Izbornik
Naslovnica Gradovi Šibenik
šibenik

Adventura u znaku Dražena Petrovića, klizališta i svirki

Postali smo prvi 'plastic-free' Advent u Hrvatskoj, što je bio poticaj da se svjetlo reflektora usmjeri na nas
1/3
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL
Pokušavamo svake godine, a čini mi se da to radimo uspješno, okupiti lokalnu zajednicu, od dječjih vrtića, škola, umjetnika, obrtnika, ugostitelja... Svi nekako žive i sudjeluju na Adventuri, kaže Morana Periša iz šibenske Tvrđave kulture

I ovogodišnja Adventura donosi tradicionalno bogat gastronomski, kulturno-umjetnički i zabavni program zbog kojega će brojni stanovnici srednje Dalmacije dolaziti u Šibenik.

'Plastick-free'

– Adventura već godinama privlači naše goste ne samo iz okolnih gradova nego i iz cijele Hrvatske. Počelo je značajnijim turističkim razvojem Šibenika prije desetak godina s ciljem da se zima valorizira i da se grad osnaži u turističkom smislu u tom dijelu godine, a da se u gradsku jezgru donesu novi sadržaji, da se pokaže da zima u Šibeniku ne treba biti duga, tamna i tmurna – kaže Morana Periša iz šibenske Tvrđave kulture.

Krenuli su među prvima, a nedugo nakon njih posvuda se počeo organizirati val božićnih sajmova.

– Mi smo 2016. godine, kada to nije bilo toliko aktualno, skrenuli pažnju na Šibenik i šibenski adventski sajam tako što smo postali prvi "plastic-free" Advent u Hrvatskoj, što je bio poticaj da se svjetlo reflektora usmjeri na nas. To nam je bio poticaj pa smo pokušali biti malo originalniji i možda malo drukčiji s ponudom sadržaja. Jako je bitno i ove godine zašto doći u Šibenik, zato što grad živi za tu našu Adventuru. Nije to samo zbog bogatih programa koji su gotovo svakodnevno u našem perivoju, nego je stvar i u samom perivoju, koji je dosta bajkovita lokacija za održavanje adventskog sajma. Pokušavamo svake godine, a čini mi se da to radimo uspješno, okupiti lokalnu zajednicu, od dječjih vrtića, škola, umjetnika, obrtnika, ugostitelja... Svi nekako žive i sudjeluju na Adventuri, grad ima skroz drukčiju vibru – tvrdi Morana Periša i iznosi primjer kako godinama surađuju s lokalnim umjetnicima koji postavljaju instalaciju u središnjem dijelu adventskog parka.

– To je zapravo velika fontana koja svake godine tematizira nešto drugo, svojevrstan je hommage događajima ili osobama iz šibenske povijesti. Ove je godine 60. obljetnica rođenja Dražena Petrovića. Sve će biti u tom znaku – govori Morana Periša i napominje još jedan atraktivan razlog zašto doći u Šibenik.

– Novouređeni trg Poljana već dvije godine funkcionira kao klizalište na otvorenom. Slike su obišle cijelu Hrvatsku, to je mamac ne samo za najmlađe nego za sve generacije – govori Periša i poziva u Šibenik, u kojem će se odvijati, kao i svake godine, bogat glazbeni program.

– Otvaramo koncertom Matije Cveka 1. prosinca, onda se nižu brojni izvođači među kojima su Lu Jakelić, Black Coffee, Neno Belan, Kuzma i Šaka Zulu, zaista jako bogat program – kaže Periša.

Gastro tura

Napominje da već godinama adventski sajam radi na podizanju kvalitete ugostiteljske ponude.

– Šibenski ugostitelji iz godine u godinu svojim trudom i zalaganjem približili su se jednoj, recimo, zagrebačkoj ponudi. Radimo na kvaliteti i ta slika iznimno nam je važna. Na ugostitelje kao i na sve druge sudionike Adventure gledamo kao na partnere. Recimo, lani se dogodilo, i to ne samo u Dalmaciji, da je prvih 10 dana prosinca padala velika kiša što je uvelike poremetilo planove i ugostiteljima i organizatorima adventskih događanja. Bilo je pobuna, ugostitelji su tražili povrat novca, programi se nisu mogli održavati. I mi smo imali problema, međutim, u svim ostalim gradovima provodi se licitiranje za ugostiteljske kućice i dobiva onaj tko ponudi najviše. To je dodatni pritisak na ugostitelje, mi taj koncept nikada nismo imali. Kod nas su fiksne cijene, koje su, dok su sve cijene najma kućica skakale, ostale pristupačne. Mi biramo kvalitetu ponude, imamo nekoliko stalnih ugostitelja, ali većina se mijenja iz godine u godine, svi dobiju priliku. Time smo dali do znanja ugostiteljima da je njihova ponuda temelj izbora hoće li biti na Adventuri. Lani je to definitivno imalo velikoga uspjeha, imali smo i gastro turu koja je izašla u svim medijima, tako da su to sve segmenti zbog kojih bi se trebalo doći u Šibenik – poziva Morana Periša.

Za Novu godinu bit će nezaboravno, kaže i otkriva kako Šibenik ove godine priprema čak tri večeri.

– Radimo novogodišnji festival 3-2-1. Dvije od tri večeri nastupat će vrhunski internacionalni izvođači – najavljuje Morana Periša iz Tvrđave kulture Šibenik.

Jakov Terzanović, direktor Poduzetničke zone Podi zadovoljan je zbog pojačanog interesa koji je nadmašio najsmjelija očekivanja šibenik U Podima njemački investitor želi uložiti milijardu eura Ljubo Runjić šibenik Ljubo Runjić: Imamo 30 posto više upisanih studenata nego lani HNK Šibenik šibenik Uskoro energetska obnova 155 godina stare zgrade kazališta