Izbornik
Naslovnica Županije Osječko-baranjska
Usprkos koronavirusu, nastavljaju se strateški projekti u Osječko-baranjskoj županiji

Autocesta Beli Manastir – Halasica vrijedna 443 milijuna kuna

1/6
Foto: Osječko-baranjska županija
Rok za dovršetak gradnje je dvije godine. U sklopu radova izvest će se 17,5 kilometara punog profila autoceste pod naplatom cestarine, sedam manjih mostova, dva prolaza za životinje te čvor Beli Manastir

Bez obzira no epidemiju koronavirusa, nastavljaju se velike investicije i infrastrukturni projekti u Osječko-baranjskoj županiji. Dokaz je za to prošlotjedno svečano potpisivanje ugovora za gradnju poddionice autoceste A5 Beli Manastir-Halasica. Domaćin potpisivanja na mostu Drava bio je osječko-baranjski župan Ivan Anušić, a u tom povodu na istok Hrvatske stigli su, podsjetimo, i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković te ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Uz pridržavanje epidemioloških mjera održana skupština Osječko-baranjske županije „Umjesto da je uvozimo, Slavonija ponovno mora postati centar proizvodnje hrane“

– Uz podršku Vlade ovaj se projekt nastavlja. Već nekoliko godina ova je inicijativa na stolu. Otkako je bivša Vlada preprojektirala autocestu u brzu cestu, zalažemo se da se vrati puni profil. Dolaskom Vlade Andreja Plenkovića brza cesta preprojektirana je u puni profil autoceste te je nakon višemjesečnih predradnji danas došao trenutak za potpisivanje ugovora – podcrtao je župan Anušić.

Puni profil autoceste

Vrijednost ugovorenih radova iznosi 443,000.000 kuna, odnosno 59,002.289 eura, bez PDV-a. Rok za dovršetak gradnje je dvije godine. U sklopu radova izvest će se 17,5 kilometara punog profila autoceste pod naplatom cestarine, sedam manjih mostova, dva prolaza za životinje te čvor Beli Manastir.

Unatoč koroni, nastavljaju se pripreme za gradnju RCGO Orlovnjak Na obradi u Orlovnjaku završit će do 60.000 tona otpada godišnje

Hrvatske autoceste su, istaknuto je na potpisivanju, uz značajan angažman Vlade RH i resornog ministarstva osigurale vrlo povoljne uvjete financiranja i nastavka gradnje ove autoceste. Za dvije godine tehnološka cjelina Koridora Vc kroz Hrvatsku trebala bi biti u prometu od Belog Manastira preko Osijeka sa spojem na autocestu A3 i u nastavku preko graničnog prijelaza Svilaj spojena s Bosnom i Hercegovinom. Dovršetak Koridora Vc od iznimne je važnosti za gospodarski razvoj istoka Hrvatske.

Pijesak iz Drave, ne iz uvoza

– Iza ovoga stoji izrazito kvalitetan rad u nalaženju financijskih sredstava svih resora u Vladi, kao i suradnja s EBRD-om te HBOR-om. Zahvaljujem i županu osječko-baranjskom Ivanu Anušiću koji je od početka svog mandata prije tri godine stavio akcent na ovaj projekt – istaknuo je premijer Plenković nakon potpisivanja ugovora na mostu Drava, koji je inače, duži od pelješkog.

Nakon 10 godina Počela eksploatacija pijeska iz Drave pokraj Osijeka

Županija se ponosi još jednom inicijativom koja je nedavno zaživjela. Nakon 10 godina zabrane počela je eksploatacija pijeska na Dravi na području uzvodno od Osijeka kod Petrijevaca, baš u blizini spomenutog mosta autoceste Osijek – Beli Manastir. Omogućila je to izmjena zakona, a na inicijativu župana Anušića. Donijet će to koristi istoku Hrvatske jer poduzetnici više ne moraju uvoziti pijesak iz Srbije. Osnažit će to, u konačnici, gospodarsku aktivnost, a Dravu do Osijeka učiniti plovnom i za nižeg vodostaja. Naime, zbog nanosa pijeska, godišnje se do 30 posto kruzera moralo okrenuti i vratiti jer nije moglo uploviti.