkih agencija tzv. destinacijskih menadžment kompanija-DMK za raznovrsne interese) i Zadar Bike Magic (jer županija ima jednu od najvećih bicklističkih mreža u Hrvatskoj od 96 staza dužine 3.200 kilometara).
Uskoro planiraju i izradu nautičkog prospekta, pokrenuti projekt Zadar Trail za tzv. trail turizam (većinom se odnosi na pješačke ture za različite skupine) te nastaviti aktivnosti za unapređenje ruralnog turizma.
- Cilj svih aktivnosti je prikazati diferenciranu ponudu zadarske regije, s proizvodima koji imaju najveći potencijal, što su outdoor/aktivni te nautički, kulturni i ruralni turizam, na što sve stavljamo zajednički nazivnik 'doživljajni turizam'. Pazimo i na brojne turističke niše, poput biciklističkog turizma, jer su preduvjet za cjelogodišnji turizam, neovisan o vremenskim uvjetima, i dobri motivi za dolazak turista te prilika za poslovne subjekte i stvaranje dodane vrijednosti - objašnjava Kadija.
"Welcome" za 'labelling' ili označavanje kvalitete obiteljskog smještaja
S obzirom da smještajna ponuda Zadarske županije 'počiva' na obiteljskom smještaju, koji čini 58 posto ukupnog smještaja i 43 posto ukupnih noćenja, županijska TZ je pokrenula projekt "Welcome" s istoimenom brošurom, u sklopu čega provodi označavanja kvalitete ili 'labelling' te vrste smještaja.
- Obiteljski smještaj je strateški važan za turizam, gospodarstvo i standard ljudi u županiji, a kako su trendovi nametnuli potrebu upravljanja kvalitetom i diferenciranja između samih iznajmljivača, osmislili smo zaštitni znak kvalitete tog smještaja, koji će ga uz domaćinski pristup učiniti dodatnim adutom, a ne teretom turizma. Trenutno imamo klub od 120 članova iz tog segmenta, za koje smo proveli edukaciju s daljnjim fokusom na njihovu specijalizaciju za podbrendove ponude city, rural, family i bike - iznosi Kadija.
Investicije u nove objekte i sadržaje, dolaze novi tržišni 'igrači'
Napominjući kako se na području Zadarske županije provode brojne i raznovrsne investicije u turizmu, Kadija iznosi neke od njih, poput Zabavnog parka Mirnovec na 45 tisuća metara četvornih nadomak Biograda, čije je otvorenje najavljeno za ovu sezonu s ulaganjem od 15 milijuna eura, a ove bi se godine trebao otvoriti i hotel-baština na zadarskom poluotoku Almayer Art & Heritage Hotel.
U Bluesun hotel Alan u Starigradu dolazi britanski touroperator Neilson, specijaliziran za aktivni odmor, koji će hotel puniti od svibnja do listopada. Falkensteiner grupacija u Zadru ove godine počinje i s kamping poslovanjem ulažući u obnovu kampa Borik, koji će od lipnja poslovati pod imenom Falkensteiner Premium Camping Zadar, imati pet zvjezdica, 323 kamping parcela, 100 mobilnih kućica, vanjske bazene i druge sadržaje.
Jedan od najboljih kamping resorta u Hrvatskoj, Zaton Holiday Resort, gradi još dva golf terena, za minigolf i feltgolf (vrsta minigolfa), čime postaje svojevrsni hrvatski minigolf centar, gdje će se već ove godine održati tri važna svjetska sportska događanja u organizaciji Svjetske minigolf federacije i Hrvatskog minigolf saveza.
U Zadru se uskoro očekuje otvaranje novoobnovljene Kneževe palače, do ljeta i završetak rekonstrukcije palače Cedulin, koje postaju suvremeni multimedijalni prostori, a planira se i uređenje gradske tržnice, rekonstrukcije trgova sv. Frane i Tri bunara, dok bi do kraja godine trebala završiti gradnja putničkog terminala Nove luke Zadar u Gaženici, u što se ulaže blizu 31 milijuna eura. To će biti nova zadarska trajektna luka, koja će na 24 tisuće četvornih metara imati terminale za domaći trajektni promet i za kruzere sa 178 metara dugačkim zračnim mostom (skywayom), te schengenski prijelaz sa smještajem za carinu i policiju.
Tu su i investicije Dogus grupa koja u Zadru gradi prvi hotel Hyatt u Hrvatskoj, Regency Zadar Maraska, s oko 100 milijuna eura, koji se otvara u 2018., kao i u Autokamp Punta Nova u općini Povljana na otoku Pagu koji će se ulaganjem od 139,3 milijuna kuna imati pet zvjezdica, 500 kamp parcela i 85 kamp mjesta, četiri sanitarna objekta i 250 mobilnih kućica za ukupno 2.200 ljudi.