Izbornik
Naslovnica Županije Splitsko-dalmatinska
Pomorsko dobro

Županija uvodi red - oduzeta prva koncesija

Oduzete koncesije
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
U skladu s uvođenjem reda, Splitsko-dalmatinska županija je znatno povećala i naplatu od koncesija koja je sa sedam milijuna kuna skočila na 19 milijuna

Splitsko-dalmatinska županija prvi put je nekom koncesionaru oduzela koncesiju za upravljanje pomorskim dobrom! Koncesija je oduzeta marini u Omišu, gdje koncesionar nije ni počeo raditi, ali i Pomorsko-športskoj udruzi Banj u Trogiru koja je pomorsko dobro istočno od Madiracina mula, koje je dobila u koncesiju, nije koristila sukladno propisanim odredbama niti je poštovala inspekcijska rješenja i uklonila nedostatke. Zbog nekorištenja, oduzete su i dvije manje koncesije na Šolti i Gracu.

Pridržavanje zakona

– Splitsko-dalmatinska županija odlučila je uvesti red u sve segmente rada pa tako i kod korištenja koncesija na pomorskom dobru, koje su vrlo osjetljivo pitanje. Koncesionari više neće moći pomorskim dobrima upravljati kako oni hoće, ne pridržavajući se potpisanih ugovora. Ovim im poručujemo da će se morati pridržavati zakona i propisanih uvjeta – kaže župan Blaženko Boban. 


Župan Blaženko Boban obilazi radove na uređenju obale Stožer civilne zaštite Župan naglasio važnost dobre pripreme za novu protupožarnu sezonu

Stipe Čogelja, županijski pročelnik za turizam i pomorstvo, detaljno je objasnio zbog čega su se odlučili na oduzimanje koncesije PŠU ‘Banj’, dodijeljene 15. listopada 2013. u svrhu izgradnje i korištenja luke posebne namjene u Trogiru, na predjelu istočno od Madiracina mula. 


– Prvi nadzor koji je radila Splitsko-dalmatinska županija u suradnji s Lučkom kapetanijom, Carinskom upravom i Inspektoratom obavljen je prije dvije godine. Davali smo im rokove da se uklone pojedini objekti za sportsku luku, odnosno ilegalno nasuti mul, međutim ništa se nije pomaklo. Osim toga, nadzor je pokazao da se sportska luka koristila za gospodarsku namjenu. Nisu dobili ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu za mul koji su nelegalno nasuli, nisu imali ugovore s vlasnicima brodova, imali su ponton viška i športska luka se koristila u gospodarske svrhe, za charter, rent a boot, taxi. Tražili smo da se to uskladi, ali koncesionar unatoč mnogim molbama to nije učinio – obrazložio je Čogelja.

Sastanak u Splitu Sastanak u Splitu Treba riješiti prometna zagušenja u Županiji, posebno između Trogira i Omiša

Prostor je dat na upravljanje županijskoj Lučkoj upravi koja će pribaviti sve potrebne dozvole i dovesti luku u zakonito stanje pa će u dogovoru s Gradom Trogirom odlučiti što dalje. Omiška marina nije izgrađena pa ide u ponovni postupak koncesioniranja, kao i koncesija na Šolti za ronilački centar u Gracu.


– Drago mi je što je na području Visa Lučka kapetanija provela uklanjanje nelegalno postavljenih bova, s tim ćemo nastaviti dalje na području Hvara, Trogira i Drvenika – najavio je Čogelja.

Kaže kako im najveći problem predstavljaju sportske luke Zenta i Špinut u Splitu te Krvavica kod Makarske. Riječ je o lukama koje imaju više od 200 vezova, posluju bez koncesije i pod ingerencijom su Vlade RH, međutim očekuje kako će se i taj problem riješiti.
 Nezakonito korištenje pomorskog dobra trebalo bi se suzbiti i jednom inovativnom aplikacijom, koju pripremaju stručne županijske službe. Povezala bi Lučku kapetaniju, Carinu i inspekcijske službe koje bi koordinirano djelovale. Nešto slično poput MUP-ove aplikacije pomoću koje bilo tko može fotografirati prekršitelja i na taj način podnijeti prijavu.


Kome prijaviti?

– Ljudi su osjetljivi na devastaciju pomorskog dobra, ali ne znaju kome je prijaviti. Nadležnosti je teško odrediti, gotovo se preklapaju, a ovom aplikacijom nastojat ćemo iskoordinirati rad svih nadležnih službi koje će tim postati učinkovitije pa ćemo pomorsko dobro učinkovitije štititi – najavljuje Čogelja.


Trogir kula uprihodili 25 tisuća kuna Preko tisuću turista razgledalo je trogirsku kamenu ljepoticu u samo tjedan dana

U skladu s uvođenjem reda, Županija je znatno povećala i naplatu od koncesija koja je sa sedam milijuna kuna skočila na 19 milijuna. 
Veću naplatu od korištenja pomorskog dobra Čogelja obrazlaže strožim nadzorom i boljoj kontroli promjenjivog dijela naplate koncesije koja ovisi o poslovanju koncesionara. Čogelja kaže kako su ovo tek prve oduzete koncesije, a ima još neurednih koncesionara koji još uvijek imaju šansu da isprave nepravilnosti inače bi i njima koncesija mogla biti oduzeta već na sljedećoj sjednici županijske Skupštine.

Trogir Međunarodne biciklističke utrke Tour of Croatia: U jednom danu, ljepote Trogira i Čiova obići će svijet