Pavelinska ulica u Koprivnici – koja iz grada vodi prema industrijskoj zoni Danica i Koprivničkom Ivancu – idućeg ponedjeljka, 20. ožujka, zatvara se za sav promet.
Cestovni podvožnjak
Riječ je o ulici kod cestovno-željezničkog prijelaza kraj skladišta i silosa Podravke koja će biti zatvorena sve do kraja ove godine.
”Zbog izvođenja radova na projektu Aglomeracije Koprivnica, retencijski bazen Pavelinska ulica, od 20. ožujka ove do 1. siječnja iduće godine za promet svim sudionicima u prometu (motorna vozila, biciklisti, pješaci) zatvorena će biti Pavelinska ulica u Koprivnici. Prva faza radova uključuje izvođenje preljevnog okna te polaganje cijevi, s time da će promet u Pavelinskoj ulici za sve sudionike u prometu biti zatvoren od kolnog prilaza u skladište Podravke do križanja s ulicom Gornji Banovac. Prva faza radova trajat će od 20. ožujka do 15. srpnja ove godine”, rekli su prošli tjedan u Gradskoj upravi.
Na tome mjestu, prema Pavelinskoj ulici, u tijeku je gradnja cestovnog podvožnjaka ispod pruge u sklopu HŽ-ova megaprojekta gradnje drugoga kolosijeka i obnove postojećeg. Podvožnjak će spajati glavnu cestu od Kauflanda prema Danici (Ivana Česmičkog) s Pavelinskom ulicom.
Nakon gradnje podvožnjaka i novoga križanja servisne Ulice Ivana Česmičkog s cestom koja vodi prema Koprivničkome Ivancu (novo križanje bit će nekoliko desetaka metara dalje od postojećeg, potpuno će se za promet zatvoriti sadašnji prijelaz preko pruge na relaciji Pavelinska – Ivanjska. Novi podvožnjak i novo križanje prema Ivancu trebali bi također biti dovršeni do kraja ove godine. Time će problematični cestovno-željeznički prijelaz te još problematičnije križanje Pavelinske, Ivana Česmičkog i Ivanjske konačno otići u povijest.
To, drugim riječima, znači kako se sporni prijelaz preko pruge u Pavelinskoj od idućeg ponedjeljka zatvara za sva vremena.
U sklopu velike rekonstrukcije glavnoga kolodvora u Koprivnici pak ovih se dana gradi i novi pothodnik dužine 140 metara i širine četiri metra koji će spajati Kolodvorsku sa Zagrebačkom ulicom. Pothodnik će imati pet novih prilaza: dva će biti s drugog perona, dva s trećeg, a peti će prilaz biti s druge strane Zagrebačke ulice koja je dio državne ceste DC 2 koja spaja Koprivnicu s Križevcima i Zagrebom. Kolodvor će se u cijelosti rekonstruirati i kroz njega će vlakovi moći juriti brzinom do čak 160 kilometara na sat. Imat će osam kolosijeka i tri perona.
Ugovor za gradnju drugoga kolosijeka i obnovu postojećeg kolosijeka pruge potpisan je 12. ožujka 2020. s turskom tvrtkom Cengiz, a radovi bi trebali biti dovršeni početkom 2024. godine. Cijeli je projekt vrijedan oko 410 milijuna eura s PDV-om (više od tri milijarde kuna) i skuplji je od Pelješkog mosta.
Do Zagreba za 45 min
”Omogućit će se postizanje brzine vlakova do 160 km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici jer se na tom dijelu radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima. Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom smanjit će se s 43,2 km na 42,6 km”, navode u HŽ Infrastrukturi.
U gradskoj upravi naglašavaju da će gradnja drugoga kolosijeka pruge značiti najveću promjenu urbano-prometne vizure Koprivnice u povijesti. Putnici će pak vlakom do Zagreba putovati samo 45 minuta.