Stvaranje preduvjeta za raspisivanje natječaja za gradnju brze ceste prema Bjelovaru i značaj te prometnice za daljnji razvoj gospodarstva i obrtništva bjelovarsko-bilogorskog kraja bila je tema nedavno održanog sastanka bjelovarsko-bilogorskog župana Damira Bajsa, predsjednika HGK Županijske komore Bjelovar Jakova Ćorića i predsjednika Obrtničke komore Bjelovarsko-bilogorske županije Gorana Grgića.
Županija ima dobre pokazatelje govorimo li o stanju gospodarstva posljednjih godina, a na vrhu je ljestvice i po rastu gospodarstva. Po posljednjim dostupnim podacima BDP županijskog gospodarstva raste dvostruko brže od državnog prosjeka, točnije bilježi rast od 7,5 posto. Pozitivan je to vjetar u leđa kada govorimo o trendovima, ali da bi se županija približila sredini ljestvice hrvatskih županija u gospodarskom sektoru jednu od najvažnijih uloga daljnjeg razvoja ima povezivanje Bjelovara, odnosno županije, i Zagreba brzom cestom.
Bitan i izlaz za Rovišće
Naime, i prema mišljenju Vladine agencije za konkurentnost ni jedna županija ne može dobiti nove investitore ako na svom području nema izgrađenu brzu cestu ili autocestu. Nažalost, BBŽ je jedna od dvije hrvatske županije koja nema ni metra autoceste ni brze ceste. To bi se trebalo promijeniti. Amandmanom saborskih zastupnika iz Đurđevca, Virovitice i Daruvara u proračunu za iduću godinu osigurano je 37 milijuna kuna za nastavak gradnje brze ceste prema Bjelovaru, a u proračunu za 2020. više od 500 milijuna kuna. Time su se stvorili uvjeti da se iduće godine raspiše natječaj za nastavak gradnje brze ceste od Farkaševca prema Bjelovaru ako Hrvatske ceste napokon ishode građevinsku dozvolu čije je izdavanje već sada u velikom zaostatku. Župan Damir Bajs očekuje od direktora Hrvatskih cesta Josipa Škorića da to riješi i da se s gradnjom krene, i to kako je planirano u punom profilu brze ceste u četiri traka.
–Također, bitno je da buduća brza cesta sadrži, osim izlaza u Velikom Korenovu, i izlaz na području općine Rovišće kako bi se u potpunosti iskoristio potencijal brze ceste i omogućio i đurđevačkom kraju prilaz. Prisjetit ću se da je u izglasavanju državnog proračuna i premijer prihvatio amandman naših saborskih zastupnika, Vesne Bedeković, Josipa Đakića, Vladimira Bileka i Željka Lackovića, kojim je za 2019. predviđeno 37 milijuna kuna sredstava. Prihvaćanjem amandmana to je postalo dio državnog proračuna – istaknuo je župan Bajs i dodao:
Gradnja iduće godine?
– Još je bitnije da u projekciji proračuna za 2020. postoji mogućnost izdvajanja gotovo 540 milijuna kuna za našu cestu Bjelovar Farkaševac, stoga je važno da u 2019. počne izgradnja brze ceste i time se riješi pitanje spoja koji omogućava konkurentnost u gospodarstvu. Budemo li za godinu dvije i dalje bez brze ceste, pitanje je može li županija i županijsko gospodarstvo biti tamo gdje treba, a to je među prvih deset županija. Mislim da je ključno da HC, koji je ugovaratelj posla, ovu odluku Vlade o gradnji brze ceste pretvori u stvarnost.