Dobre vijesti vezane uz nadolazeću turističku sezonu stižu posljednjih dana u Dubrovnik. Američka zrakoplovna kompanija United Airlines najavila je direktnu vezu New York – Dubrovnik od srpnja do listopada svakog utorka, petka i nedjelje. Prvi let prema Dubrovniku kreće iz New Yorka u četvrtak 8. srpnja u 19 sati i 20 minuta po lokalnom vremenu. Noćni prekooceanski let trajat će otprilike devet sati, s očekivanim slijetanjem u Dubrovnik iza 10 sati ujutro.
Godina promocije
Koliko je ova vijest važna, najbolje govori činjenica kako je upravo SAD, odmah iza Velike Britanije, najvažnije emitivno turističko tržište za Dubrovnik.
– Punih godinu dana velike napore ulažemo u promociju Grada, a posebno na tržištu Sjedinjenih Američkih Država – kazao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković, uz zahvalu svima koji su bili uključeni u ovaj veliki i za Dubrovnik važan projekt.
– U lipnju ove godine u Gradu se održava konferencija ASTA-a koja okuplja vodeće američke stručnjake u turizmu, a odmah nakon toga kreću i direktni letovi iz SAD-a prema Gradu. Do srpnja će i procijepljenost naših sugrađana, a posebno turističkih djelatnika, biti na visokoj razini i sigurno je da će naš Grad biti poželjno mjesto za odmor brojnim gostima iz SAD-a, a vjerujemo i našim vjernim prijateljima iz Velike Britanije. Direktni letovi iz Rusije nakon gotovo deset godina također su iznimno važni, kao i najavljeni letovi iz Izraela i brojnih drugih europskih destinacija – govori gradonačelnik Franković.
Ohrabrujuće vijesti
Grad Dubrovnik velike napore ulaže i na britanskom tržištu, izravnom komunikacijom i suradnjom koju je ova gradska uprava otvorila i njeguje s britanskim vlastima. Tako je gradonačelnik Franković 19. travnja primio službeni dopis od ministra za zračni promet, pomorstvo i sigurnost Vlade Ujedinjenog Kraljevstva Roberta Courtsa, na temu nastavka međunarodnih putovanja i tretiranja britanskih gostiju koji putuju u Dubrovnik, odnosno vraćaju se u domicil.
U dopisu ministra Courtsa, među ostalim, stoji kako će britanska Vlada odlučiti o reaktivaciji turističkih putovanja od 17. svibnja.
– Po ukidanju restrikcija za putovanja uvest ćemo sustav „semafora“ kojim ćemo države razvrstavati kao Crvene, Žute i Zelene. Takav sustav omogućit će nam mijenjanje restrikcija, ovisno o riziku putovanja s određene lokacije, kao i fleksibilnost u odgovoru na promjene u stupnju rizika – navodi britanski ministar u dopisu gradonačelniku.
– Ohrabrujuće za dubrovački turizam zvuče vijesti o aktivaciji dva najvažnija turistička emitivna tržišta – britanskog i američkog – poručuje Franković.
Siguran i otvoren za goste
U sklopu degustacije i promocije vina Dubrovačko-neretvanske županije na američkom tržištu, koja je prošli tjedan uživo emitirana iz Dubrovnika, gostovali su i dubrovački gradonačelnik Mato Franković te direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika Ana Hrnić.
I ovom je prigodom gradonačelnik Franković uputio Amerikancima poziv za odmor u Dubrovniku, naglašavajući našu spremnost i zdravstvenu sigurnost te otvorenost prema američkim gostima, koja se najbolje vidjela prošle godine kada je Hrvatska bila jedina zemlja Europske unije koja je primala posjetitelje iz SAD-a. Direktorica TZ Hrnić predstavila je mjere za siguran boravak turista uz program “Safe Stay in Croatia”, kao i uspostavljene protokole za jednostavniji ulazak turista u zemlju.
Digitalni nomadi o Dubrovniku
U Dubrovnik je stiglo deset digitalnih nomada, izabranih na natječaju održanom u ožujku između 115 prijavljenih kandidata iz cijelog svijeta, u sklopu projekta “The Dubrovnik digital nomad-in-residence”. Za svog jednomjesečnog boravka istražit će destinaciju i svojim iskustvom pridonijeti stvaranju boljeg ozračja za buduće nomade koji će za svoje mjesto rada odabrati Dubrovnik te ujedno globalno pridonijeti njegovoj promociji.
Riječ je o ljudima koji svoj posao mogu raditi na bilo kojem mjestu u svijetu, a pritom rado biraju lijepo životno okruženje, u kojem ostaju dulje od “običnih” turista i prema tome više i troše. U cilju diversifikacije turističke ponude te nastojanja da postane cjelogodišnja destinacija, Dubrovnik je kao jednu od svojih turističkih niša prepoznao upravo digitalne nomade, osobito u trenutku kada ljudi sve više rade tako da nisu fizički vezani za ured.