Radovi na modernizaciji osječke tramvajske infrastrukture vrijedni 35 milijuna eura u punome su jeku, a završetak se, nakon gotovo dvije godine, očekuje do kraja 2024.
Deset novih tramvaja
Izvijestio je to proteklog tjedna gradonačelnik Ivan Radić tijekom obilaska radova na križanju Radićeve ulice i Europske avenije u središtu grada. Ta je dionica u međuvremenu puštena u promet.
– Moram zahvaliti građanima na strpljenju sve ovo vrijeme. Puštanjem ovog dijela prometnice u funkciju rasterećuju se obilazni putovi. Ovaj projekt radimo za sve generacije koje dolaze iza nas, a obuhvaća modernizaciju 9,5 kilometara tramvajske infrastrukture s novim stajalištima. Sve to priprema je za dolazak deset novih niskopodnih tramvaja, koji će od ožujka iduće godine početi dolaziti u Osijek. Govorimo o novim, modernim tramvajima vrijednim 25 milijuna eura, a koji će podići razinu usluge i sigurnosti javnog prijevoza na području grada – rekao je gradonačelnik Radić.
Inače, nove osječke tramvaje proizvest će Končar. Riječ je o Končarovu modelu 2500. Tramvaj je dug 20,8 metara i kapacitet mu je 135 putnika, od čega su 44 sjedeća mjesta. Kako je planirano, prvi niskopodni tramvaj u Osijek stiže početkom ožujka 2025., a svih deset u Osijeku trebaju biti do početka rujna 2025.
Gradonačelnik Radić podsjetio je i kako je Grad Osijek, prema podacima Ministarstva financija, povukao najviše sredstava iz europskih fondova pa su tako i ova dva projekta većinom financirana europskim sredstvima.
– Kada završimo modernizaciju tramvajske infrastrukture, nećemo stati. Planiramo i radimo na preseljenju remize na Zeleno polje, a uskoro ćemo javnosti predstaviti idejno rješenje – istaknuo je gradonačelnik.
Obnova i parkinga
Goran Pajnić, direktor Gradskog prijevoza putnika, dodao je da će u rekonstrukciju i parking u blizini spomenutog raskrižja, u duljini od 250 metara, a na inicijativu i trošak Grada Osijeka. Izvijestio je i o daljnjem tijeku radova.
– Iza Uskrsa otvaramo radove na dionici od raskrižja Trpimirove i Europske avenije, u dužini od 370 metara, do Kuhačeve ulice, s južne strane. U regulaciji prometa ništa se neće mijenjati, ostat će dvosmjerni promet. Zapravo se vraćamo prema centru grada gdje bi završetkom dionice D6 cijela investicija u ovom dijelu grada bila gotova, očekujemo do kraja ljeta ili u jesen ove godine – kazao je Pajnić.
Osijek je, poznato je, grad prvog hrvatskog tramvaja.