Izbornik
Naslovnica Gradovi Koprivnica
uređenje prometnica

Nova njemačka tehnologija za manje blata i prašine na koprivničkim cestama

Foto: Grad Koprivnica
Grad će u samo mjesec dana tako urediti čak 13 kilometara šljunčanih prometnica u brojnim prigradskim naseljima

Umjesto asfalta, nova njemačka tehnologija ugradnje sipine na ceste koja jamči da na prometnicama više neće biti prašine i blata. Tako bi ukratko glasio opis onoga što gradske vlasti u Koprivnici ovih dana rade na čak 13 kilometara nerazvrstanih cesta u prigradskim naseljima. Vrijednost radova procjenjuje se na oko tri milijuna kuna, a trebali bi biti dovršeni najkasnije u kolovozu kad se očekuje završni glanc tih prometnica.

Turistički problemi zbog epidemije koronavirusa Otkazan Renesansni festival, Ljeto na Zrinskom ipak se održava

Bez neravnina

Gradonačelnik Mišel Jakšić kaže kako je sa suradnicima na početku mandata postavio zadatak da izjednači komunalnu i prometnu infrastrukturu prigradskih naselja s onima u centru gradu. Prošli tjedan obišao je radove koji su u tijeku.

– Danas obilazimo jedan dio investicija na području grada Koprivnice, primarno naših prigradskih naselja. Radi se o investiciji vrijednoj oko tri milijuna kuna, koju izvode Koming i naš njemački partner STM. Riječ je o novoj tehnologiji koja se tek probija na hrvatsko tržište. Naša slobodna procjena je bila da ovako mnogo jednostavnije možemo riješiti puteve u prigradskim naseljima – naglasio je prvi čovjek grada.

Navodi kako će se tako urediti 13 kilometara cesta, što znači da više neće biti neravnina, dizanja prašine za suhog vremena i stvaranja blata u vrijeme kiše. U početnoj fazi uređuju se ceste u Bakovčicama, Draganovcu, Starigradu, Jagnjedovcu, Štaglincu, Rečkom polju, Reki, na Podolicama i Vinici.

Kako izgleda ta nova tehnologija bez asfaltiranja, opisao je gradski pročelnik za izgradnju grada Tomislav Golubić.

na području prigradskih naselja Proglašena prirodna nepogoda zbog tuče

– Ugradnja sipine obavlja se u tri sloja. Prvi je priprema drobljenim kamenom veličine osam do 16 milimetara, a u drugoj i trećoj fazi ugrađuje se sitniji kamen zajedno s bitumenskom emulzijom koja kamen zalijepi za pripremljenu podlogu. Predviđeno vrijeme trajanja radova uređenja cesta je mjesec dana, a završno čišćenje cesta od viška kamena je tijekom kolovoza – pojasnio je Golubić.

Jeftinije od asfalta

U pratnji gradonačelnika Jakšića radove na neasfaltiranim cestama u koprivničkim prigradskim naseljima obišli su prošli tjedan zamjenica gradonačelnika Ksenija Ostriž, direktor Kominga Nedjeljko Potroško, pročelnik Dario Jembrek i viša stručna suradnica za građenje Ksenija Kancelak.

RASPISANI NATJEČAJI ZA RADOVE NA AGLOMERACIJI Najveća koprivnička investicija u komunalnu infrastrukturu

U Gradskoj upravi napominju da je nova njemačka tehnologija uređenja prometnica mnogo jeftinija od asfalta. Osim toga, mnogo je brža za izvedbu jer ne iziskuje pripreme na samoj prometnici i gomilu građevinskih strojeva kako bi se asfalt mogao kvalitetno nanijeti. Na koncu, što je također vrlo važno, jamstvo na izvedene radove je deset godina. To znači da sva veća oštećenja na tako uređenim prometnicama idu na teret dobavljača.